Conta Yakması ve GM garantisi

Mustafa92

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
16 Haz 2012
Mesajlar
8
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Merhaba,

2011 model 1.4 motor 140 Bg Opel Astra sahibiyim. Aracımın tüm bakımlarını yetkili serviste düzenli olarak yetkili serviste yaptırıyorum başıma bir olay geldi fikri olan ustaların ve bu tarz bir olay yaşayan araç sahiplerinden bilgi almak istiyorum.

Yaklaşık 5 ay önce aracımın su eksiltmesi nedeniyle termostatı değişti. Herşey o günden sonra başladı ve uzun yolla fark edilebilecek su sesi çıkarmaya başladı yani bilenler bilir kışın eski bilgisayarları açtığınızda yada birşey yüklemeye çalıştığınızda HDD den bir ses gelir tıkır tıkır aynı öyle bir ses. Bunu servise bilirdim arabamda bir sorun olmadığı yönünde yanıt verdiler.

Tekrar 1 ay sonra su eksiltme gibi problem yaşadım su çıkış gövdesi, su boşaltma hortumu değişti.

17.04.2014 tarihinde ise aracımın bakım zamanı geldi ve bakım için yetkili servise götürdüğümde normal bakım balata,balansları yapıldı. Bunun dışında su sesini tekrar söylediğimde tekrar bakıldı ve devirdaim, devirdaim contası, termostat contası vs. değişti.

Ve o kadar söylememe rağmen arabadaki su sesi başımı ağrıttı soğutma suyuna yağ karışmış balçık halinde genleşme şişesini doldurmuş ve contayı yakmış.

GM garantiden karşılamıyor araç LPG li diye lpg ye suç buluyorlar. Araç 90 dereceyi geçmedi tekledi su ekleyip 10 km gittim benzincide pompanın dibinde kaldı marş ediyor fakat araç çalışmıyor.


1-Yetkili servis LPG ye suç bulacaksa neden LPG li aracın motor aksamına bakıyor ?
2- Düzenli olarak ortalama neredeyse 1-2 ayda bir bu durumdan ötürü servise götürdüğüm araçta bir sıkıntı var ise neden sorunun ne olduğu çözülemiyor.
3-Hararetle ilgili parçalar değişmesine rağmen araba hararet neden yapar hadi yaptı neden araba bunu bildirmez. Soğutucu koy dediğinde araba zaten çalışmıyordu.

Fikrinizi almak istedim bu duruma karşı ne yapılabilir.. Teşekkürler.
 
Lpg sistemi arızaya sebep olmasa da aracı garanti dışı bırakıyor maalesef. Anlattıklarınıza göre servis yetersiz kalmış. Geçmiş olsun kötü bir tecrübe.
 
Lpg sistemi arızaya sebep olmasa da aracı garanti dışı bırakıyor maalesef. Anlattıklarınıza göre servis yetersiz kalmış. Geçmiş olsun kötü bir tecrübe.

Bir yaptırım uygulama şansım olabilir mi sonuçta mağdur olan ben oluyorum LPG ci servise, Servis LPG ye sallıyor arada kalıyoruz.

Bu konuyu yasal yollara taşıyacağım peşini bırakmayacağım ama olay oralara gitmesini istemiyorum açıkcası bir ihmal var ama sorumlusu kendimin olduğunu düşünmüyorum..
 
Araçtaki su kaçağı bulunamamış. Bunun üzerine gidilebilir. Eğer kaçak lpg regülatörüne giden kısımdaysa kıvırabilirler. Ancak 3 sefer servise girmiş arabada kaçak giderilememiş. Hepsi üst üste gelmiş, talihsizlik.

Sorun çözülür büyük değil ama GM Türkiye'yi buna ikna etmek zor gözüküyor. Her türlü lpg var, motor garantisi vermeyiz derler.

Hararetin farkedilmemesi, ya sistemde tamamen su bitmiş olabilir, ya da suya karışan yağ buna engel olmuştur. İki ihtimal aklıma geliyor,

- sistem kaçaktan dolayı susuz kaldı, hararet yaparak conta yaktı ve suya yağ karıştı (conta yakacak kadar da harareti göstermemesi soru işareti)

- Yağ soğutucudan soğutma suyuna yağ karıştı, kanallar tortular nedeniyle tıkanıp, soğutma yapılamadı ve hararete sebep oldu. Yağ soğutucu kontrol edilmiş miydi?
 
lpg nerde takıldı? Kaç defa kaçak bulamamışalar bildiğin contayı onlar yakmış,garantiden yaptıramazsanız boş yere adi insanlara para kaptırmayın derim.
 
Araçtaki su kaçağı bulunamamış. Bunun üzerine gidilebilir. Eğer kaçak lpg regülatörüne giden kısımdaysa kıvırabilirler. Ancak 3 sefer servise girmiş arabada kaçak giderilememiş. Hepsi üst üste gelmiş, talihsizlik.

Sorun çözülür büyük değil ama GM Türkiye'yi buna ikna etmek zor gözüküyor. Her türlü lpg var, motor garantisi vermeyiz derler.

Hararetin farkedilmemesi, ya sistemde tamamen su bitmiş olabilir, ya da suya karışan yağ buna engel olmuştur. İki ihtimal aklıma geliyor,

- sistem kaçaktan dolayı susuz kaldı, hararet yaparak conta yaktı ve suya yağ karıştı (conta yakacak kadar da harareti göstermemesi soru işareti)

- Yağ soğutucudan soğutma suyuna yağ karıştı, kanallar tortular nedeniyle tıkanıp, soğutma yapılamadı ve hararete sebep oldu. Yağ soğutucu kontrol edilmiş miydi?

Şöyle diyeyim sıcaktan LPG nin gaz hortumu çıktım ben çıkan bir hortum görünce LPG nin su hortumu olabilir diye düşünmüştüm serviste ustalar önünde LPG cide baktı fakat ondan kaynaklı gözükmüyor. Su kaçağından kaynaklı diye düşünüyorum azalan suya birde yağ karışınca olan olmuş gözüküyor.

---------- Yeni Mesaj eklenme zamanı: 11:02 ---------- Önceki Mesaj zamanı: 11:00 ----------

lpg nerde takıldı? Kaç defa kaçak bulamamışalar bildiğin contayı onlar yakmış,garantiden yaptıramazsanız boş yere adi insanlara para kaptırmayın derim.

LPG den olduğunu düşünmüyorum açıkcası montaj yapılırken başındaydım ve LPG nin bakımlarını düzenli olarak yaptırdım yağdır filtredir vs. LPG den olsa kaç defa gitmeme rağmen hem LPG ile ilgili sıkıntım olurdu ve LPG ustası duruma müdahale ederdi.

Ne zaman ilk termostat değişti o günden sonra arabada çeşitli sıkıntılar meydana gelmeye başladı.
 
Geçmiş olsun arkadaşım ama lpg nin aracını garanti dışı bırakmasını sadece motora müdahale olarak algılama motor çalışma prensibini herşeyiyle etkilemesi örneğin benzinde 1 kere fan açan aracın gazda 10 kere fan acar gibi veya yanma hergün şu içmekle hergün şu yerine kola içmek gibi de düşünülebilir ... Ramazan kafası toparlayamadim k.b
 
Garanti süresinde aynı sorun ile ilgili 3 defa servise gitmiş ise mahkeme açarsanız kazanma şansınız yüksek diye düşünüyorum. Tabi servis kayıtlarınız elinizde var ise....

Bir avukat ve noter aracılığı ile bir dilekçe yazın. Servis kayıtlarının örneklerini ekleyin. Mahkemeye başvuracağınızı belirtin...
Bu şekilde davranırsanız işin ciddi olduğunu anlarlar...çözüm için size yardımcı olurlar diye düşünüyorum
 
Garanti süresinde aynı sorun ile ilgili 3 defa servise gitmiş ise mahkeme açarsanız kazanma şansınız yüksek diye düşünüyorum. Tabi servis kayıtlarınız elinizde var ise....

Bir avukat ve noter aracılığı ile bir dilekçe yazın. Servis kayıtlarının örneklerini ekleyin. Mahkemeye başvuracağınızı belirtin...
Bu şekilde davranırsanız işin ciddi olduğunu anlarlar...çözüm için size yardımcı olurlar diye düşünüyorum

Elimde her türlü evrak mevcut resimlerle opel 'in sisteminden aldığım veriler i paylaşayım.

Aracın tüm kayıtları

M969ma.jpg


_______________________________________________________________________________

Şuan ki conta yaktıktan sonraki hali

Q1R1mV.jpg


_______________________________________________________________________________

4 ay içinde yaptırdıklarım ve değişenler

bQlQmV.jpg


d4n4mL.jpg


---------- Yeni Mesaj eklenme zamanı: 13:26 ---------- Önceki Mesaj zamanı: 13:10 ----------

Servisin şuan söylediği yağ eşanjörü arızalınca suya yağ karıştığı yönünde..
 
Sanırım doğru tahmin etmişim. Yağ eşanjörü, nam-ı diğer yağ soğutucusu kaçağın sebebiydi. Zaten değişenler listesinde o da var.

Yağ soğutucu artık uzun vadede değişen sarf malzemesi gibi oldu. Ecotec'lerde sık arızası görülüyor.
Diğer markalar demeyin, onlarda da biraz daha fazla gidiyor o kadar :) Onun yerine başka parça bozuyor.
 
Geri
Üst