Atom Karınca
General Motors, Chevrolet Matiz’lerinin şu anda en büyük devleri olan Corvette’yi ezip geçebildiğinin farkında değil. Bu araç resmi olarak imal edilen bir otomobil değil, fakat herhangi bir düz yol yarışında en iyi spor otomobillere toz yutturabilir. Fourdin Auto Sport’un kurucusu Yves Fourdin ve birkaç dostu tarafından yaratılan bu Mati,z mühendis bile olmayan, yalnızca motor sporlarına merak duyan insanların 1.500 saatten fazla süren gayretli çalışması sonucu ortaya çıktı. İşin en güzel yanı da bu başarıyı elde etmek için hiç bilgisayar kullanmamış olmaları.
Fourdin ve ekibi Matiz’i temel aldı ve ona Corvette Z06’dan aldıkları 7,0 litrelik V8 motoru taktı. Motor 550 bg gücünde ve Matiz’i yıldırım hızıyla 3,7 saniyede 0’dan 100 km/s’ye çıkarıyor. Aracın 0-200 km/s zamanı 10,94 saniye, azami hız ise 260 km/s.
Otomobil Ağustos 2008’de tamamlandı ve şu anda Belçika’daki Uluslararası Yarış Fuarı Liège’de sergileniyor.
General Motors, Chevrolet Matiz’lerinin şu anda en büyük devleri olan Corvette’yi ezip geçebildiğinin farkında değil. Bu araç resmi olarak imal edilen bir otomobil değil, fakat herhangi bir düz yol yarışında en iyi spor otomobillere toz yutturabilir. Fourdin Auto Sport’un kurucusu Yves Fourdin ve birkaç dostu tarafından yaratılan bu Mati,z mühendis bile olmayan, yalnızca motor sporlarına merak duyan insanların 1.500 saatten fazla süren gayretli çalışması sonucu ortaya çıktı. İşin en güzel yanı da bu başarıyı elde etmek için hiç bilgisayar kullanmamış olmaları.
Fourdin ve ekibi Matiz’i temel aldı ve ona Corvette Z06’dan aldıkları 7,0 litrelik V8 motoru taktı. Motor 550 bg gücünde ve Matiz’i yıldırım hızıyla 3,7 saniyede 0’dan 100 km/s’ye çıkarıyor. Aracın 0-200 km/s zamanı 10,94 saniye, azami hız ise 260 km/s.
Otomobil Ağustos 2008’de tamamlandı ve şu anda Belçika’daki Uluslararası Yarış Fuarı Liège’de sergileniyor.