Merhabalar, 225/45/17 4 mevsim lastik önerisi olan varmı. Orjinal lastikler Michelin 4 yıl doldu değişim için araştırıyorum.
Teşekkürler
Teşekkürler
Moderatör tarafında düzenlendi:
Sitemizi ana ekranınıza bir web uygulaması olarak nasıl yükleyeceğinizi görmek için aşağıdaki videoyu izleyin.
Not: Bu özellik bazı tarayıcılarda kullanılamayabilir.
Merhaba Tolga bey ben bu sitedeki açmış olduğunuz konuya en çok kafa patlatanlardan biriyim. Şöyle söyleyeyim ne demek istediğimi anlarsınız 1 yıl içinde 3 kere Jant ve Lastik takımı değiştirmiş bir adamım ne kadar çok para kaybettiğimi siz düşünün bu yüzden. Başta HER NE ŞART OLURSA OLSUN 4 MEVSİM LASTİK ALINMASINA KARŞIYIM. Çünkü böyle bir lastiğin var olmaması gerektiğine inanan ve KESİNLİKLE KİMSEYE TAVSİYE ETMEYEN biri olarak ilk önceliğim YAZLIK ve KIŞLIK olarak 2 takım almanızı söyleyeceğim. Çünkü hangi testlere yada hangi FİRMA' ya sorarsanız sorun size 4 MEVSİM lastik tavsiye etmez İŞİNİZİ GÖRÜR mantığıyla hareket ederler ve bu şekilde söylerler. 4 mevsim lastik ne yazın gerçek bir yazlık olarak, kışın gerçek bir kışlık olarak iş görmez size bu konuda sayısız kanıt sunabilirim. Ama işin gerçeği şu anda bu yazıya o kadar çok karşı çıkacaklar ve AL diyecekler hatta savunacaklar ki tartışmaya girmek istemeyeceğim için şimdilik sadece bu kararınızdan vazgeçmenizi bekliyorum olurda söylediklerimi kabul ederseniz emin olun aracınıza en makul ve en dirayetli lastiği tavsiye edeceğimin garantisini veririm. Hatta seçenekler sunarak (UCUZ AMA FENA DEĞİL, FİYAT PERFORMANS VE ÜST DÜZEY) diye şimdilik hoşçakalın tavsiyem HAYATINIZ 4 TANE 225 MM ÜZERİNDE RİSKE ATMAYIN !!!Astra K Lastik önerisi
İşte ben o şehir işine de katılamıyorum normalde kışlık lastik kullanımının gerçek zamanı 11 derecenin altına düştüğü andadır. Çoğu AR-GE çalışması bu yöndedir. Tabi ki hava şartları mevsimsel değişiklikler buna uygun değil o yüzden genelde 7 derecenin altına düşünce kışlık lastiği takın derler. Ama durum böyledir. Bu yüzden bende aynı sizin gibi çift takım olarak kullanıyorum zamanı geldiği anda hemen değişiyorum.Bu biraz yaşadığınız bölge ile ilgili, kış lastikleri 7 derece sıcaklığın altında tam performanslı olarak çalışıyorlar. Ben kendi araçlarımda her zaman kışlık/yazlık jant lastik olarak kullanıyorum. Hem yıpranma azalıyor hemde mevsimine uygun lastik kullandığım için şehirlerarası yolculuklarda problem yaşamıyorum.
Merhaba.Merhaba Tolga bey ben bu sitedeki açmış olduğunuz konuya en çok kafa patlatanlardan biriyim. Şöyle söyleyeyim ne demek istediğimi anlarsınız 1 yıl içinde 3 kere Jant ve Lastik takımı değiştirmiş bir adamım ne kadar çok para kaybettiğimi siz düşünün bu yüzden. Başta HER NE ŞART OLURSA OLSUN 4 MEVSİM LASTİK ALINMASINA KARŞIYIM. Çünkü böyle bir lastiğin var olmaması gerektiğine inanan ve KESİNLİKLE KİMSEYE TAVSİYE ETMEYEN biri olarak ilk önceliğim YAZLIK ve KIŞLIK olarak 2 takım almanızı söyleyeceğim. Çünkü hangi testlere yada hangi FİRMA' ya sorarsanız sorun size 4 MEVSİM lastik tavsiye etmez İŞİNİZİ GÖRÜR mantığıyla hareket ederler ve bu şekilde söylerler. 4 mevsim lastik ne yazın gerçek bir yazlık olarak, kışın gerçek bir kışlık olarak iş görmez size bu konuda sayısız kanıt sunabilirim. Ama işin gerçeği şu anda bu yazıya o kadar çok karşı çıkacaklar ve AL diyecekler hatta savunacaklar ki tartışmaya girmek istemeyeceğim için şimdilik sadece bu kararınızdan vazgeçmenizi bekliyorum olurda söylediklerimi kabul ederseniz emin olun aracınıza en makul ve en dirayetli lastiği tavsiye edeceğimin garantisini veririm. Hatta seçenekler sunarak (UCUZ AMA FENA DEĞİL, FİYAT PERFORMANS VE ÜST DÜZEY) diye şimdilik hoşçakalın tavsiyem HAYATINIZ 4 TANE 225 MM ÜZERİNDE RİSKE ATMAYIN !!!
Çok doğru tespitler yapmışsınız.Üretilen hiç bir lastik mantıksız değildir. Çünkü hiç bir lastik aynı sartlarda, bölgelerde, mevsimlerde, iklimlerde kullanılmaz.
Pist için semi slick lastik, karın kalkmadigi, buz icinde bir yer için çivili kış lastiği, off-road için MT veya AT lastik, ılıman iklime, yazın asfalt eritecek kadar yüksek sıcaklıkların görülmediği, kışın aşırı soğuk olmadığı, pek buz yapmadığı, yani gerçek anlamda bir kış lastiğine ihtiyaç olmayan ama soğuk olduğu için yaz lastiginin hamurunun özelliğini yitirerek fren mesafesini uzatma, konforu düşürme gibi ihtimallerine karşın bu tarz bölgeler için de 4 mevsim lastikler üretilir.
Bizlerin yaşadığı bölge ve kullanım şartlarına göre mantıksız olabilecek bir lastik seçimi, başkalarının şartları için mantıklı hale gelebilir.
Türkiye 4 mevsimin de yaşandığı ülkelerden bir tanesidir. Bu sebeple ülke içinde yaşadığınız bölgeye, o bölgenin iklim yapısına ve sizin sürüş alışkanlığınıza göre lastik seçimi yapmanız gerekiyor. Bu yuzden lastik seçerken yahut tavsiye verirken, kullanılacak bölgenin iklim yapısı ve kişinin sürüş alışkanlığı, tarzı burada belirleyici etkendir.
Unutmamak lazım ki her lastik türü mutlaka işe yarar. Önemli olan yerinde ve uygun şartlarda tercih edilip kullanılmasıdır.
4 mevsim lastikler hafif kar üzerinde de iş gorebilecek şekilde uretiliyorlar. Ama bazinlarinin kar performansı yönü ağır bastığı için biraz daha yoğun karda da iş yapabiliyor. Ama Ankara'da hem kar yağışı hem yokuş hem de buzlanma oldukça görülüyor. Bu sebeple kış lastiği seçimi daha mantıklı olur. 4 mevsim lastik kullanımı da yapılabilir ama bu idare etmekten öteye pek gitmez.Çok doğru tespitler yapmışsınız.
Ben Ankaradayım. Yazı da kışı da çetin olur. Araç kullanımı olarak ta ev - iş şehir içi kullanıyorum. Şehir dışına kışın çıkmam.
Bu kullanım şekline göre hangi lastiği tavsiye edersiniz?