bir sorum var??

cagataycankaya

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
20 Şub 2013
Mesajlar
80
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
35
Siteyi ziyaret et
aracıma bugun zavoli marka lpg kiti taktırdım gaz konusunda yeni olduğum için sizlere sormak istedim daha önce hiç lpg li araç kullanmadım. göstergede G harfının altındaki ışık sürekli yanıp sönüyor sonra sürekli yanmaya başlıyor sorum şu ışık normal şartlarda nasıl olması gerekir acil yardım akşam akşam kafama takıldı
 
ilk çalıştırmada yanıp söner, o sırada benzinde gidiyor diye biliyorum, sabit yanmaya başlayınca gaza tam olarak geçmiş demektir... aracım lpg li değil ama babamın aracından hatırladığım kadarı ile böyleydi...
 
ilk çalıştırmada yanıp söner, o sırada benzinde gidiyor diye biliyorum, sabit yanmaya başlayınca gaza tam olarak geçmiş demektir... aracım lpg li değil ama babamın aracından hatırladığım kadarı ile böyleydi...
lpg li araç kullanıyorum ve aynen katılıyorum
 
cok cok tşk ederim aracın lpg ye geçiş olayında sanırım sıcaklık 20-30 derece ulaşana motor gaza geçmiyor
 
o ayarlanıyor diye biliyorum... yaşadığınız yerin koşullarına göre, 20-25c ile 40c arasında ayarlanabiliyor...
 
bir arkadaşım yokuş yukarı çıkarken yanıp söner dedi bu durum normal mıdır
 
bir arkadaşım yokuş yukarı çıkarken yanıp söner dedi bu durum normal mıdır

o arkadaşınızın dediği lpg doluluk durumunu gösteren ışık olabilir, şamandıra eğimde yer değiştirince lpg bitiyormuş gibi gösterebilir ama yukarıda bahsi geçen ışık lpg-gaz arası geçiş ışığı... lpg li araç kullanan marmarali83'de demiş zaten... takmayın biterse benzine geçersiniz :D
 
benım ışık sürekli yanıp sönüyor ama ara sıra sabit yanıyor yanı sabit yanarsa gazda yanıp sönüyorsa benzinde değil mi?
 
araç çalışınca lpg ışığının yanıp sönmesi aracın benzinde çalıştığını gösterir. motor sıcaklığı lpg ayarlarında kaç derece ayarlandıysa motor suyu o dereceye gelince araç otomatik olarak lpg ye geçer ve ışıklar sabit yanmaya başlar.
bayır konusuna gelince,aracınızda bayırda lpg ışıkları yanıp sönmeye başlıyorsa benzine geçmiş demektir. yeni lpg taktırılan araçlarda lpg nin akış gücü bazı araçlarda yeterli gelmeyince araç direk benzine alıyor sonra motor zorlanması bitip düz yola gelince yine lpg ye geçiyor. bu bir arıza değil bir ayar sorunudur. aracınız zorlandığı zaman ne miktar gaz gelmesi gerekiyorsa o kadar gelmediği taktirde sistem kendini kapatır benzine geçer. birçok kullanıcı bu sıkıntıyı yaşamış hatta aracı zorladığımda benzine geçiyor diye forumlarda başlıklar açmışlardır. aracınız bayır ve yokuşlarda benzine geçiyorsa (lpg ışıkları yanıp sönmeye başlıyorsa) sorunun çözümü için sistemi taktırdığınız bayiie gidip durumu anlatın ve gaz ayarlarını değiştirsinler. tekrar söylüyorum bu bir arıza değil ayar sorunudur ve ben dahil birçok arkadaşın başına gelmiştir.
lpg sistemlerinde depo göstergeleri her markada belli benzerliklere sahip olsa da bazı farkllılıklar göstermektedir. mesela her markada lpg tankı tam dolu ise 4 tane yeşil ışık yanar ve lpg tankı tam boşalınca dııııııt yada dıt dıt dıt diye sinyal vererek benzine geçer. ama depoda az gaz varken bazı markalarda o dört yeşil ışıktan başka birde kırmızı ışık olurken bazı markalarda sadece dört yeşil ışık vardır. gaz azalınca kırmızı ışık olanlarda yeşiller söner kırmızı yada sarı ışık yanar,kırmızı ışık olmayanlarda 3 tane yeşil söner en son yeşil yanıp sönmeye başlar.
sizin taktırdığınız kiti kullanmadım ama atiker ve şimdiki aracımda da mimgaz markalı kit kullanıyorum. atikerde aracı çalıştırınca bütün ışıklar yanıp söner gaza geçince ne kadar gaz varsa o ışıklar sabit yanardı.depoyu fulleyince 4 yeşil ışık yanar gaz bitiminde yeşiller sönüp kırmızıya geçer bir süre sonra da gaz bitince dıt dıt diye kısa bir şekilde ötüp benzine geçerdi.
şimdiki aracımda mimgaz marka kit var. bunda da aracı çalıştırınca bütün ışıklar yanıp sönmeye başlıyor gaza geçince ne kadar gaz varsa o seviyede ışık sabit yanmaya başlıyor. lpg azalınca atikerdeki gibi kırmızı ışık yanmayıp 4 yeşil ışıktan en sonuncusu yani bir tane yeşil ışık yanıp sönmeye başlıyor gaz bitincede dıııııııııııııııııııııııııııt diye uzuuuuuuuuuuun bir şekilde sinyal sesi gelip lpg ye geçiyor.
velhasılkelam sistemler farklılık göstersede ana mantık aynı işliyor.
lpg ye aracım arken geçsin istiyorsanız sistemi tantırdığınız yere gidip lpg ye geçiş ısısını düşürtebilirsiniz.araca yeni sistem takıldığında bu ısı genelde 40 derece ayarlanır. isteğe göre değiştirilebilmesinin sebebi iklim farklılıklarıdır.kış aylarında erzurumda bulunan bir aracın motoru 40 dereceye gelmesi için "misal" benzinde 6-7 km yol yaparken izmirdeki bir araç bu ısıya 2 km sonra gelir ve lpg ye geçer. bu durumdan ötürü erzurumdaki lpg li bir araç yine benzini fazla yakar. bundan dolayı lpg ye geçiş ısısını 30-35 dereceye düşürerek birkaç km daha önce lpgye geçmesi sağlanır.
umarım yardımcı olabilmişimdir.
 
araç çalışınca lpg ışığının yanıp sönmesi aracın benzinde çalıştığını gösterir. motor sıcaklığı lpg ayarlarında kaç derece ayarlandıysa motor suyu o dereceye gelince araç otomatik olarak lpg ye geçer ve ışıklar sabit yanmaya başlar.
bayır konusuna gelince,aracınızda bayırda lpg ışıkları yanıp sönmeye başlıyorsa benzine geçmiş demektir. yeni lpg taktırılan araçlarda lpg nin akış gücü bazı araçlarda yeterli gelmeyince araç direk benzine alıyor sonra motor zorlanması bitip düz yola gelince yine lpg ye geçiyor. bu bir arıza değil bir ayar sorunudur. aracınız zorlandığı zaman ne miktar gaz gelmesi gerekiyorsa o kadar gelmediği taktirde sistem kendini kapatır benzine geçer. birçok kullanıcı bu sıkıntıyı yaşamış hatta aracı zorladığımda benzine geçiyor diye forumlarda başlıklar açmışlardır. aracınız bayır ve yokuşlarda benzine geçiyorsa (lpg ışıkları yanıp sönmeye başlıyorsa) sorunun çözümü için sistemi taktırdığınız bayiie gidip durumu anlatın ve gaz ayarlarını değiştirsinler. tekrar söylüyorum bu bir arıza değil ayar sorunudur ve ben dahil birçok arkadaşın başına gelmiştir.
lpg sistemlerinde depo göstergeleri her markada belli benzerliklere sahip olsa da bazı farkllılıklar göstermektedir. mesela her markada lpg tankı tam dolu ise 4 tane yeşil ışık yanar ve lpg tankı tam boşalınca dııııııt yada dıt dıt dıt diye sinyal vererek benzine geçer. ama depoda az gaz varken bazı markalarda o dört yeşil ışıktan başka birde kırmızı ışık olurken bazı markalarda sadece dört yeşil ışık vardır. gaz azalınca kırmızı ışık olanlarda yeşiller söner kırmızı yada sarı ışık yanar,kırmızı ışık olmayanlarda 3 tane yeşil söner en son yeşil yanıp sönmeye başlar.
sizin taktırdığınız kiti kullanmadım ama atiker ve şimdiki aracımda da mimgaz markalı kit kullanıyorum. atikerde aracı çalıştırınca bütün ışıklar yanıp söner gaza geçince ne kadar gaz varsa o ışıklar sabit yanardı.depoyu fulleyince 4 yeşil ışık yanar gaz bitiminde yeşiller sönüp kırmızıya geçer bir süre sonra da gaz bitince dıt dıt diye kısa bir şekilde ötüp benzine geçerdi.
şimdiki aracımda mimgaz marka kit var. bunda da aracı çalıştırınca bütün ışıklar yanıp sönmeye başlıyor gaza geçince ne kadar gaz varsa o seviyede ışık sabit yanmaya başlıyor. lpg azalınca atikerdeki gibi kırmızı ışık yanmayıp 4 yeşil ışıktan en sonuncusu yani bir tane yeşil ışık yanıp sönmeye başlıyor gaz bitincede dıııııııııııııııııııııııııııt diye uzuuuuuuuuuuun bir şekilde sinyal sesi gelip lpg ye geçiyor.
velhasılkelam sistemler farklılık göstersede ana mantık aynı işliyor.
lpg ye aracım arken geçsin istiyorsanız sistemi tantırdığınız yere gidip lpg ye geçiş ısısını düşürtebilirsiniz.araca yeni sistem takıldığında bu ısı genelde 40 derece ayarlanır. isteğe göre değiştirilebilmesinin sebebi iklim farklılıklarıdır.kış aylarında erzurumda bulunan bir aracın motoru 40 dereceye gelmesi için "misal" benzinde 6-7 km yol yaparken izmirdeki bir araç bu ısıya 2 km sonra gelir ve lpg ye geçer. bu durumdan ötürü erzurumdaki lpg li bir araç yine benzini fazla yakar. bundan dolayı lpg ye geçiş ısısını 30-35 dereceye düşürerek birkaç km daha önce lpgye geçmesi sağlanır.
umarım yardımcı olabilmişimdir.


emeğine sağlık gayet açıklayıcı olmuş çok tşkler
 
Geri
Üst