ÇOK ACİLL

umitmahir49

Kayıtlı Kullanıcı
49-Muş
Katılım
3 Tem 2019
Mesajlar
36
Tepki puanı
0
Puanları
6
Siteyi ziyaret et
ARKADAŞLAR BU SENSÖR NE İŞE YARAR TAM OLARAK ? YAKIT BUHARLAŞMA TANKI DİYE GEÇİYOR RESİM AŞAĞIDAKİ GİBİDİR.
 

Ekli dosyalar

  • yakit-buharlasma-tanki-vectra-b-80722390467398__0389702347411768.jpg
    yakit-buharlasma-tanki-vectra-b-80722390467398__0389702347411768.jpg
    28.3 KB · Görüntüleme: 33

zamorano007

Kayıtlı Kullanıcı
10-Balıkesir
Katılım
21 May 2019
Mesajlar
169
Tepki puanı
64
Puanları
28
Siteyi ziyaret et
Depodaki benziz buharini depolayan ve emme monifolduna aktaran sistemin deposu, diger adi ile karbon kanister deposudur.

Benzinli motorların yakıt deposunda bulunan sıvı benzinin üzerinde her zaman bir miktar benzin (yakıt) buharı bulunmaktadır. Bu yakıt buharının depodan çekilip, geçici olarak depolanmasını ve emme manifolduna (gaz kelebeği boğazına) gönderilmesini sağlayan sisteme EVAP Sistemi - "Benzin Buharı Emisyon Kontrol Sistemi" denir. Benzin deposu hava tahliye sistemi olarak da belirtilebilir. Benzin buharını depolayan kutuya karbon kanister kutusu denir. Benzin buharının emme manifolduna gönderilmesi sayesinde, hem benzin deposundaki benzin buharı (hidrokarbonlar) doğaya salınıp havayı kirletmemiş, hem de benzine verilen para (yakıt) boşa gitmemiş yakıt tasarrufu sağlanmış olur.

Aktif karbon filtresinde depolanan benzin buharı, uygun zamanlarda elektronik kontrol ünitesinin (ECU) kontrolü altında, miktarı ayarlanarak, emme manifolduna (gaz kelebeğinin hemen sonrasına) gönderili ve motorda yakılması sağlanır.
EVAP: Evaporative Emission Control Canister : Buharlaşma emisyon kontrol kanisteri ya da Evaporative Emission Control System: Buharlaşma emisyon kontrol sistemi olarak da otomotiv literatüründe geçer. Burada kastedilen benzi buharı geri kazanımı/yeniden kullanımıdır.
138828e7985323caac2378d541a3e084.jpg


SM-G970F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 

umitmahir49

Kayıtlı Kullanıcı
49-Muş
Katılım
3 Tem 2019
Mesajlar
36
Tepki puanı
0
Puanları
6
Siteyi ziyaret et
Depodaki benziz buharini depolayan ve emme monifolduna aktaran sistemin deposu, diger adi ile karbon kanister deposudur.

Benzinli motorların yakıt deposunda bulunan sıvı benzinin üzerinde her zaman bir miktar benzin (yakıt) buharı bulunmaktadır. Bu yakıt buharının depodan çekilip, geçici olarak depolanmasını ve emme manifolduna (gaz kelebeği boğazına) gönderilmesini sağlayan sisteme EVAP Sistemi - "Benzin Buharı Emisyon Kontrol Sistemi" denir. Benzin deposu hava tahliye sistemi olarak da belirtilebilir. Benzin buharını depolayan kutuya karbon kanister kutusu denir. Benzin buharının emme manifolduna gönderilmesi sayesinde, hem benzin deposundaki benzin buharı (hidrokarbonlar) doğaya salınıp havayı kirletmemiş, hem de benzine verilen para (yakıt) boşa gitmemiş yakıt tasarrufu sağlanmış olur.

Aktif karbon filtresinde depolanan benzin buharı, uygun zamanlarda elektronik kontrol ünitesinin (ECU) kontrolü altında, miktarı ayarlanarak, emme manifolduna (gaz kelebeğinin hemen sonrasına) gönderili ve motorda yakılması sağlanır.
EVAP: Evaporative Emission Control Canister : Buharlaşma emisyon kontrol kanisteri ya da Evaporative Emission Control System: Buharlaşma emisyon kontrol sistemi olarak da otomotiv literatüründe geçer. Burada kastedilen benzi buharı geri kazanımı/yeniden kullanımıdır.
138828e7985323caac2378d541a3e084.jpg


SM-G970F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi


Bu parçanın arızalanması durumunda motorun dışarıdan hava alıyormuş gibi bir sorun vermesi beklenebilir mi peki?
 

zamorano007

Kayıtlı Kullanıcı
10-Balıkesir
Katılım
21 May 2019
Mesajlar
169
Tepki puanı
64
Puanları
28
Siteyi ziyaret et
Aynen sistemin arizalanmasi durumunda emisyon sorunu ortaya cikar, oksijen sonsorleri hata verebilir, performans dusuklugu ve yakit sarfiyati artar, ayni sorun bendede var corsa d 1.2 de yarin nasipse bularlasma kontrol valfini degistirecegim

SM-G970F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 

Kaan.

Teknik Destek Ekibi
27-Gaziantep
Katılım
10 Kas 2019
Mesajlar
5,473
Tepki puanı
2,404
Puanları
113
Siteyi ziyaret et
araç fakirde kalır ve üzerine gidilirse piston supap nere denk gelirse erir motor iç ısısı çok yükseklere çıkar
 

umitmahir49

Kayıtlı Kullanıcı
49-Muş
Katılım
3 Tem 2019
Mesajlar
36
Tepki puanı
0
Puanları
6
Siteyi ziyaret et
Aynen sistemin arizalanmasi durumunda emisyon sorunu ortaya cikar, oksijen sonsorleri hata verebilir, performans dusuklugu ve yakit sarfiyati artar, ayni sorun bendede var corsa d 1.2 de yarin nasipse bularlasma kontrol valfini degistirecegim

SM-G970F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi


Motor dışarıdan sanki hava alıyor bu parçanın bi borusundan hava geçmemesi lazım ama geçiriyor yüzden motor hava almış gibi ses yapıyor. İşin kötü kısmı bu parçadan bulamıyorum
 

zamorano007

Kayıtlı Kullanıcı
10-Balıkesir
Katılım
21 May 2019
Mesajlar
169
Tepki puanı
64
Puanları
28
Siteyi ziyaret et
Aricinizin motor kodu nedir ?

SM-G970F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 

zamorano007

Kayıtlı Kullanıcı
10-Balıkesir
Katılım
21 May 2019
Mesajlar
169
Tepki puanı
64
Puanları
28
Siteyi ziyaret et
Arabanizdaki sorun tam olarak nedir ?

SM-G970F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 

umitmahir49

Kayıtlı Kullanıcı
49-Muş
Katılım
3 Tem 2019
Mesajlar
36
Tepki puanı
0
Puanları
6
Siteyi ziyaret et
Arabanizdaki sorun tam olarak nedir ?

SM-G970F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Usta diyor ki bu parça arızalı olduğu için motor bağımsız hava alıyor ve ses yapıyor rolanti yükselip düşüyor yükselip düşüyor.
 
Üst