Benzinde Zengin Karışım Sorunu

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan Sermet
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

Sermet

Kayıtlı Kullanıcı
06-Ankara
Katılım
23 Nis 2016
Mesajlar
72
Tepkime puanı
1
Puanları
8
Yaş
53
Siteyi ziyaret et
Merhaba Ustalarım, araç Astra Classic III 1.6 2013 model 5900 kmde. İki yıl önce oksijen senörü değişitirdik . Zengin karışımı sorunu ile tanıştık. Sizin de tavsiyelerinizle birsüre benzinde kullandık ve lpg ayarı yaptırdık, 2 yıldır kafamız rahattı. Sadece sabahları motor sarsıntılı ve yüksek devirde çalışıyor, ekzoz boğuluyor gibi olduktan 1-2 dakika sonra düzeliyordu. Bunu ustalar normal deyince sorun yapmıyorduk.
Ancak 2 hafta önce yarım kontakta servis ışığı yanınca, Ecn 17012 kodunu alınca lpg ayarı için ustama gittim. Usta aracı bilgisayara bağladı. Benzinde 0 olması gereken 12.5 çıktı (bu değer nedir hiç bilmiyorum). 5-10 km dolaş benzinde gel, dedi. Yaptık. Değişen bir şey olmadı. Usta çağırdı. Motor soğukken yukarıda tarif etiğim şekilde mi çalışıyor, diye sorunca, Evet dedim. Ya bir yerden hava alıyor ya da üst kapak açılacak, bakılacak falan dedi. Bir şey yaptırmadan ayrıldım.
1. Benzinde 0 olması gerekirken bende 12,5 çıkan değer nedir?
2. Sabahları yüksek devirde çalışmanın nedeni ısı müşiri arızası olabilir mi?
3. Bunların sebebi oksijen senörünün değişim mi sebep oldu sizce?
4. Bu şekiilde kullanmak araca zarar verir mi?
5. Yukarıda tarif ettiğim belirtilerin çözümü hususunda sizin düşünceleriniz nedir?
Yorumlarınız için şimdiden teşekkür ederim arkadaşlar
 
Son düzenleme:
12.5 + mi - mi? hava aliyorsa bir yerden + dir. yada lpg ayari bozuktur lpgde fakirdedir duzgun calismak icin + ya cekmistir kendini ama benzinde calisirken bu + bogulmaya sebep oluyordur
 
12.5 + mi - mi? hava aliyorsa bir yerden + dir. yada lpg ayari bozuktur lpgde fakirdedir duzgun calismak icin + ya cekmistir kendini ama benzinde calisirken bu + bogulmaya sebep oluyordur

Ustam, bu benzinde ki değeri... Lpgyi düğmeden
kapattık. Soğuk motorda hafif bir boğulma oluyor. 3 - 4 dakika rolantide çalışıp ısınınca motor düzene giriyor.
 
Araç 5900 km demi.öncelikle aracı lpg ye hiç almayın bir süre.benzinde o 12 olan değer düzelmeli bir süre sonra.düzelmiyorsa lpg de sorun yoktur.oksijen sensörü değerlerine bakılmalı tuhaf bişey olmalı.araca yapılan başka bir işlem oldumu.yani araç supap sorununa kadar gidebilir.sensör orjinalmiydi takılan,neden değiştirildi bu sensör

Sony Z5 ile gönderildi
 
Araç 5900 km demi.öncelikle aracı lpg ye hiç almayın bir süre.benzinde o 12 olan değer düzelmeli bir süre sonra.düzelmiyorsa lpg de sorun yoktur.oksijen sensörü değerlerine bakılmalı tuhaf bişey olmalı.araca yapılan başka bir işlem oldumu.yani araç supap sorununa kadar gidebilir.sensör orjinalmiydi takılan,neden değiştirildi bu sensör

Sony Z5 ile gönderildi

Ustam. Oksijen Sensörü 3 - 4 yıl önce yarım kontakt a servis ışığı yanınca isteğim üzerine yetkili servis tarafından değişti. Onun dışında lpg beyni tamir gördü. Servis Westinghouse değişti. Diğeri bakım. Bir de oksijen sensörü değiştikten sonra yine seyir halinde Sivas'a gider Ken motor ışığını zengin karışım yakmıştır. Sivas'ta ki lpg ustası benzin yakışında düzensizlik var demişti. Buradaki ustalar pek dikkate almadılar...Bu süreç içinde 3 yıl oluyor. Lpg ayarı ile sorun yaşama
mıştım. Derece yaz kış soğuk motor ısınan kadar 4_5 dakika
 
Araç 5900 km demi.öncelikle aracı lpg ye hiç almayın bir süre.benzinde o 12 olan değer düzelmeli bir süre sonra.düzelmiyorsa lpg de sorun yoktur.oksijen sensörü değerlerine bakılmalı tuhaf bişey olmalı.araca yapılan başka bir işlem oldumu.yani araç supap sorununa kadar gidebilir.sensör orjinalmiydi takılan,neden değiştirildi bu sensör

Sony Z5 ile gönderildi

Ustam. Oksijen Sensörü 3 - 4 yıl önce yarım kontakt a servis ışığı yanınca isteğim üzerine yetkili servis tarafından değişti. Onun dışında lpg beyni tamir gördü. Servis Westinghouse değişti. Diğeri bakım. Bir de oksijen sensörü değiştikten sonra yine seyir halinde Sivas'a gider Ken motor ışığını zengin karışım yakmıştır. Sivas'ta ki lpg ustası benzin yakışında düzensizlik var demişti. Buradaki ustalar pek dikkate almadılar...Bu süreç içinde 3 yıl oluyor. Lpg ayarı ile sorun yaşama
mıştım. Derece yaz kış soğuk motor ısınan kadar 4_5 dakika
 
Arkadaşlar , lütfen torque bilgilerini yorumlayabilir misiniz? ltft - sft : - +10.6 arasında gidip geliyor (nadiren 10.6)... devir 2500-3000 , hız 70-90 arası, intake. 9-12,6 arası gidip geliyor... Afr (c) .14,70 sbit... Av.Co2...346,7 yakıt sadece benzin..... Şimdiden teşekkür ederim....
 
Son düzenleme:
Ustalarım, yakıt sadece benzin..... Bu video bu sabahki ilk çalışma değerleri Değerlendirmelerini için şimdiden teşekkür ederim.... https://youtu.be/XfyP0RtN1z4
 
Ustalarım, yakıt sadece benzin..... Bu video bu sabahki ilk çalışma değerleri Değerlendirmelerini için şimdiden teşekkür ederim.... https://youtu.be/XfyP0RtN1z4

ltft stft videoda 0 a yakın gözüküyor o kısımda bir sorun yok gibi. sorun sanki o2 sensörünün ısıtıcı kısmında. onla ilgili bir hata vermiş gibi gördüm ben ama siz bunu en iyisi özel bir opel servisinde tech 2 ye bağlatıp değerleri kontrol ettirin
 
Arkadaşlar, uzun süre benzinde kullandıktan sonra lpg ayarı yaptık. Şimdilik zengin karışım sorununu çözdük. Kısa mesafelerde benzinde kullanmaya karar verdim. Bir de yan sanayi OBDII cihazlarına dikkat edin. P0970 ve Airbag ışığını yakabilir.
 
Geri
Üst