- Katılım
- 12 Ara 2012
- Mesajlar
- 34
- Tepkime puanı
- 0
- Puanları
- 0
bora
Kardeş bende bora almayı zamanında çok düşündüm ancak karşıma Vectram çıkınca vazgeçtim. Forumlarda yaptığım araştırmalarda, 8 valf ve 16 valf, bu valfler motora giren havanın vanaları oluyor. Düz mantıkla düşünürsek eğer 8 vanadan geçen bir hava mı çoktur yoksa 16 vanadan geçen havamı çoktur. Motora ne kadar çok hava girerse motorun çalışması o kadar rahat oluyormuş. Bu da performans ve yakıt için önemli tabi.
Bu yüzden 8 valfle - 16 valfi karşılaştırırsak ortaya çıkanlar;
8 valf=ilk kalkışta kuvvetli, yola çıkınca 16'ya göre yavaş, yakıt azıcık fazla,
16 valf=kalkışta yavaş, yola çıkınca daha iyi, yakıt daha az (azıcık ama).
Ama 8 valf motorlar çok daha sağlam ve az arıza yaparmış.
Forumlardan aldığım bilgilerin toplamı olarak bunları çıkarttım.
)
Bazı arkadaşlar yeni jettaların 8 valf motoru ile kıyaslamış borayı, bence yanlış yapmış çünkü yeni motor teknolojileri ile o zamankiler çok farklı. Bana sorarsan eğer temiz bulursan al. BORA güzel araba sonuçta.
Kardeş bende bora almayı zamanında çok düşündüm ancak karşıma Vectram çıkınca vazgeçtim. Forumlarda yaptığım araştırmalarda, 8 valf ve 16 valf, bu valfler motora giren havanın vanaları oluyor. Düz mantıkla düşünürsek eğer 8 vanadan geçen bir hava mı çoktur yoksa 16 vanadan geçen havamı çoktur. Motora ne kadar çok hava girerse motorun çalışması o kadar rahat oluyormuş. Bu da performans ve yakıt için önemli tabi.
Bu yüzden 8 valfle - 16 valfi karşılaştırırsak ortaya çıkanlar;
8 valf=ilk kalkışta kuvvetli, yola çıkınca 16'ya göre yavaş, yakıt azıcık fazla,
16 valf=kalkışta yavaş, yola çıkınca daha iyi, yakıt daha az (azıcık ama).
Ama 8 valf motorlar çok daha sağlam ve az arıza yaparmış.
Forumlardan aldığım bilgilerin toplamı olarak bunları çıkarttım.

Bazı arkadaşlar yeni jettaların 8 valf motoru ile kıyaslamış borayı, bence yanlış yapmış çünkü yeni motor teknolojileri ile o zamankiler çok farklı. Bana sorarsan eğer temiz bulursan al. BORA güzel araba sonuçta.