Astra sedan 1.4t otomatik şanzıman hakkında bilgi

Gürkan1981

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
1 Nis 2020
Mesajlar
3
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Arkadaşlar öncelikle aranıza yeni katıldım.Aracım 2020 model 1.4t 140hp otomatik edition plus astra sedan.Benim son 5 aracım wv idi, ilk defa opelin otomatiğini kullanıyorum. sizlere 2 sorum olacak cevaplarsanız sevinirim şimdiden teşekkürler.
1. Aracı D konumuna aldıktan sonra hızlandıkça kaçıncı viteste olduğumuzu göstermiyor mu aceba D1-D2-D3 gibi zira manuel e alınca gösteriyor M1-M2 diye.
2. Uzun yıllar DSG şanzuman kullanan biri olarak bu şanzumana alışmaya çalışıyorum,çünkü vites geçişlerini hissediyorum özellikle 3 den 2'ye -- 2'den 1'e düşüşleri daha çok hissediyorum bu durum normal mi yoksa araç sıfır olduğu için şanzuman kullandıkça kendine gelecek mi.Birde araç dururken P'den R'ye yada N'den D'ye aldığımda şanzumana binen yükü aşırı hissediyorum bunlar Opel de normal mi.
 
Arkadaşlar öncelikle aranıza yeni katıldım.Aracım 2020 model 1.4t 140hp otomatik edition plus astra sedan.Benim son 5 aracım wv idi, ilk defa opelin otomatiğini kullanıyorum. sizlere 2 sorum olacak cevaplarsanız sevinirim şimdiden teşekkürler.
1. Aracı D konumuna aldıktan sonra hızlandıkça kaçıncı viteste olduğumuzu göstermiyor mu aceba D1-D2-D3 gibi zira manuel e alınca gösteriyor M1-M2 diye.
2. Uzun yıllar DSG şanzuman kullanan biri olarak bu şanzumana alışmaya çalışıyorum,çünkü vites geçişlerini hissediyorum özellikle 3 den 2'ye -- 2'den 1'e düşüşleri daha çok hissediyorum bu durum normal mi yoksa araç sıfır olduğu için şanzuman kullandıkça kendine gelecek mi.Birde araç dururken P'den R'ye yada N'den D'ye aldığımda şanzumana binen yükü aşırı hissediyorum bunlar Opel de normal mi.
Hayırlı olsun aracınız. Ben de Aralık'ta sıfır almıştım aynı araçtan. İki hafta önce sattım. Sorularınızın tek cevabı var. Hepsi normal[emoji6] Tork konvertörlü otomatik viteslerin hepsi böyledir. Az da olsa hissettirir. Dsg gibi çift kavrama şanzımanlar daha hızlıdır, sarsıntısızdır. Ama sizin aracınızdaki gibi sağlam olamazlar.

Redmi Note 8 Pro cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Hayırlı olsun aracınız. Ben de Aralık'ta sıfır almıştım aynı araçtan. İki hafta önce sattım. Sorularınızın tek cevabı var. Hepsi normal[emoji6] Tork konvertörlü otomatik viteslerin hepsi böyledir. Az da olsa hissettirir. Dsg gibi çift kavrama şanzımanlar daha hızlıdır, sarsıntısızdır. Ama sizin aracınızdaki gibi sağlam olamazlar.

Redmi Note 8 Pro cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Cevabınız için çok teşekkürler.Peki bu hareket halindeyken (yani D konumundayken) kaçıncı viteste olduğumuzu bu araçlarda göremiyor muyuz yada yol bilgisayarından bir ayarımı var.
 
Cevabınız için çok teşekkürler.Peki bu hareket halindeyken (yani D konumundayken) kaçıncı viteste olduğumuzu bu araçlarda göremiyor muyuz yada yol bilgisayarından bir ayarımı var.
D modunda göremezsiniz. Manuelde sadece.

Redmi Note 8 Pro cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Arkadaşlar öncelikle aranıza yeni katıldım.Aracım 2020 model 1.4t 140hp otomatik edition plus astra sedan.Benim son 5 aracım wv idi, ilk defa opelin otomatiğini kullanıyorum. sizlere 2 sorum olacak cevaplarsanız sevinirim şimdiden teşekkürler.
1. Aracı D konumuna aldıktan sonra hızlandıkça kaçıncı viteste olduğumuzu göstermiyor mu aceba D1-D2-D3 gibi zira manuel e alınca gösteriyor M1-M2 diye.
2. Uzun yıllar DSG şanzuman kullanan biri olarak bu şanzumana alışmaya çalışıyorum,çünkü vites geçişlerini hissediyorum özellikle 3 den 2'ye -- 2'den 1'e düşüşleri daha çok hissediyorum bu durum normal mi yoksa araç sıfır olduğu için şanzuman kullandıkça kendine gelecek mi.Birde araç dururken P'den R'ye yada N'den D'ye aldığımda şanzumana binen yükü aşırı hissediyorum bunlar Opel de normal mi.
Bu dediklerinizi ben de yaşıyorum. Özellikle R ve D ye aldığımda arabanın mekanik hareketlerini hissediyorum. Ayrıca tork konvertörlü araçlarda vites geçişi hissedilmez deniliyor ama ben de hissediyorum baya. Şanzıman yağını da yeni değiştirdim. Arkadaşımda ceed var o da tork konvertörlü. Onda vites geçişi hissettirme falan yok. Sanrım opele özgü bu şeyler
 
Bu dediklerinizi ben de yaşıyorum. Özellikle R ve D ye aldığımda arabanın mekanik hareketlerini hissediyorum. Ayrıca tork konvertörlü araçlarda vites geçişi hissedilmez deniliyor ama ben de hissediyorum baya. Şanzıman yağını da yeni değiştirdim. Arkadaşımda ceed var o da tork konvertörlü. Onda vites geçişi hissettirme falan yok. Sanrım opele özgü bu şeyler
İlginç demekki Opeller -in otomatiği böyle,Çünkü araç sıfır daha 200km de vites yükseltmeleri hissedilmiyor ama özellikle 3 den 2'ye ve 2'den 1'e düşüşler vuruntu gibi hissediliyor ve D ile R'ye almalarda yüke binme olayı muazzam hissediliyor.Zira bu dediklerim WV DSG şanzumanda yaşansa kesinlikle servise gitmeniz gerekir.Çünkü şanzuman bozuk demekdir.:)) Neyse WV inince alışacağız artık,araçta bi sorun olmasında 10 güne kadar alışırız.Son olarak bu şanzumanlarda sıfır olduğu için alışma gibi bişey olmaz dimi,işte 1000km olunca daha iyi olur falan gibi.Teşekkürler.
 
İlginç demekki Opeller -in otomatiği böyle,Çünkü araç sıfır daha 200km de vites yükseltmeleri hissedilmiyor ama özellikle 3 den 2'ye ve 2'den 1'e düşüşler vuruntu gibi hissediliyor ve D ile R'ye almalarda yüke binme olayı muazzam hissediliyor.Zira bu dediklerim WV DSG şanzumanda yaşansa kesinlikle servise gitmeniz gerekir.Çünkü şanzuman bozuk demekdir.:)) Neyse WV inince alışacağız artık,araçta bi sorun olmasında 10 güne kadar alışırız.Son olarak bu şanzumanlarda sıfır olduğu için alışma gibi bişey olmaz dimi,işte 1000km olunca daha iyi olur falan gibi.Teşekkürler.
Şanzımanda alışma süreci olur mu bilmiyorum valla. Ama tek bildiğim diğer markalarda anormal olabilecek şeylerin bizim arabalarda normal olması. Bazen acaba bu bir sorun mu yoksa opelde bu normal mi dediğim çok şey var 😃 örneğin vites p de iken vites değiştirmek için frene basınca 4-5 saniye süren bir ses geliyor. Sanki bir şey dönüyor sonra duruyor. Dikkat edin sizde de oluyor mu. Mesela bu normal mi, sebebi nedir bilen var mıdır?
 
Geri
Üst