Carbon clean yaptırayım mı? Enjektör bakımı ...

cagatay16

VIP Üye
16-Bursa
Katılım
12 Ara 2010
Mesajlar
6,473
Tepkime puanı
2,248
Puanları
113
Yaş
34
Siteyi ziyaret et
Aracım 45 bine geldi carbon clean yaptırsam mı yaptırmasam mı yaptırırsam kimyasalı alıp kendim gideceğim bosch servisine birde enjektör bakımı ne zaman yapılmalı yani sökülüp ayar yapılması kaç kmde olmalı
 
Kardeşim onların hepsi hikaye bana göre. Uygun şekilde kullanıldıktan sonra , orjinal ve uygun yedek parça kullanıldıktan sonra uğraşmaya değmez.
 
kardeşim ben emme manifoldu temizlemesini kullanıyorum baya etki ediyor araca(soba bacası gibi kurumluysa tavsiye etemem kopan kurumlar pistou çizebilir) cc için kararsızım ama enjektör ayarı mutlaka gerekyor belirli kmde ama kaç kmde bir yaptırmak gerek
 
Son düzenleme:
kardeşim ben emme manifoldu temizlemesini kullanıyorum baya etki ediyor araca(soba bacası gibi kurumluysa tavsiye etemem kopan kurumlar pistou çizebilir) cc için kararsızım ama enjektör ayarı mutlaka gerekyor belirli kmde ama kaç kmde bir yaptırmak gerek

Emme temizleyici , MAF sensörü temizleyici spreyler faydalı olabilir fakat , Carbon Clean bana göre saçmalıktan başka bir şey değil. Onun yerine enjektörlerini söküp , birde bakım seti alarak pullarını vs. yenileyip birde mekanik ve yazılımsal olarak adaptasyon yaptırırsan yeterli olucaktır.
 
Emme temizleyici , MAF sensörü temizleyici spreyler faydalı olabilir fakat , Carbon Clean bana göre saçmalıktan başka bir şey değil. Onun yerine enjektörlerini söküp , birde bakım seti alarak pullarını vs. yenileyip birde mekanik ve yazılımsal olarak adaptasyon yaptırırsan yeterli olucaktır.

bende onu diyorum kaç kmde yapılır diye hazır boscha gitmişken ccde yaptırsam mı diye aklıma takıldı daha doğrusu rüyada gördüm:)
 
bende onu diyorum kaç kmde yapılır diye hazır boscha gitmişken ccde yaptırsam mı diye aklıma takıldı daha doğrusu rüyada gördüm:)

Bana göre 100.000'den aşağı kilometrelerde yaptırmamak gerekir. Burdan yazmak zor oluyor özel'e gelsene kardeşim :)
 
Ara sıra depoya katkı maddesi atmak daha mantıklı. Ben bir ara yaptırmıştım, fark edeceğim tarzda bir faydasını görmedim.
 
Hicbirine gerek yok,normal sartlar altinda bi enjektor en kotu 300k gider,sokup temizlemek dersen en iyi ihtimal verecegin para 200 tl,ara sira katki at derler 3-5 defa atsan 200 tl,
Carbon clean desen o kadar,vakti zamani gelince yeni takim alirsin az bi farkla,katki dahil olmak uzere hic gerek yok bence


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Benim arac 2000 devirde cok kucuk bir tekleme yapiyordu ve hemen yetkili serviste cc yaptirdim 15 20 gun sonra tekleme tamamen gitti.emin degilim ama buji bobin vs her turlu parca denendi ve geri takildi sonuc alamadim ama cc sonrasi duzeldi.gecici bir sorunmuydu bilmiyorum ama cc nin ise yarama ihtimali var arkadaslar kucuk problemlerde denemekte fayda var 140 tl servis fiyati

GT-I9500 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
CC yi sadece enjektör temizleyici olarak düşünmeyin, CC aynı zamanda egzost subapları üzerinde oluşan ve kapak yüzeylerine tam olarak basmayı engelleyen karbon kalıntılarınıda temizler ve aletsel testler ile kanıtlanmıştır ki, kurum sorunu olan araçlarda CC sonrası kompresyon kayıpları ortadan kalkmaktadır ciddi kazanımlar elde ediyorlar. Ayrıca EGR olan araçlarda emme tarafı subaplarda oluşan kurumunda bertaraf edilmesinde en etkili yöntemdir. En iyi marka da Würth beyler ;)

Onno Ustanın bu konuda ciddi yazıları ve çalışmaları var. O tavsiye ediyorsa benim için başka detaya gerek yoktur. Yine ayrıca eklemek isterim 45 binde ilk CC yapılıp her 20-30 binde bir tekrarlamak ve bunu özel aleti ile yapmak aracınızın subaplarının ömrünü arttırıp sizi ileride ciddi maliyetlerden kurtaracaktır ...

Kendi tecrübem ise Z16XEP motor üzerinde CC sayesinde millet 80-100 binde silindir kapağı açarken ben bugün 250 bini kapak vidalarına anahtar vurmadan geçtim :D CC mantıklı yapılırsa ciddi maliyetten kurtarır...

Saygılar
 
Geri
Üst