coolant level - boost pressure ... sorunsalı

aLpRn_Sfi

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
6 Haz 2009
Mesajlar
84
Tepkime puanı
0
Puanları
6
Siteyi ziyaret et
coolant level - p1106 arıza kodu ... bertone turbo sorunsalı

Aracımın yol bilgisayarında coolant level yazmaya başladı su seviyesi sabit bir
şekilde duruyor ne eksilme var ne bişey. buna karşılık aracım 90 dereceye bir türlü ulaşamıyor ve aracımın kaloriferi ısıtmıyor birazda fazla yakıyor gibi geldi bana ne ile alakalı bir durum olabilir termostat tan şüpheleniyorum ben. bu problemimim dışında
günlerdir benm uykularımı kaçıran bir problemim daha var. p1106 arızasını veriyor cihazda Manifold Absolute Pressure (MAP) Sensor Circuit Intermittent High Voltage (Mutlak basınç sensörü devresi aralıklı yüksek gerilim manifoldu) bunu söylüyor. turbonun üzerindeki turbo basınç seloneydini geçenlerde bursadan adanaya dönerken ankarada opel garaj hakan ustada değiştirdik ve problemim hala devam ediyor. aracım istediğim performansı vermiyor yarım gazda, dipgaza göre daha iyi gaz yiyor ve gidiyor sizce bu problemin asıl kaynağı nedir bu arada aracımın motor kodu Z20LET astra coupe bertone 2.0turbo. şimdiden herkese teşekkürler
 
Son düzenleme:
zletci arkadaşlar boost olayına daha doğru yaklaşır. Araç yeterince ısınmıyorsa, dediğiniz gibi termostat değiştirmekte fayda var. Yakma sorunu da bundan kaynaklanır. Coolant sensörü arıza verebiliyor, eksilme yoksa, sensörün soketini ayırın ve kendiniz devreyi tamamlayın. Uyarı siliniyorsa sensör arızalıdır, uyarı silinmiyorsa kablolarını elden geçirmek gerek.
 
cevabınız için teşekkür ederim yani bu sebepten dolayı fazla yakma ihtimali var diyorsunuz. peki kaloriferde bu sebepten ötürü mü ısıtmıyor ?
 
Son düzenleme:
cevabınız için teşekkür ederim yani bu sebepten dolayı fazla yakma ihtimali var diyorsunuz. peki kaloriferde bu sebepten ötürü mü ısıtmıyor ?

aynen soğutma suyu ısınmayınca, motor soğuk çalışır, çok yakar, dolayısıyla kalorifer de ısıtmaz.
 
Bir kaç sebebi olabilir, önce actuator ayarınızdan emin olun. Vakum hortumlarında yırtık ve çatlak olmadığına emin olun. vakum hortumlarının doğru takıldığından emin olun. bunlarin hepsi doğru ise en son map sensorunu değiştirmeniz gerekiyor. Basınç saatiniz var ise ve araba standart map ile yürüyorsa maksimum basinc 0.8 bar görünceye kadar actuator ayarını yapınız. Tahmini olurak motorun önünde iken 4 yada 5 diş yukarida olmali en sağdaki somun.
 
ümit bey bugün ilk işim ustalarımın yanına gitmek oldu ve bahsettiğiniz şeyleri tek tek kontrol ettik ve aynı şekil devam etti yani bir çözüme ulaşamadık. yanlız bugün farkettiğim birşey oldu aracı cihaza bağladıktan sonra yani arızayı sildikten sonra hararet seviyesi normale ulaştı küçük anahtar işaretini yaktıktan sonra yine hararet 80 derecenin çok hafif üzerinde kalmaya devam etti. acaba saçma olacak ama coolant level yazısından dolayı araç kendini korumaya alıyor olabilir mi ?
 
Geri
Üst