Bakım İçin Yağ Önerisi (ACİL)

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan emre_unal
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

emre_unal

Yönetici
Moderatör
34-İstanbul
Katılım
31 Eki 2017
Mesajlar
227
Tepkime puanı
244
Puanları
43
www.markport.net
Arkadaşlar selam,
Bu hafta sonu aracımı periyodik bakıma sokacağım. Normalde Motul X-Clean Efe 5w-30 kullanacaktım ancak Motul'un sitesinden yağ seçiciyi kullandım ve aracım 250.000 km bakımına gireceği için bana aşağıda ki ürünü önerdi.

https://www.motul.com/tr/tr/products/specific-dexos2-5w30

Sizce bu ürünü mü almalıyım yoksa X-Clean Efe'den devam mı etmeliyim ? Biraz kafamı kurcaladı açıkçası.

Tavsiyeniz hangisi olur ? Ona göre internetten sipariş vereceğim.
 
Arkadaşlar selam,
Bu hafta sonu aracımı periyodik bakıma sokacağım. Normalde Motul X-Clean Efe 5w-30 kullanacaktım ancak Motul'un sitesinden yağ seçiciyi kullandım ve aracım 250.000 km bakımına gireceği için bana aşağıda ki ürünü önerdi.

https://www.motul.com/tr/tr/products/specific-dexos2-5w30

Sizce bu ürünü mü almalıyım yoksa X-Clean Efe'den devam mı etmeliyim ? Biraz kafamı kurcaladı açıkçası.

Tavsiyeniz hangisi olur ? Ona göre internetten sipariş vereceğim.
X clean efe den devam et eğer ki duman filan yoksa yağını değiştirme biraz kalınlaştırabilir site siz yağ yapmanız yoksa aynı yağla devam edin
 
  • Beğen
Tepkiler: cagatay16
X clean efe den devam et eğer ki duman filan yoksa yağını değiştirme biraz kalınlaştırabilir site siz yağ yapmanız yoksa aynı yağla devam edin
Çok şükür duman atma, yağ yakma ya da eksiltmesi yok aracın. O zaman Clean Efe'den devam ediyorum :)
Bu arada sizce kızdırma bujilerini de değiştirmeli miyim ? Daha önce değişti mi bilgim yok.
 
  • Beğen
Tepkiler: Kaan.
Çok şükür duman atma, yağ yakma ya da eksiltmesi yok aracın. O zaman Clean Efe'den devam ediyorum :)
Bu arada sizce kızdırma bujilerini de değiştirmeli miyim ? Daha önce değişti mi bilgim yok.
Orj. Olarak değiştir üstad geçmişini bilmediğinden
 
  • Beğen
Tepkiler: cagatay16
Çok şükür duman atma, yağ yakma ya da eksiltmesi yok aracın. O zaman Clean Efe'den devam ediyorum :)
Bu arada sizce kızdırma bujilerini de değiştirmeli miyim ? Daha önce değişti mi bilgim yok.
Bak kızdırma bujilerinde mümkünse 1/4 tork anahtarı alı kendin değiştir. Çok aşırı sıkıyorlar sonra deldirip öyle sökmek gerekiyor bu sırada silindir içidende çapak kaçabiliyor. 1/4 tork anahtarı ve uzun 1/4 m8(emin olmamakla birlikte) lokmayla sökülüyordu. Sökerken bir gece önceden wd40sıkıp bekliyorsun sonra haafif ılık motorda yine wd sıkıp 20 nm torkla söküp 7-8 nm torkla sıkıyorsun dişlere bakırlı montaj pastası sürersen eğer hem kaynamaz hemde kolay sökülür ileride. Bizim aracın orjinal bujiside boschtur.
 
  • Beğen
Tepkiler: omeroz ve 06Berkay
Bak kızdırma bujilerinde mümkünse 1/4 tork anahtarı alı kendin değiştir. Çok aşırı sıkıyorlar sonra deldirip öyle sökmek gerekiyor bu sırada silindir içidende çapak kaçabiliyor. 1/4 tork anahtarı ve uzun 1/4 m8(emin olmamakla birlikte) lokmayla sökülüyordu. Sökerken bir gece önceden wd40sıkıp bekliyorsun sonra haafif ılık motorda yine wd sıkıp 20 nm torkla söküp 7-8 nm torkla sıkıyorsun dişlere bakırlı montaj pastası sürersen eğer hem kaynamaz hemde kolay sökülür ileride. Bizim aracın orjinal bujiside boschtur.
Aslında kendim yapmak istiyorum ancak o kadar cesaretim yok, daha doğrusu bir şeyi yanlış yaparsam sonu kötü yerlere gidebilir o yüzden pek bulaşmak istemiyorum.
Araçta henüz bir tekleme falan da yok ama periyodik bakım gelmişken onları da değiştirmek istedim. Yoksa biraz beklesem mi diyeceğim ama ne zaman değişmiş en son bilgim yok. O nedenle de aklımda şüphe kalsın istemiyorum.
 
Aslında kendim yapmak istiyorum ancak o kadar cesaretim yok, daha doğrusu bir şeyi yanlış yaparsam sonu kötü yerlere gidebilir o yüzden pek bulaşmak istemiyorum.
Araçta henüz bir tekleme falan da yok ama periyodik bakım gelmişken onları da değiştirmek istedim. Yoksa biraz beklesem mi diyeceğim ama ne zaman değişmiş en son bilgim yok. O nedenle de aklımda şüphe kalsın istemiyorum.
Aslında yanlışyapacak bişey yok daha önce cıvata söküp taktıysanız tek dikkat edeceğiniz nokta sökerken ve sıkarken çok sıkmamak tork anahtarı bunun için var. Çok önemli bir parça yaz kış araç giderken bile piston iç ısısı düşünce çalışıyor. Benim geçenlerde senteden şüphelendik kızdırmalar sağlam olmasına rağmen değiştirdim düzeldi aracın ilk çalışması.
 
Bak kızdırma bujilerinde mümkünse 1/4 tork anahtarı alı kendin değiştir. Çok aşırı sıkıyorlar sonra deldirip öyle sökmek gerekiyor bu sırada silindir içidende çapak kaçabiliyor. 1/4 tork anahtarı ve uzun 1/4 m8(emin olmamakla birlikte) lokmayla sökülüyordu. Sökerken bir gece önceden wd40sıkıp bekliyorsun sonra haafif ılık motorda yine wd sıkıp 20 nm torkla söküp 7-8 nm torkla sıkıyorsun dişlere bakırlı montaj pastası sürersen eğer hem kaynamaz hemde kolay sökülür ileride. Bizim aracın orjinal bujiside boschtur.
Bosch marka aldırdım arkadaşa 4 adet. servis yakın arkadaşım işçilikten biraz da o kazansın çok emek veriyor araca :)
diğer yandan kızdırma bujisinin tam olarak ne işe yaradığını kestiremiyorum benzinli motor gibi değil işlevini bilemiyorum. Ancak araç bazen rolantide dalgalanma yapabiliyor, belki onun da etkisi olabilir diye düşünüyorum. Bakalım ilk hafta sonu iznini serviste geçirecem heyecanlıyım :D
 
Geri
Üst