Auto ve fan farkı

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan Devrim3
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

Devrim3

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
29 Ocak 2013
Mesajlar
251
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
47
Siteyi ziyaret et
Gecen Şubat'ta arabayı aldığımda farketmemistim. Son 4-5 gündür hava sogudugundan beri aracı hala klimasız auto modda kullanıyorum. (Bu arada auto motor sıcak üflemeye başlayana kadar fan açmıyor)
Su fark dikkatimi çekti, araçta auto değil 1 veya 2 kademe fan i ornegin 22-23 derecede acarsak klima açık olmasa dahi rölantideki yakıt tüketimi 0.7-0.9 aralığına çıkıyor.
Halbuki auto modda yine fan üflerken rölantideki devir 0.3 civarında kalıyor ve degisim olmuyor.

Bu durumla karşılaşan oldu mu? Görünüşe göre auto kullanmak trafikte özellikle daha az yakıt harcatıyor denilebilir mi?
 
Ynt: Auto ve fan farkı

Devrim link' Alıntı:
Gecen Şubat'ta arabayı aldığımda farketmemistim. Son 4-5 gündür hava sogudugundan beri aracı hala klimasız auto modda kullanıyorum. (Bu arada auto motor sıcak üflemeye başlayana kadar fan açmıyor)
Su fark dikkatimi çekti, araçta auto değil 1 veya 2 kademe fan i ornegin 22-23 derecede acarsak klima açık olmasa dahi rölantideki yakıt tüketimi 0.7-0.9 aralığına çıkıyor.
Halbuki auto modda yine fan üflerken rölantideki devir 0.3 civarında kalıyor ve degisim olmuyor.

Bu durumla karşılaşan oldu mu? Görünüşe göre auto kullanmak trafikte özellikle daha az yakıt harcatıyor denilebilir mi?

bu olay benimde dikkatimi çekti auto her türlü ekonomik oluyor sanırım ama aotu klimaa her yerden üflerken klimasızda her yerden üflemiyor yanlış hatırlamıyorsam net hatırlayamadım
 
Ynt: Auto ve fan farkı

ozgun88 link' Alıntı:
bu olay benimde dikkatimi çekti auto her türlü ekonomik oluyor sanırım ama aotu klimaa her yerden üflerken klimasızda her yerden üflemiyor yanlış hatırlamıyorsam net hatırlayamadım

Auto heryerden üflemiyor :) 3 tane sensörü var ona göre derece nerede tutmuyorsa oraya üflüyor bildigim :)
 
Ynt: Auto ve fan farkı

makyajsız kasalarda AUTO ya basarsanız klima kompresörü otomatik olarak devreye giriyordu. Makyajlı kasalarda klima modu ve auto modu birbirinden bağımsız çalışabiliyor.

araç sabahları motoru soğukken autoda kaloriferi açtığınız zaman kalorifer peteğine sıcak su gelene kadar boşu boşuna fanı çalıştırıp soğuk havayı araç içerisine üflemiyor.

Ancak; motor ısındıktan sonra fan hızı ve hava yönlerdirmelerin her ikisini de auto da tutarsanız araç kabin sıcaklığı daha geç artıyor ve genelde kabin sıcaklığı ayarladığınız sıcaklıktan 2-3 derece düşük kalıyor.

motor ısındıktan sonra fan hızını auto da tutup hava yönlendirmesini orta kanallara verirseniz kabin daha çabuk ısınıyor ve kabin sıcaklığı ile ayarladığınız sıcaklık arasındaki fark 1 dereceye kadar düşüyor
 
Ynt: Auto ve fan farkı

Cosmo link' Alıntı:
makyajsız kasalarda AUTO ya basarsanız klima kompresörü otomatik olarak devreye giriyordu. Makyajlı kasalarda klima modu ve auto modu birbirinden bağımsız çalışabiliyor.

araç sabahları motoru soğukken autoda kaloriferi açtığınız zaman kalorifer peteğine sıcak su gelene kadar boşu boşuna fanı çalıştırıp soğuk havayı araç içerisine üflemiyor.

Ancak; motor ısındıktan sonra fan hızı ve hava yönlerdirmelerin her ikisini de auto da tutarsanız araç kabin sıcaklığı daha geç artıyor ve genelde kabin sıcaklığı ayarladığınız sıcaklıktan 2-3 derece düşük kalıyor.

motor ısındıktan sonra fan hızını auto da tutup hava yönlendirmesini orta kanallara verirseniz kabin daha çabuk ısınıyor ve kabin sıcaklığı ile ayarladığınız sıcaklık arasındaki fark 1 dereceye kadar düşüyor

Benimde senin araçla aynı sanırım, auto ısıtmasından memnunum :)

Peki neden sadece fan açınca rölantideki tüketim artıyor lakin auto da fan çalıştığı halde artmiyor?
 
Ynt: Auto ve fan farkı

Cosmo link' Alıntı:
makyajsız kasalarda AUTO ya basarsanız klima kompresörü otomatik olarak devreye giriyordu. Makyajlı kasalarda klima modu ve auto modu birbirinden bağımsız çalışabiliyor.

araç sabahları motoru soğukken autoda kaloriferi açtığınız zaman kalorifer peteğine sıcak su gelene kadar boşu boşuna fanı çalıştırıp soğuk havayı araç içerisine üflemiyor.

Ancak; motor ısındıktan sonra fan hızı ve hava yönlerdirmelerin her ikisini de auto da tutarsanız araç kabin sıcaklığı daha geç artıyor ve genelde kabin sıcaklığı ayarladığınız sıcaklıktan 2-3 derece düşük kalıyor.

motor ısındıktan sonra fan hızını auto da tutup hava yönlendirmesini orta kanallara verirseniz kabin daha çabuk ısınıyor ve kabin sıcaklığı ile ayarladığınız sıcaklık arasındaki fark 1 dereceye kadar düşüyor

ben sıcak havada onun denemesini yapmıştım. hava 30 derecede iken havalandırmayı auto moda sıcaklığı da en düşüğe aldığımda dahi dışarının sıcaklığı ne ise havalandırmadan da o sıcaklığı üflüyor. yani klima isteğim olması halinde devreye giriyor tecrübe ettim klima otomatik olarak devreye girmiyor.
 
Ynt: Auto ve fan farkı

Devrim link' Alıntı:
Benimde senin araçla aynı sanırım, auto ısıtmasından memnunum :)

Peki neden sadece fan açınca rölantideki tüketim artıyor lakin auto da fan çalıştığı halde artmiyor?
aşağıdaki konuya bakabilirsiniz. fan ilk 3 kademede yakıta pek etki etmiyor


http://www.opelsizasla.com/forum/index.php?topic=8118.msg186821#msg186821

20130522144211.jpg


auto modda fan devri motor sicakliğina bağlı olarak komple kapatilabiliyor.
 
Ynt: Auto ve fan farkı

Cosmo link' Alıntı:
aşağıdaki konuya bakabilirsiniz. fan ilk 3 kademede yakıta pek etki etmiyor


http://www.opelsizasla.com/forum/index.php?topic=8118.msg186821#msg186821

20130522144211.jpg


auto modda fan devri motor sicakliğina bağlı olarak komple kapatilabiliyor.

Bu başlığı okumuştum lakin etki etmiyor demesine rağmen 2 ye açıp rölantideki tüketime bakabilirsiniz.
4 e felam kadar yükseltmeye gerek yok.
Bunu denediğiniz de sanırım yazdı, simdi bir daha deneyebilir mısın?
auto ya aldığımda fan daha hızlı çalısmasına rağmen yükseltmiyor.
 
Geri
Üst