Öncelikle merhabalar. 225.000 Km 2016 model Astra J Sport 136 PS otomatik vitesli aracımın ilk ve tek sahibiyim. Aldığım günden beri aile aracımız olarak görev yapıyor, bizatihi bakımları ile ben ilgileniyorum. Oldukça sakin bir sürücüyüm ve aynı zamanda aracı daima sabit hız, trafik hız limitleri içinde kullanan bir sürücü profiliyim. 2024 Haziran ayında araçta triger zincirini ve V kayışını orjinal set olarak değiştirdim ancak bu triger zinciri değişimi sonrası araçta çok saçma bir durum gözükmeye başladı. Araç otomatik modda sürüş yapıldığında yokuşlarda 6.Viteste 90KM/H sabit hızda ( yalnızca bu viteste ve 1500-1650 RPM seviyelerinde) dişlinin dişliye sürtme ve takılma sesi çıkarıyor. Bunu hiç bir şekilde herhangi bir düz yolda yapmaz iken otomatik viteste yokuş çıkmaya başladığımda ( her yokuşta değil) dişliler birbirine takılma sesi çıkarıyor, araç titremeye başlıyor. Bir süre inatla devam ettiğinizde bu ses gidiyor normal haline geliyor ancak bu ses o kadar rahatsız edici ve korkutucu bir ses ki sanki içeride o sesi çıkaran her neyse bir şeyleri kırıyor gibi davranıyor. Manuel moda alıp yokuşlarda vitesi düşürdüğümde (2000RPM 90 KM/H) sorun tamamen ortadan kayboluyor ancak otomatik modda inatla yokuşlarda bile 6.vitesle devam ediyor. Şimdi anlamadığım şey kalibrasyonu bile yaptırmış olmama rağmen bu araç yokuşlarda niye inatla 6.viteste gidiyor, eğer yeterli gücü oluşturamadığı için böyle bir sorun yaşıyorsa. Sorun başka bir şeydeyse hep birlikte bir tartışma başlatıp sebeplerini anlamaya çalışmak istiyorum.
Öncelikle araçtaki durumlar ;
- Performans kaybı yok. ( Ekspertiz motorda üfleme olduğu söylendi ancak gösterdiğim ustalar bu motorlarda normal olduğunu ve araçta herhangi bir motorsal sorunun olmadığını belirtti.) (3 Usta)
- Motorda herhangi bir hararet sorunu yok ( Her yıl deiyonize su + antifriz değişimi 50/50 KFS EVO)
- DPF,EGR filtreleri iptal edildi.(Usta önerisi)
- Triger zinciriyle alakalı herhangi bir problem bulunamadı.
- Şanzıman yağı her 60.000 Kilometrede bir " Liqui Moly 1800R" kullanılarak yapıldı.( Ancak şanzımanda yağ seviyesi kontrolü yapıldığında eksiklik farkı yaşandığı için farklı yağlarla da eklenmeler yapılmıştır.)
- Turbodan emin değilim zira beni daha önceleri de fazlasıyla rahatsız edecek şeyler yaşattı.
- Genel checkupta sağ turbo hortumunda kaçak görüldü. Sol hortumda problem bulunamadı.
- Ön ve arka motor kulaklarında problem görüldü.
- Aksta sorun bulundu ve tamir edildi.
- Şanzımancı tork konvertöründeki " türbin " parçasının buna sebebiyet verebileceğinden bahsetti ancak tamiri ciddi pahalı (80.000) olduğu için ve aynı zamanda belki bir ihtimal buna şanzımanın sebebiyet vermeyeceğini düşünüyorum.
- Şanzıman normal bir yolda herhangi bir vuruntu, tekleme gibi bir şey yapmıyor. Ne oluyorsa yokuşlarda başlıyor.
Sorunlu olduğunu şüphelendiğim parçalar ;
- Şanzıman (1.)
- Turbo hortumları (2.)
- Motor kulakları ( Ancak motor kulağı buna sebebiyet verir mi bilmiyorum.) (3.)
Bu durumlar eşliğinde eğer bu sorunu duymuş, yaşamış ya da bilenleriniz varsa sizlerden de tavsiyeler ve aynı zamanda fikirler almak isterim. Gereksiz harcamalar yaparak, ufak meblağlarla düzeltebileceğim işlemler için ciddi külfetler altına girmek istemiyorum. İyi günler diliyorum.
Öncelikle araçtaki durumlar ;
- Performans kaybı yok. ( Ekspertiz motorda üfleme olduğu söylendi ancak gösterdiğim ustalar bu motorlarda normal olduğunu ve araçta herhangi bir motorsal sorunun olmadığını belirtti.) (3 Usta)
- Motorda herhangi bir hararet sorunu yok ( Her yıl deiyonize su + antifriz değişimi 50/50 KFS EVO)
- DPF,EGR filtreleri iptal edildi.(Usta önerisi)
- Triger zinciriyle alakalı herhangi bir problem bulunamadı.
- Şanzıman yağı her 60.000 Kilometrede bir " Liqui Moly 1800R" kullanılarak yapıldı.( Ancak şanzımanda yağ seviyesi kontrolü yapıldığında eksiklik farkı yaşandığı için farklı yağlarla da eklenmeler yapılmıştır.)
- Turbodan emin değilim zira beni daha önceleri de fazlasıyla rahatsız edecek şeyler yaşattı.
- Genel checkupta sağ turbo hortumunda kaçak görüldü. Sol hortumda problem bulunamadı.
- Ön ve arka motor kulaklarında problem görüldü.
- Aksta sorun bulundu ve tamir edildi.
- Şanzımancı tork konvertöründeki " türbin " parçasının buna sebebiyet verebileceğinden bahsetti ancak tamiri ciddi pahalı (80.000) olduğu için ve aynı zamanda belki bir ihtimal buna şanzımanın sebebiyet vermeyeceğini düşünüyorum.
- Şanzıman normal bir yolda herhangi bir vuruntu, tekleme gibi bir şey yapmıyor. Ne oluyorsa yokuşlarda başlıyor.
Sorunlu olduğunu şüphelendiğim parçalar ;
- Şanzıman (1.)
- Turbo hortumları (2.)
- Motor kulakları ( Ancak motor kulağı buna sebebiyet verir mi bilmiyorum.) (3.)
Bu durumlar eşliğinde eğer bu sorunu duymuş, yaşamış ya da bilenleriniz varsa sizlerden de tavsiyeler ve aynı zamanda fikirler almak isterim. Gereksiz harcamalar yaparak, ufak meblağlarla düzeltebileceğim işlemler için ciddi külfetler altına girmek istemiyorum. İyi günler diliyorum.