Baskı balata volant değişimi ve uyum süreci!! ÖNEMLİ

35oktay35

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
12 Eyl 2017
Mesajlar
6
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Arkadaşlar merhaba. Bugun aracımın baskı balata rulmanı ve volanınındeğiştirdim. Oynar volanttan sabite döndü. Aracım 2007 corsa d 1.3 cdti. Tüö parçalar değişti (serviste değil ama yıllardır gittiğim usta) sonra yola çıktım 3. Viteste yğklensim araba bağırdı devir aldı ama hızlanmadı. Yani sanki baakı balata bitik gibi. Ustayı aradım gayet normal hepsi sıfır parça birbirine uyum sağlayacak biraz km yap düzelir dedi. Opel servisinde arkadşaım var aradım oda öyle saçmalık mı var açılıp bakılması lazım dedi. Ben iki arada bi derede kaldım. Lütfen yardımcı olun😔:(6
 
Arkadaşlar merhaba. Bugun aracımın baskı balata rulmanı ve volanınındeğiştirdim. Oynar volanttan sabite döndü. Aracım 2007 corsa d 1.3 cdti. Tüö parçalar değişti (serviste değil ama yıllardır gittiğim usta) sonra yola çıktım 3. Viteste yğklensim araba bağırdı devir aldı ama hızlanmadı. Yani sanki baakı balata bitik gibi. Ustayı aradım gayet normal hepsi sıfır parça birbirine uyum sağlayacak biraz km yap düzelir dedi. Opel servisinde arkadşaım var aradım oda öyle saçmalık mı var açılıp bakılması lazım dedi. Ben iki arada bi derede kaldım. Lütfen yardımcı olun😔:(6

ilk bi kaç gün şehir içi dur kalk trafikte zorlamadan kullanmak gerektiği söylenir. sonuçta disk ve balatanın yüzeylerinin alışması lazım. bu alışma süresince aşırı kaydırmaya sebep olacak hareketler yapmak yüzeyleri aşırı ısıtıp zarar verebilir.
sizinki zarar görmemiştir fakat bir kaç gün sakin kullanın. sonrasında aynı durum olursa biyerde hata vardır
 
3 set değiştirdim hiç başıma gelmedi
 
Yeni değişen parçaların birbirine uyum sağlaması için belli bir kullanım süresine ihtiyaç duymasının mantığını halen anlayabilmiş değilim. Bana göre bunun iki nedeni olmalı. Birincisi, orijinal olmayan parçaların kullanılması, ikincisi ise, değişen parçaların set olarak değişmemesi. Bu tezlerim yanlışsa, o zaman neden sıfır km araçlarda böyle bir uyum süresine ihtiyaç duyulmuyor?
 
Yeni değişen parçaların birbirine uyum sağlaması için belli bir kullanım süresine ihtiyaç duymasının mantığını halen anlayabilmiş değilim. Bana göre bunun iki nedeni olmalı. Birincisi, orijinal olmayan parçaların kullanılması, ikincisi ise, değişen parçaların set olarak değişmemesi. Bu tezlerim yanlışsa, o zaman neden sıfır km araçlarda böyle bir uyum süresine ihtiyaç duyulmuyor?

sıfır araç düşünüldüğünde evet abi mantıklı geliyor fakat fren diski ve balatasıyla volanla baskı balata neredeyse aynı çalışma koşuluna sahip. metaryallerde aynı.
frenler yenilendiğindede belli bir süre birbirlerine alışmaları yani bir miktar alışmaları sonrası tam sürtünme tutunma gerçekleşiyor.
o yüzden baskı balata değişimi sonrası bir süre uzunyol yerine dur kalk trafik alışma için önemli deniyor.
 
Arkadaşlar değerli bilgileriniz için çol teşekkürler. Ben bu yol yapmayı uzun yolda deneyim diyordum ama demek siz trafikte daha iyi diyorsınuz anladım. Aynen sizin dediğiniz gibi balatalarda değişti aynısını dedi. Dediğiniz gibi zorlamadsn mümkün olduğunca çok vites değiştirerek kuşşanayım o halde
 
sonucu buradan paylaşırsanız bu gibi durumlarda ne yapmak gerektiği noktasında bize bir fikir verir. geçmiş olsun.
 
Baskı balata da parçaların alışması diye bir şeyi ilk defa duyuyprum. Aracınıza uygun parça takmamış olabilirler veya fabrikasyon hatası olabilir parçalarda.
 
Baskı balata da parçaların alışması diye bir şeyi ilk defa duyuyprum. Aracınıza uygun parça takmamış olabilirler veya fabrikasyon hatası olabilir parçalarda.

Piyasada yapılan bu tür onarımlarda böyle bir uyum süresi maalesef var. :(
 
Durumun sabit volant ile alakalı olduğunu düşünüyorum. Sonuçta orijinali oynar volant olan bir sisteme harici üretilen bir sabit volant takılıyor. Bende aracımın komple setini özel serviste orijinal parçalar kullanarak değiştirttim fakat uyum vs gibi herhangi bir problemle karşılaşmadım.

Genellikle sabit volant kullanıldığında vibrasyon problemleri yaşandığı söyleniyordu.
 
Geri
Üst