Bir türlü çözülemeyen problem

ersinyaprak

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
18 Şub 2013
Mesajlar
98
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
36
Siteyi ziyaret et
Arkadaşlar bundan iki hafta önce direksyonda fren sırasında titreme hissetmeye başladım. Geçen hafta servise gittim, dediler ki fren diskleri değişecek. Neyse, diskler garantiden değişti. Ancak bu sefer de araba gittiği yerde özellikle de 70 km den sonra direksiyon yine titremeye başladı. Fren yaparaken sıkıntı yok ancak düz giderken titriyor. Bir de sanki araba sekiyor gibi. Tekrar servise gittim, dediler balans yaptır geçer balans bozulmuştur. Servisin tavsiyesi üzerine bir yerde balans yaptık 4 tekere de. Balans yaparken farkettik ki ön iki jant yamulmuş. Usta fazla yamulmamış dedi çekiç yardımıyla düzeltti ve tüm tekerlere balans yapıp o düzeltilen tekerleri arkaya taktı. Tam dedik oldu diye bindim arabaya daha bir kavşak geçmeden tekrar başladı titreme ve sarsılma hatta daha fazla gibi geldi bana. Geri servise döndüm dedim böyle böyle bir türlü bu sorun düzelmiyor. Yarına tekrar gideceğim servise sabah erkenden. Bir de bugün arkadaşlara gösteriyordum, bir arkadaşa verdim o sürerken dışardan izledim arabayı, iki arkada teker de çok belli şekilde yamuk dönüyor. Problem onlardan kaynaklı diye düşünüyorum. Hatta araba düz dururken bile arka tekerle ön teker izalı değil. Artık yarın bakacağız serviste ne olacak. Tahminim jant değişikliğine gidecek bu işin sonu. Böyle bir problemle önceden karşılaşan ya da problemle ilgili fikri ya da önerisi olan arkadaşlar yardımlarınızı bekliyorum. şimdiden  thnxx
 
Ynt: Bir türlü çözülemeyen problem

ersinyaprak link' Alıntı:
Arkadaşlar bundan iki hafta önce direksyonda fren sırasında titreme hissetmeye başladım. Geçen hafta servise gittim, dediler ki fren diskleri değişecek. Neyse, diskler garantiden değişti. Ancak bu sefer de araba gittiği yerde özellikle de 70 km den sonra direksiyon yine titremeye başladı. Fren yaparaken sıkıntı yok ancak düz giderken titriyor. Bir de sanki araba sekiyor gibi. Tekrar servise gittim, dediler balans yaptır geçer balans bozulmuştur. Servisin tavsiyesi üzerine bir yerde balans yaptık 4 tekere de. Balans yaparken farkettik ki ön iki jant yamulmuş. Usta fazla yamulmamış dedi çekiç yardımıyla düzeltti ve tüm tekerlere balans yapıp o düzeltilen tekerleri arkaya taktı. Tam dedik oldu diye bindim arabaya daha bir kavşak geçmeden tekrar başladı titreme ve sarsılma hatta daha fazla gibi geldi bana. Geri servise döndüm dedim böyle böyle bir türlü bu sorun düzelmiyor. Yarına tekrar gideceğim servise sabah erkenden. Bir de bugün arkadaşlara gösteriyordum, bir arkadaşa verdim o sürerken dışardan izledim arabayı, iki arkada teker de çok belli şekilde yamuk dönüyor. Problem onlardan kaynaklı diye düşünüyorum. Hatta araba düz dururken bile arka tekerle ön teker izalı değil. Artık yarın bakacağız serviste ne olacak. Tahminim jant değişikliğine gidecek bu işin sonu. Böyle bir problemle önceden karşılaşan ya da problemle ilgili fikri ya da önerisi olan arkadaşlar yardımlarınızı bekliyorum. şimdiden  thnxx
Geçmiş olsun söylediğiniz gibi sorun jantta kasise yada çukura sert girdiğiniz oldumu yada bir başkasına emanet ettiğiniz
 
Ynt: Bir türlü çözülemeyen problem

adRe J link' Alıntı:
Geçmiş olsun söylediğiniz gibi sorun jantta kasise yada çukura sert girdiğiniz oldumu yada bir başkasına emanet ettiğiniz

Sağolun. Kimseye emanet etmedim ancak yaşadığım yerde yollar çok kötü ( Van- Özalp arası). Farketmedim ama dediğiniz gibi olmuş olma ihtimali yüksek.
 
Ynt: Bir türlü çözülemeyen problem

֖nce jantlar makinede press ile çok iyi düzeltilmeli. Akabinde alt takım gözden geçirilmeli rot kolları, z rotu, süspansiyonlar hatta poryalar ve direksiyon kutusu. Eğer bunlar sağlam ve sorunsuzsa ardından aracı rot balansçıya götürüp kamber,  kaster, toe açılarına baktırmalısınız sorununuz çok yüksek ihtimal bu açılardan kaynaklı. Jantı yamultacak güçte ters bir darbe açılarınızıda bozabilir hatta problem yüksek ihtimal kaster açısındadır. Bunları iyi bir rot balansçı çok iyi bir şekilde halledebilir. Son olarakda iyi bir rot ayarı ve balans ayarıyla konuyu halledersiniz.
 
Ynt: Bir türlü çözülemeyen problem

OZAN ERDEM link' Alıntı:
֖nce jantlar makinede press ile çok iyi düzeltilmeli. Akabinde alt takım gözden geçirilmeli rot kolları, z rotu, süspansiyonlar hatta poryalar ve direksiyon kutusu. Eğer bunlar sağlam ve sorunsuzsa ardından aracı rot balansçıya götürüp kamber,  kaster, toe açılarına baktırmalısınız sorununuz çok yüksek ihtimal bu açılardan kaynaklı. Jantı yamultacak güçte ters bir darbe açılarınızıda bozabilir hatta problem yüksek ihtimal kaster açısındadır. Bunları iyi bir rot balansçı çok iyi bir şekilde halledebilir. Son olarakda iyi bir rot ayarı ve balans ayarıyla konuyu halledersiniz.

Teşekkür ederim sağolun verdiğiniz bilgiler için.
 
Ynt: Bir türlü çözülemeyen problem

Geçmiş olsun. Umarım en kısa zamanda düzelir sorununuz
 
Ynt: Bir türlü çözülemeyen problem

mucahitduran link' Alıntı:
Geçmiş olsun. Umarım en kısa zamanda düzelir sorununuz

Teşekkür ederim. Benim umudım da bir an önce çözmek yönünde. Sürekli kafamda zaten nasıl oldu böyle diye  31agryyy
 
Ynt: Bir türlü çözülemeyen problem

Videoya alamadim ama sanırım bu yapisal jantlar cukurlara dayanamiyor kanaatindeyim
 
Geri
Üst