araç çalışınca lpg ışığının yanıp sönmesi aracın benzinde çalıştığını gösterir. motor sıcaklığı lpg ayarlarında kaç derece ayarlandıysa motor suyu o dereceye gelince araç otomatik olarak lpg ye geçer ve ışıklar sabit yanmaya başlar.
bayır konusuna gelince,aracınızda bayırda lpg ışıkları yanıp sönmeye başlıyorsa benzine geçmiş demektir. yeni lpg taktırılan araçlarda lpg nin akış gücü bazı araçlarda yeterli gelmeyince araç direk benzine alıyor sonra motor zorlanması bitip düz yola gelince yine lpg ye geçiyor. bu bir arıza değil bir ayar sorunudur. aracınız zorlandığı zaman ne miktar gaz gelmesi gerekiyorsa o kadar gelmediği taktirde sistem kendini kapatır benzine geçer. birçok kullanıcı bu sıkıntıyı yaşamış hatta aracı zorladığımda benzine geçiyor diye forumlarda başlıklar açmışlardır. aracınız bayır ve yokuşlarda benzine geçiyorsa (lpg ışıkları yanıp sönmeye başlıyorsa) sorunun çözümü için sistemi taktırdığınız bayiie gidip durumu anlatın ve gaz ayarlarını değiştirsinler. tekrar söylüyorum bu bir arıza değil ayar sorunudur ve ben dahil birçok arkadaşın başına gelmiştir.
lpg sistemlerinde depo göstergeleri her markada belli benzerliklere sahip olsa da bazı farkllılıklar göstermektedir. mesela her markada lpg tankı tam dolu ise 4 tane yeşil ışık yanar ve lpg tankı tam boşalınca dııııııt yada dıt dıt dıt diye sinyal vererek benzine geçer. ama depoda az gaz varken bazı markalarda o dört yeşil ışıktan başka birde kırmızı ışık olurken bazı markalarda sadece dört yeşil ışık vardır. gaz azalınca kırmızı ışık olanlarda yeşiller söner kırmızı yada sarı ışık yanar,kırmızı ışık olmayanlarda 3 tane yeşil söner en son yeşil yanıp sönmeye başlar.
sizin taktırdığınız kiti kullanmadım ama atiker ve şimdiki aracımda da mimgaz markalı kit kullanıyorum. atikerde aracı çalıştırınca bütün ışıklar yanıp söner gaza geçince ne kadar gaz varsa o ışıklar sabit yanardı.depoyu fulleyince 4 yeşil ışık yanar gaz bitiminde yeşiller sönüp kırmızıya geçer bir süre sonra da gaz bitince dıt dıt diye kısa bir şekilde ötüp benzine geçerdi.
şimdiki aracımda mimgaz marka kit var. bunda da aracı çalıştırınca bütün ışıklar yanıp sönmeye başlıyor gaza geçince ne kadar gaz varsa o seviyede ışık sabit yanmaya başlıyor. lpg azalınca atikerdeki gibi kırmızı ışık yanmayıp 4 yeşil ışıktan en sonuncusu yani bir tane yeşil ışık yanıp sönmeye başlıyor gaz bitincede dıııııııııııııııııııııııııııt diye uzuuuuuuuuuuun bir şekilde sinyal sesi gelip lpg ye geçiyor.
velhasılkelam sistemler farklılık göstersede ana mantık aynı işliyor.
lpg ye aracım arken geçsin istiyorsanız sistemi tantırdığınız yere gidip lpg ye geçiş ısısını düşürtebilirsiniz.araca yeni sistem takıldığında bu ısı genelde 40 derece ayarlanır. isteğe göre değiştirilebilmesinin sebebi iklim farklılıklarıdır.kış aylarında erzurumda bulunan bir aracın motoru 40 dereceye gelmesi için "misal" benzinde 6-7 km yol yaparken izmirdeki bir araç bu ısıya 2 km sonra gelir ve lpg ye geçer. bu durumdan ötürü erzurumdaki lpg li bir araç yine benzini fazla yakar. bundan dolayı lpg ye geçiş ısısını 30-35 dereceye düşürerek birkaç km daha önce lpgye geçmesi sağlanır.
umarım yardımcı olabilmişimdir.