Baskı Balatası Yanması

okanss

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
9 Haz 2009
Mesajlar
6
Tepkime puanı
0
Puanları
0
www.okanss.com
Merhaba arkadaşlar, ben konular içerisinde bulamadım o nedenle sizinle paylaşmak istedim. iki hafta önce cumartesi günü aldığım astra 1.3 cdti arabamla yazlıkta yokuş çıkarken durmak zorunda kaldım ve tekrar kalkışta beyaz duman ve lastik yanığı kokusuyla karşılaştım. Çekişte ve frenlerde bir problem olmamasına rağmen, bugün park halindeyken sürüş sonrası aynı koku devam etmekte. Araştırmam sonucu baskı balatasının yandığını sanıyorum ancak başına böyle bir problem gelen arkadaş varsa sebebini açıklayabilirse sevinirim. Aracı servise götürmeyi düşünüyorum ancak garanti kapsamında mı bir bilgim yok.
 
ruhsatta yazan trafiğe çıkış tarihinden itibaren 2 yıl garantisi vardır. buna göre garantisine bakabilirsiniz.
 
benim bildiğim baskı balatayı garantiye almıyorlar kullanıcı hatası diyorlar
 
evet baskı balata garantiye girmez..

ayrıca merak etme baskı balata öyle hemen bozulmaz. yokuşta kalkarken biraz zorlamışsındır ve buna istinaden koku ve duman yapmıştır. yani baskı balatanın ömründen 1 yılı bir anda yedin. ama merak etme daha ömrü vardır.
 
+ önceki sahibininde tüm işlemleri yetkili serviste yaptırması gerekiyor:( bi ara özel servislerdeki işlemler de garantiyi bozmaz diyorlardı ama bunun için servis kayıtları lazım herhalde...
Ama ne olursa olsun debriyaj olayında direk kullanıcı hatasına bağlıyorlar olayı... ee onlara göre kimse araba kullanmayı bilmiyor, onların arabaları hiç sıyırmıyor:)
 
Baskı balatayı fazla zorlamayacan. Araçlar ağır olduğu için yokuşta yanma yapar, özellikle de geri viteste.
 
Şimdi geliyorum servisten ve evet garanti yok ancak belirli bir ömrünü yemişsin dediler, hatta direk kokudan anladılar. Sanırım 1.3 ve önden çekişli bir araçta klima açık durup 1. viteste kalkmaya çalışarak acemilik yaptım. Kokunun geçeceğini söyledi görevli ancak değiştirmenin 1600 YTL'ye mal olacağını ve şanzımanın sökülmesi ve parçanın gelmesini beklemem gerektiğini belirtti. Kendi aracından da 350 km aynı sorun olmuş ancak halen kullandığını, çekmede sorun olursa ancak gerekli bir değişikliğin yapılması gerektiğini söyledi.
 
Şimdi geliyorum servisten ve evet garanti yok ancak belirli bir ömrünü yemişsin dediler, hatta direk kokudan anladılar. Sanırım 1.3 ve önden çekişli bir araçta klima açık durup 1. viteste kalkmaya çalışarak acemilik yaptım. Kokunun geçeceğini söyledi görevli ancak değiştirmenin 1600 YTL'ye mal olacağını ve şanzımanın sökülmesi ve parçanın gelmesini beklemem gerektiğini belirtti. Kendi aracından da 350 km aynı sorun olmuş ancak halen kullandığını, çekmede sorun olursa ancak gerekli bir değişikliğin yapılması gerektiğini söyledi.

Bu kadar pahalımıymış ya? Baskı balataya iyi bakmak lazım. :)
 
malum hidrolik iticili debriyaj sistemleri böyle arkadaşlar mecbur yarım debriyaj yapmak gerekiyor yani telli olana nazaran daha fazla tutmak gerekebiliyor bazen rampalarda vebuda balatanın çabuk ısınmasına daha sonraları klayca yanmasına neden oluyor o yüzden mümkün olduğunca ayağınızı mümkün olduğunca debriyajda az tutun... balata tam yanmamış belli yani şu an hareket ediyor demi ... sadece fazlaca ısınmış yansaydı balata cam gibi olurdu araba harehet etmezdi kaçırırdı balata aynı yağlanmış gibi. Kısacası rampada elinizden geldiğince durmayın :) balatnın ömrünü uzatırsınız rampanın altından kaptırın zaten bi kaptırdınmı çıkıyor bu 1.3 ler rahat rahat xD
 
pahali tabi içine volant denen özel servisde parça fiyatı 1500 tl olan bi parça var aman gözünüz gibi bakın :)
 
Geri
Üst