Corsa 1.6 Gsi Yağ Yakma Sorunu Yardım Lütfen

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan Offshoot
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

Offshoot

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
12 Kas 2015
Mesajlar
19
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
35
Siteyi ziyaret et
Arkadaşlar Merhaba Herkese İyi Forumlar.

Corsa 1.6 16V GSİ Aracım var 238.000de ve Lpg Var. Araç ilk başlarda sadece ilk çalıştırmada mavi duman veriyordu egzozdan dedimki lpg var sübap lastiklerinde sorun vardır. Sonradan bi ara mecbur kaldım yola gidecektim yağ eklettim 10 40. Bir süre sonra yüksek devrilere çıktığımda ve motor sıcakken Mavi duman attığını söyledi bir arkadaşım dikkat ettim evet mavi duman var. Kompresyon testine soktum aracı tek tek tüm silindirler bakıldı (Kuru olarak) 3 silindirden 14.5 bar sonuç aldım 4. Silindirde 12.8 bar gibi bir sonuç aldım (14.5×1.38= 10.5 fakrika verilerine göre güzel bir sonuç). Şimdi 4. Silindirdeki bu farkın sebebi sizce siboplarmıdır yoksa Yağ sıyırıcı Sekmanlarmıdır?? Başına gelen yada Fikir yürütmek isteyen herkesten Yorum bekliyorum. Saygılar.
 
Aracın km yüksek ama daha önce motor açılmış olma durumu da vardır. Motoru açarlar yatakta filan bir şey yok ise sekman atar ağzını kaparlar oda belli bir km sonra kaldı yerden devam eder. Şimdi şahsi fikrim tabi subaplar komple bakımdan geçti mi? Şöyle bir deneme yapın aracı belli bir süre rolanti de çalıştırın ve sonra birden anı gaz verin boşta olsun hareket halinde demiyorum. O zaman da duman atacak mı? Kontrol edip buraya yazın.
 
Aracın km yüksek ama daha önce motor açılmış olma durumu da vardır. Motoru açarlar yatakta filan bir şey yok ise sekman atar ağzını kaparlar oda belli bir km sonra kaldı yerden devam eder. Şimdi şahsi fikrim tabi subaplar komple bakımdan geçti mi? Şöyle bir deneme yapın aracı belli bir süre rolanti de çalıştırın ve sonra birden anı gaz verin boşta olsun hareket halinde demiyorum. O zaman da duman atacak jmı? Kontrol edip buraya yazın.
Evet muhtemelen Motor açılmış çünkü bu kilometrede kompresyon testinde 3 silindirde bu sonuçları almak zor diye düşünüyorum ama ne tür işlemler yapıldı bir bilgim yok.. Dediğiniz ani gaz verme işlemini yapmıştım daha önce, motor 90 derecelerdeyken gözle görülür sorun yok ama 95 dereceye filan geldiğinde boştayken gaz ver çek gazver çek yaptığımda mavi dumanı görüyorum yüksek devirde..
 
Arkadaşımın 97 astra 1.6 aracında her daim mavi duman eksik olmuyordu hatta o kadar fazlaydıki yaya geçitlerinde durak v.s insanların çok olduğu yerde dur kalk anında arkada resmen mavi bulut oluyordu insanların öfff pöfflerinden utanıyordu servis dahil çok yere baktırdı hepsi 2500-3000 tl civarına motor yapılacak başka türlü kurtaramazsın demişler

Geçen ay motoru yaptırmaya karar verdi fakat rektefiyeci motorcu pistonlara kadar inmişler ve motorun durumu gayet güzel sadece sibop lastiklerini değiştirerek motoru toplamışlar şu an gayet memnun 1 gram eksiltme yakma kalmamış.
 
Arkadaşımın 97 astra 1.6 aracında her daim mavi duman eksik olmuyordu hatta o kadar fazlaydıki yaya geçitlerinde durak v.s insanların çok olduğu yerde dur kalk anında arkada resmen mavi bulut oluyordu insanların öfff pöfflerinden utanıyordu servis dahil çok yere baktırdı hepsi 2500-3000 tl civarına motor yapılacak başka türlü kurtaramazsın demişler

Geçen ay motoru yaptırmaya karar verdi fakat rektefiyeci motorcu pistonlara kadar inmişler ve motorun durumu gayet güzel sadece sibop lastiklerini değiştirerek motoru toplamışlar şu an gayet memnun 1 gram eksiltme yakma kalmamış.

Cevabınız için teşekkürler hocam, Evet bende tek 1 silindirde sıkıntı olduğu için sübaplarda yada lastiklerinde diye düşünüyorum. Ama yinede kapak açılıp bakılacak maddi durum düzelince ozaman neyin ne olduğu gorülecek :) inşallah sadece sübap ile kurtarabilirim..
 
Geri
Üst