Astra J ile başıma gelenler

seyitilbas

Kayıtlı Kullanıcı
54-Sakarya
Katılım
10 Eki 2024
Mesajlar
4
Tepkime puanı
2
Puanları
3
Siteyi ziyaret et
2022 Mart ayında aldığım 2014 P10 kasa ile hayatımda tecrübe etmediğim şeyler yaşıyorum. 2013 yılından beri vectra c, corsa b-c-d-f, astra g gibi Opel tecrübesi olan bir kullanıcı olarak benzer kaliteyi astra j'den de bekledim fakat duyumlarım haklı çıkıyor şu günlerde.

Öncelikle aracı aldığım arkadaş ki düzgün bir insandır, daha önce yağ soğutucudan içeri patlak oluştuğunu su haznesine yağ çıkıp hazne patladığını ve yolda kaldığını anlattı. Kendisinin de aldığı kişinin 60 binlerde subap işlemi yaptırdığını söyledi. Bu bilgiler ışığında gerekli kontrolleri yaptırıp şahsi tecrübelerimle aracı aldım.

Bir kaç ay sonra kronik dişli sesimiz başladı Bismillahı çektik. Tazyik sibopuna baktıralım da ilerlemesin dedik alttan değişim yaptırdık, ufak da su eksiltme vardı haznede çatlak gördük onu da değiştik. Her şey güzel giderken bir kaç ay sonra birden bire yağ kokusu gelmeye başladı. Yanık yağ deyince akla ilk üst conta gelir dedik bir şey yok. Meğer değişen yağ soğutucu bu sefer dışa patlayası gelmiş. Yahu ben bu aracı zaten sıkıştırmam 150 nm torku olan arabanın neyini sıkıştırayım. 3-3.5 rpm zaten geçmem yağ bakımını aksatmam suyuna her hafta bakarım aklı esince patlayıveren parça da gördü bu gözler. Velhasıl yağ soğutucu değişti yola düştük. Birkaç ay geçti acil sağlık sorunu nedeniyle Ankara'ya gitmem gerekti 150-160 kmh civarında seyirle 320 km yol yaptım. Sabah kalktım eski tabirle beyefendi altına işemiş su haznesi boş. Aklıma ilk hazne geldi sağına soluna baktım yeni haznenin neresi kaçırabilir diye bir sıkıntı yok. LPG li arabada su eksiltme varsa hortumlara bakmak lazım dedik az bir gevşeklik dışında patlak çatlak yok. Duman yok iz yok neyse dedik su ekledik geri döndük sabaha yine boş. Tamirciye çektik meğer bizim 0 km yağ soğutucu bu seferde su kaçırası gelmiş. Ucuz etin yahnisi dedik yeniledik. Gel zaman git zaman kış yaklaştı havalar soğudu paşam bu seferde ilk marşta almamaya başladı aklıma subap geliyor ama başka bir belirti yok. Gazcıya gittik LPG beyin diyaframı görev yapmıyor ilk marşa gaz karışıyor dedi bir de regülatör yeniledik. Gaz ayarı falan fıstık derken kışı atlattık. Yaz tatilimizde Antalyanın sıcağı, klima çalışması derken kırmızı ışıklarda rölantide ufaktan sekteleme hissettim. Tatil dönüşü de Bolu dağının tadilatına denk gelip 5 saat dur kalk yapınca araba Kaynaşlıda başladı teklemeye, gaz yememeye. Aha dedik hoş geldin bobin bebek. Zaten sen bozulmasan şaşardım. Bu Opellerimize aldığım 4. bobin oldu. Buji bobin değiştik yola devam derken. Dişli sesi malumunuz giderek arttı ve başımıza iş açmadan değişelim dedik. Dişliler selenoidler derken trigerle beraber tertemiz yaptık. Rölantide ufak dalga hissettiğimden ne olur ne olmaz boğaz kelebeğine de baktıralım dedik temizlettik. Kelebek fişten çıkınca adaptasyon ister dedik ayarını yaptık.

Aradan biraz daha zaman geçti vee esas sürprizi sona sakladığını anladık. Araç 65 bin civarlarında subap yemiş ben 88 de almışım şu an 140 bine gelmiş tabiki sabahları traktör gibi çalışma başladı, 1den 2ye geçerken stopta var ısınınca canavar soğukken massey mübarek. Gittik servise tabiki subap. 3 gündür serviste her gün yeni bir sürprizle uyanıyoruz. Yok yağ pompası, yok subaplar yatakları oyulmuş kapak düzen tutmazmış yeni kapak istedik cart curt derken 1 ayda 70 binlik olduk. 140 bin km de iki kez kapak açtıran bir araç yani ne diyeyim. Tamam LPG sevmiyor deyip işin içinden çıkmak kolay fakat 2017de fabrikasyon LPG diyerek satılmadı mı bu araç. 170 binde E90 320d kullandık ne üst ne alt kapağa dokunmadan sattık sonra olursa BMW masraflı araç derler.

Buradan çıkarılacak şahsi dersim bu arabanın benzinlisini LPG istasyonunun önünden bile geçirmemek gerek. Kullandığın parça ne kadar büyük firma ürünü olsa da orijinalden şaşmamak. Ve tabiki arabayı tanıyan onun bütün kusurlarını bilen tecrübe etmiş ustalarla çalışmak. Ansızın patlayan lambalara, sıfır akü taktırıp halen kalkışta farların göz kırpmasına vb. bilumum elektrik arızalarına hazır olmak. Tamamen şahsi görüşüm olarak bir daha 5 yaşından büyük Opele bulaşmamak. Tecrübe ettiğim olaylardan birinize bile yardımcı olabilirsem ne mutlu. Bahsettiğim gibi aklınıza gelebilecek bütün ağır bakımları yapılmış, LPG işine girilmezse yağ değişimi hariç yıllarca kuruş harcamadan binebilecek şanslı arkadaşlar ulaşabilir :)
 
  • Beğen
Tepkiler: Scarface1987
Öncelikle geçmiş olsun, bence çok bilgilendirici bir yazı olmuş.

Teşekkürler
 
  • Beğen
Tepkiler: seyitilbas
LPG hiç bir arabaya iyi gelmiyor 2022 model sorunsuz 50 bin km bindim bende :) 1.4 T
 
Geçmiş olsun hocam.. 1.6 xer yağ soğutucusu kroniktir. Orjinali problem yan sanayilerinde geneli sorunludur. En güzeli yağ soğutucusuz eski xe motorun kütüğünü takmaktır.

Yağ Karterine özel pasta ile alüminyum lamaları yan yana lehimleyerek Hava Soğutma Peteği yapılabilir. Bu sistem çoğu motorda kullanılmaktadır.

Vanos sorunu da yine 110C derecede çalışan motorda Yağ Sıcaklığının 120 C derecelerin üzerine çıkmasıyla aşırı İncelen Yağın araç stop edildiğinde kartere süzülmesi ve ilk marşta yağsız kalan parçaların aşınması nedeniyle meydana gelmektedir.

Hem tazyik subabından hem de Yağ Filtresinden kaynaklanabilmektedir.

95 C derecelik Termostat ve 98 C derecede Fan açtıran Hararet Yazılımı bu araçlara şarttır.

İşletme sıcaklığının düşürülmesi çalışma Basıncını azaltarak Hortumların gerilmesini Contaların yıpranmasını önleyecektir.

LPG konusunda yolda Afr ayarı ve 2 ohm hızlı enjektör şarttır. Fakat Subap sorunu eninde sonunda yaşanır. 1.6 motorun kroniğidir. Çelik subaplarınız yanması bahsettiğim ayarsızlık nedeniyledir.

GM motorları kroniklerine önlem alınmadan kullanılmamalıdır.
 
  • Beğen
Tepkiler: seyitilbas
LPG hiç bir arabaya iyi gelmiyor 2022 model sorunsuz 50 bin km bindim bende :) 1.4 T
Ustanın dediğine göre let motor daha dayanıklı imiş LPG için ama bu kadar kronik de insanın canını sıkıyor yani :)
 
Geçmiş olsun hocam.. 1.6 xer yağ soğutucusu kroniktir. Orjinali problem yan sanayilerinde geneli sorunludur. En güzeli yağ soğutucusuz eski xe motorun kütüğünü takmaktır.

Yağ Karterine özel pasta ile alüminyum lamaları yan yana lehimleyerek Hava Soğutma Peteği yapılabilir. Bu sistem çoğu motorda kullanılmaktadır.

Vanos sorunu da yine 110C derecede çalışan motorda Yağ Sıcaklığının 120 C derecelerin üzerine çıkmasıyla aşırı İncelen Yağın araç stop edildiğinde kartere süzülmesi ve ilk marşta yağsız kalan parçaların aşınması nedeniyle meydana gelmektedir.

Hem tazyik subabından hem de Yağ Filtresinden kaynaklanabilmektedir.

95 C derecelik Termostat ve 98 C derecede Fan açtıran Hararet Yazılımı bu araçlara şarttır.

İşletme sıcaklığının düşürülmesi çalışma Basıncını azaltarak Hortumların gerilmesini Contaların yıpranmasını önleyecektir.

LPG konusunda yolda Afr ayarı ve 2 ohm hızlı enjektör şarttır. Fakat Subap sorunu eninde sonunda yaşanır. 1.6 motorun kroniğidir. Çelik subaplarınız yanması bahsettiğim ayarsızlık nedeniyledir.

GM motorları kroniklerine önlem alınmadan kullanılmamalıdır.
Çok teşekkür ederim harika bilgiler gerçekten benim için. Mutlaka araştıracağım bu konuları. Ama insan da ne bileyim arabanın karterine işlem yaptırıp aman başıma bu gelmesin diye uğraşmamalı ya bence.
 
  • Beğen
Tepkiler: turbo_j
Keşke yakıt fiyatları uygun olsa da araç sahipleri LPG denen illetten yakasını kurtarsa. 1991 ve 2017 model araçlarımız LPG'siz olunca birçok arkadaşın yaşadığı buna benzer sorunlara denk gelmedik.
 
  • Beğen
Tepkiler: seyitilbas
Geri
Üst