ÇEVİRİSİ:
(
291.SAYFA)
Otomatik şanzıman:
Yağ seviyesini kontrol edin/yağ değiştirin
Öngörülen yağ seviyesi, otomatik şanzımanın düzgün çalışması için son derece önemlidir. Bu nedenle, test çok dikkatli yapılmalıdır.
Test için yağ çubuğu motor bölmesinde bulunur. ATF de burada doldurulur. Dikkat: Otomatik şanzıman üzerinde çalışırken titizlikle temizliğe dikkat edilmelidir.
aşınma parçaları:
-Şanzıman yağı (Otomatik Şanzıman
Akışkan, kısa: ATF) Dexron lla, OPEL
ET numarası 19 40 700 (90 350 342).
Ölçek
• Arıza hafızasının okunmasını sağlayın (atölye çalışması).
• Aracı yüksüz olarak düz bir zemine park edin ve el frenini çekin.
• Motor çalışırken, vites kolunu kısaca tüm viteslere geçirin (P-R-N-D-3-2-1).
• Vites kolunu »P« (park konumu) konumuna getirin.
• Tork konvertörünün dolmasını sağlamak için test sırasında motor rölantide olmalıdır.
• Test, şanzıman soğuk veya sıcakken yapılabilir. Farklı olduğu için ölçüm çubuğunun bir tarafında +80°C'de ölçen bir skala, diğer tarafında +20'C'de ölçen bir skala bulunur.
Şanzıman soğuksa (ortam sıcaklığı +35°C'nin altında), motor bir dakika rölantide çalıştırıldıktan sonra test tamamlanmalıdır. Yağ çubuğunu dışarı çekin ve temiz, havsız bir bezle, tercihen deriyle silin. daha sonra
Yağ çubuğunu tamamen daldırın, tekrar dışarı çekin ve yağ seviyesini
okuyun.Doğru yağ seviyesi, yağ çubuğunun MAX işaretinde *+20°C ile işaretli tarafında olmalıdır. MIN« ve »MAX arasındaki yeniden doldurma miktarı 0,35 l'dir.
Şanzıman çalışma sıcaklığındayken, * +80°C ile işaretlenmiş yağ çubuğunun diğer tarafında yağ seviyesi okunur. Yağ çubuğunu silmek için yalnızca temiz, tüy bırakmayan bir bez kullan ılmalıdır. Doğru yağ seviyesi MIN« ve -MAX işaretleri arasındadır. Çalışma sıcaklığına, otoyol da en az 20 km gittikten sonra ulaşılır. MIN arasındaki dolum miktarı. ve MAX® 0.2 l'dir.
• Doldurma yağ seviye kontrol borusundan yapılır. ATF doldurulursa, mümkünse ince gözenekli bir elek ile temiz bir huni kullanın.
Dikkat: Çok fazla yağ dökmeyin. Çok fazla yağ otomatikte arızalara neden olabilir.
neden. Her durumda, fazla yağ boşaltılmalı veya boşaltılmalıdır.
şırınga ile aspire edilmelidir.
• Aynı anda yağ çubuğundaki eski yağın görünümünü ve kokusunu kontrol edin. Yanmış sürtünme balataları yanık kokusuna neden olur. Kirlenmiş yağ şanzımanda arızalara neden olabilir
kontrol oluşur.
Dikkat: Yalnızca Dexron II., OPEL-19 40 işaretli ATF yağı
700 (90 350 342) kullanılabilir.
Onaylı tüm ATF yağları birbiriyle karıştırılabilir. Ek yok
kayganlaştırıcı kullanın.
Tork konvertörü ve otomatik şanzıman ATF dolumu olmadan motor çalışmamalı ve araç çekilmemelidir.
• Yağ seviyesini kontrol ettikten veya düzelttikten sonra, yağ çubuğunu tekrar tamamen sokun ve sıkıştırın.
• Ayak frenini uygulayın ve tüm vites kolu konumlarını yavaşça değiştirin. Ardından yağ seviyesini tekrar kontrol edin.
• Motoru durdurun.
ATF yağını değiştirin (sadece 90 hp motorlar için)
Yağı uygun bir kaba boşaltın Yağ tahliye tapası için olan contayı tekrar 15 Nm (maks. 20 Nm) ile sıkın. Şanzımana yaklaşık 5,0 l ATF dökün ve yağ seviyesini kontrol edin.
Dikkat: Özel olarak çevre dostu yağ çöpleri atın, sadece atmayın on, bkz. motor yağı değişimi
Soğuk veya ılık yağ ile yağ seviyesi