Calibramı turbolucam....

TorkTeknik

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
19 Eki 2009
Mesajlar
77
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Arkadaşlar bugüne dek opelle uğraşma şansımız kısıtlı oldu. Genelde uzmanlık alanımız yada uzmanlık demeylimde çalışma konum BMW idi. Şimdide günlük olarak kullandığım Calibra yerine bir Palio Multijet aldığım için gene kaşıntım tuttu. Bu aracıda keyifli bir hale getireyim dedim.

Piyasada uygun fiyatlara, düzgün calibra turbo bulamadığım için aracımı turbolamaya karar verdim. Genel oılarak çok masraf edip birebir let sisteme dönmektense ben sadece td04-ıhı35-kkk16 vs tarzı bir ortalama turbo ile aracıma 0.5-en fazla 0.6 bar basacak bir sistem yapmayı düşünüorum. Gelelim araştırmalarım sonucu karşılaşılabilecek önerilere...

Üst devirlerde 0.5 bar yakalayacağüım için, şuanki performansı göz önüne alındığında aracım yaklaşık 220-240 hp bantlarında dolaşacak. Zaten amaçta bundsn fazlası değil. Peki F20 şanzımanın gerçektende forumlarda yazıldığı kadar zayıfmı?? (biz bildiğimiz 320i şanzımanını 350 hp lerde dahi kırmada kullanabiliyoruz çünkü).. Diğer sorum ise hali hazırda bulunan c20xe enjektörlerim bu gücü desteklermi? let ile çok cc farkı yok gibi. Yada uyduğunu bildiğiniz bir japon markası vs varmı enjektörlerde?

Let manifoldları oldukça pahalı olduğu için ben direkt turbo flanşınıda kendim işleyebileceğim bir hand made manifold yapıcam, malumunuz headerrede buna mukabil değişecek.

Gelelim elektrik tesisatına. BMW lerdede beyne mudahale çok ama çok zordur. Stand alone beyinde kullanmayı düşünmüyorum çünkü maliyet direkt artıyor. Yani ben kendi beyin tesisatımı kullanıcam, bu orj beyin de 0.5 barı engellicek bir yakıt besleme sorunu yaşarmıyım (en jektörlerinde büyüdüğünü düşünürsek). BMW lerde enjektör değiştikten sonra sorun yaşanmıyor çünkü, yeterki widebanda bağlı olarak güzel bir yazılım oluşturabilin.

Şimdiden bu yoldan geçmiş yada yola çıkmaya hazırlanan ve bilgi sahibi arkadaşlardan alacağım bilgiler için teşekkürler. Lütfen kimse olmaz etmez demesin, yılarca neler dediler olmadık arabalarla uğraştım... Sadece gerçekten amerikayı yeniden keşfetmek olmasın. Sizlerden desteğinizi esirgememenizi rica ederim şimdiden teşekkür ederim
 

palamut

Banlanan Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
7 Tem 2007
Mesajlar
504
Tepki puanı
0
Puanları
0
www.erzincantuningsofrasi.net
dediğin şartlarda bu işi yapmak çok dert tasa ve masrafa yol açıcak calibra turbo alıp onun üzerine aynı masrafı yaparsan hem sorunsuz hem çok daha hızlı olur. kendi xe beyniyle ve enjektörleriyle olmaz. turboyu dediğin gibi yaparsın ama koldan pistona turboya zaten dünyanın parası tutar. f20 de hakkaten bahsedildiğinden daha zayıf.istediğn kadar enjektör büyüt xe beyninde map sensor yok ve içindeki maplerin hepsi atmosferiğe göre yani kesmeden gitmen piston eritme riski veya kropaj riskinin ikisinden birini yaşamadan binmen imkansız.

ha denemeye denersin evet yaparım diyenlerde çıkıcaktır ama bu işin sağlıklısını yapıp opelin tadını gerçekten almanı tavsiye ederim.
 

Yiğit18

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
6 Nis 2010
Mesajlar
954
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
genel olarak bakarsak çok masraflı bir iş bu bir daha düşünmenizde fayda var bence.
 

TorkTeknik

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
19 Eki 2009
Mesajlar
77
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Piston değişimi şart olurmu?? Ben onu merak ediyorum. Mesela biz 325i yi stok kol piston ve krankınla 10k km den fazla 400hp civarında kullandık sorunda yaşamadık. Yani bu arabanın pistonuda, şanzımanıda 200hp lere dayanmıyorsa nasıl alman arabası bu :D Ozaman çok dandik parçaları. Birde stok contası ile bu araç hava yapmadan dayanırmı? Yoksa cometic vs bir çözüm bulmak şsrtmı?

Dediğim gibi ben bugüne kadarki yaptığım araçlara dayanarak konuşuyorum, bu aracında ucundan azcık araştırınca sorunlu parçaları olduğunu gördüm. Tecrübesi olanlarla konuyu masaya yatırıp o noktalara odaklancam. Minumum maliyetle bişi çıkarıcam ortaya.

Prof bişi çıkarmaya çalışsam zaten ms beyin kullanırım, egt alırım, iat sensörü, methanol kit, özel piston set-kol ve krank. Ancak amaç arabayı limitlerinde güçlendirmek. Ben çok km yapmıorum haftasonu aracım bu artık
 

palamut

Banlanan Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
7 Tem 2007
Mesajlar
504
Tepki puanı
0
Puanları
0
www.erzincantuningsofrasi.net
3.25 is stok pistonla kullanmak için bayaabi traşlamışsındır pistonu diye tahmin ediyorum 400 hp için. mesele sıkıştırma oranı 200 hplere dayanmaz diye bi kaide yok ama kullandığın xe beyin tesisat ile o araba asla adam gibi karışım vermez. ayrıca megasquirt dediğin bir board dolusu çöp bence. bosch bu işi 1974ten beri yapıyor daha düşük maliyetle calibra turbo beyin tesisatı geçirirsin ve problemsiz binersin. stock contası xe tabanlı yaparsan dayanmaz. xe beyin tesisatla yaparsan zaten yürümez sorunlu sıkıntılı olur. tam yaptım oldu dersin biyerden patlak verir. ha diyosan megasquirt var elimde o bile xe den daha iyi olur senin için. yinede piston enjektör vs almadan bu iş seni bayaa üzer
 

TorkTeknik

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
19 Eki 2009
Mesajlar
77
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
baba stok diorum sıkıştırma 10.0 iken yaptık bu işi. Traşlama falan yok. Yoksa sıkıştırma düşürsek zaten öle 0.8 barda alamazdık 400hp leri. Ancak nalet araba avansı düzgünse, en ufak bir sorun teşkil etmiyor. Vuruntu sensörü koymaya dahi gerek duymadık, okadar rutin çalışıo. Turboyu bozduk atmo dahi binmeye devam ettik arabaya. Demek bmw sağlam araba.

Benim istediğim dediğim gibi öyle gösteri yapacak şekilde c20xe yi 300hp ler ve üzerine çekmek değil. Rutin bir basınçla, eğer gerekirsede enjektör büyüterek (yada ii bir pompa ve regülatörle stok enjektörü destekleyerek), bildiğimiz bir küçük turbola aracı keyifli hale getirmek.

Kafamın tek almadığı; (bu cümleden muhalefet olduğumu sakın anlama, sadece bilgine güvenerek açıklama yapmanı dilediğim için böyle yazıyorum) tesisatın nesi desteklemes turboyu?? Yazılımla oynuyacağım (elimde atmo için olan 3-4 yazılım var), wideband kurduğumda bakacağım değerlere artık ona göre yazılımı biçimlendirmeye çalışıcam... İşte tesisatta bunu destekleyemiyecek ne gibi bir negatif yön var?? (mesela bmw de neden conta dedim biliormusun? arabada diff-şanz herbişi kırılmadan dayanıo, tek dayanmayan stok conta. Biraz bile basıncı kaldırmıo, özel almak şart)
 

palamut

Banlanan Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
7 Tem 2007
Mesajlar
504
Tepki puanı
0
Puanları
0
www.erzincantuningsofrasi.net
opeldede cometic almanı tavsiye ederim ama minimum maliyet dedin 240 bg civarı dedin gerek yok. stok pistonla da tamam yaparsın bmw de nası yaptıysan ama ben o işin hiçbi şekilde sağlıklı olacağını sanmıyorum. sonuçta ortada map sensor yok. Enjektörler ufak tamam onu regülatörle benzin pompasıyla hallettin diyelim. bu aracın alt devirleri zengin üst devirleri fakir kalıcak ne kadar remap yapsanda ortasını bulman bayaa zor olacak. yapılmazmı tabiki yapılır ama doğru noktaya gelene kadar zaten daha çok para harcamış olursun demek istedim. bmw de yaptığın şekilde opeldede yapabilirsin zaten çok benzer yapıları var. ama hiçbi zaman optimum bi karışım elde edemezsin ortada map sensor olmadığı ve ecunun tüm çalışma prensibi atmosferiğe göre olduğundan. c20xe lerin ecusu tek chip ve tek board iken c20letlerde çift board çift chip ve map sensor mevcuttur. bunun dışında tüm correction mapleri turboya göredir ve 2 chipten biri turbo chipi diğeri motor chipidir distrübütörlü ateşleme ve farklı tip turbo mafı kullanır. aynı olan 3-5 sensorleri zaten temel sensorlerdir. bizde xe turbo yaptık denedik zamanında ama o zaman zaten ortada bi teknoloji yoktu bizimde acemiliğimizdi 6-7 sene öncesinde. Ama sen diyorsan ben bmw de bu işi başardım memnundum. o zaman opeldede olmaması için hiçbir neden yok.
 

TorkTeknik

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
19 Eki 2009
Mesajlar
77
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Dediğim gibi olmaz die birşey yok, ben sadece olmazsa olmazları ne onları öğrenmek istedim. 240 hp derken yaklaşık 0.5 barda vede 5000-6000 demlerinde aktif olan bir turbo varsayımı ile konuştum. Bu güçlerinin üzerini zaten hedeflemedim, malum ne yakıt yetişir ne conta dayanır nede korkulan şanzıman. Dediğim gibi çalışma gene baştan sağma olmıyacak kesinlikle. AFR oranı esaslı başlıyacak, üzt devirlerde çok fakirleşme olursa ya basıncı dahada kısacaz, yada enjektör büyütme yönüne gideceğiz. Hayırlısı bakalım, inşallah husran olmaz. Maksat kuru kuruya hızlanmasından sıkıldım aracın, atmo yüklesek oda çok pahalı yaptığına değmio. Hondalarda hatrı sayılır emmeler 300tl lerde iken bizlerde 1500tl lerden bahsedilio, headerleri 500tl yi bulmuoken bizde onunda 2. eli 1000tl den aşağı değil. Dereceliye geçeyim desen lifter mekanik olmadığı için gene takılıp kalıosun. Bu araca ya turbo yapılır yada wet nos basılır öle gezilir yoksa pek bi işe yaramaz. Atmo yüklemek içinde paralar yetmez.

Verdiğin bilgiler için çok sağol
 

forged&carbon

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
14 Ocak 2008
Mesajlar
2,661
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Üst