Corsa B otomatik şanzıman yağ kaçağı

samocan71

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
13 May 2011
Mesajlar
19
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Merhaba arkadaşlar. Eşime 98 model corsa B aldım. 1.4 GLS.
Şanzımanın bir kaç yerinde yağ kaçağı var. Akşamdan bırakınca sabaha kadar 15 ile 20 damla arası anca akıtıyor. Ustaya gösterdim bu yaşta arabada normal dedi ( bildiğimiz kaçamak cevap gibi geldi ) ama ben pürüz olsun istemiyorum. Aracın heryeri saat gibi. Hiçbir şikayetim yok. Ama bu kafamı bozuyor. Bir fikri düşüncesi olan varmı ? Kronik sorunlar vb. gibi birşey olabilir mi ?
 
1- arıza kaydının silinip gönderilmesine
2- bu arıza normal, tamir etsen bile olur denilmesine
3- bunun tamiri yok denilmesine

Ayar oluyorum.

97 otomatik astra f gls aracimin talihsiz bi karar sonucu motoru yıkanmışti, vites seçici şaltere su kaçmış bozuldu, otomatik sanzimanci diyor: Bu tamir edilmez, yenisi takılmali. -Tmm, yenisini takın. - Yenisi yok.

Hasbunallaah

Opel ustam ilgili parçayı söküp temizledi ricam üzerine, şükür ucuz yırttık.

Neyse, sizin konuyla alakalı: Yağ kaçakları keçelerden olabilir, lifte kaldırıp bakılırsa anlaşılır, değişince geçer

D5503 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
1- arıza kaydının silinip gönderilmesine
2- bu arıza normal, tamir etsen bile olur denilmesine
3- bunun tamiri yok denilmesine

Ayar oluyorum.

97 otomatik astra f gls aracimin talihsiz bi karar sonucu motoru yıkanmışti, vites seçici şaltere su kaçmış bozuldu, otomatik sanzimanci diyor: Bu tamir edilmez, yenisi takılmali. -Tmm, yenisini takın. - Yenisi yok.

Hasbunallaah

Opel ustam ilgili parçayı söküp temizledi ricam üzerine, şükür ucuz yırttık.

Neyse, sizin konuyla alakalı: Yağ kaçakları keçelerden olabilir, lifte kaldırıp bakılırsa anlaşılır, değişince geçer

D5503 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Muhtemelen dediğiniz gibi keçelerden. Maliyetli midir ?
 
Muhtemelen dediğiniz gibi keçelerden. Maliyetli midir ?
İşçiliği maliyetli olur

D5503 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Bulunduğum şehirde oto. şanzımana bakan usta yok zaten. Ankaraya gidince
Gösteririm artık. Teşekkür ederim.
Ankara'da forum sponsoru Opel Garaj bu sorunu halleder ama

Benim ustam Seçim Opel Yasin ustadır, ona da gidebilirsiniz, dilerseniz yapar dilerseniz sizi şanzimanciya yönlendirir, ama giderseniz muhakkak selamımı söyleyin

D5503 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Ankara'da forum sponsoru Opel Garaj bu sorunu halleder ama

Benim ustam Seçim Opel Yasin ustadır, ona da gidebilirsiniz, dilerseniz yapar dilerseniz sizi şanzimanciya yönlendirir, ama giderseniz muhakkak selamımı söyleyin

D5503 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Mutlaka söylerim. Çok teşekkür ederim. Gitmeden önce yine grupta bir başlık altında tavsiyeleri almak isterim.
 
ÇEVİRİSİ:
(291.SAYFA)
Otomatik şanzıman:
Yağ seviyesini kontrol edin/yağ değiştirin
Öngörülen yağ seviyesi, otomatik şanzımanın düzgün çalışması için son derece önemlidir. Bu nedenle, test çok dikkatli yapılmalıdır.
Test için yağ çubuğu motor bölmesinde bulunur. ATF de burada doldurulur. Dikkat: Otomatik şanzıman üzerinde çalışırken titizlikle temizliğe dikkat edilmelidir.
aşınma parçaları:
-Şanzıman yağı (Otomatik Şanzıman
Akışkan, kısa: ATF) Dexron lla, OPEL
ET numarası 19 40 700 (90 350 342).
Ölçek
• Arıza hafızasının okunmasını sağlayın (atölye çalışması).
• Aracı yüksüz olarak düz bir zemine park edin ve el frenini çekin.
• Motor çalışırken, vites kolunu kısaca tüm viteslere geçirin (P-R-N-D-3-2-1).
• Vites kolunu »P« (park konumu) konumuna getirin.
• Tork konvertörünün dolmasını sağlamak için test sırasında motor rölantide olmalıdır.
• Test, şanzıman soğuk veya sıcakken yapılabilir. Farklı olduğu için ölçüm çubuğunun bir tarafında +80°C'de ölçen bir skala, diğer tarafında +20'C'de ölçen bir skala bulunur.
Şanzıman soğuksa (ortam sıcaklığı +35°C'nin altında), motor bir dakika rölantide çalıştırıldıktan sonra test tamamlanmalıdır. Yağ çubuğunu dışarı çekin ve temiz, havsız bir bezle, tercihen deriyle silin. daha sonra
Yağ çubuğunu tamamen daldırın, tekrar dışarı çekin ve yağ seviyesini okuyun.Doğru yağ seviyesi, yağ çubuğunun MAX işaretinde *+20°C ile işaretli tarafında olmalıdır. MIN« ve »MAX arasındaki yeniden doldurma miktarı 0,35 l'dir.
Şanzıman çalışma sıcaklığındayken, * +80°C ile işaretlenmiş yağ çubuğunun diğer tarafında yağ seviyesi okunur. Yağ çubuğunu silmek için yalnızca temiz, tüy bırakmayan bir bez kullan ılmalıdır. Doğru yağ seviyesi MIN« ve -MAX işaretleri arasındadır. Çalışma sıcaklığına, otoyol da en az 20 km gittikten sonra ulaşılır. MIN arasındaki dolum miktarı. ve MAX® 0.2 l'dir.
• Doldurma yağ seviye kontrol borusundan yapılır. ATF doldurulursa, mümkünse ince gözenekli bir elek ile temiz bir huni kullanın.
Dikkat: Çok fazla yağ dökmeyin. Çok fazla yağ otomatikte arızalara neden olabilir.
neden. Her durumda, fazla yağ boşaltılmalı veya boşaltılmalıdır.
şırınga ile aspire edilmelidir.
• Aynı anda yağ çubuğundaki eski yağın görünümünü ve kokusunu kontrol edin. Yanmış sürtünme balataları yanık kokusuna neden olur. Kirlenmiş yağ şanzımanda arızalara neden olabilir
kontrol oluşur.
Dikkat: Yalnızca Dexron II., OPEL-19 40 işaretli ATF yağı
700 (90 350 342) kullanılabilir.
Onaylı tüm ATF yağları birbiriyle karıştırılabilir. Ek yok
kayganlaştırıcı kullanın.
Tork konvertörü ve otomatik şanzıman ATF dolumu olmadan motor çalışmamalı ve araç çekilmemelidir.
• Yağ seviyesini kontrol ettikten veya düzelttikten sonra, yağ çubuğunu tekrar tamamen sokun ve sıkıştırın.
• Ayak frenini uygulayın ve tüm vites kolu konumlarını yavaşça değiştirin. Ardından yağ seviyesini tekrar kontrol edin.
• Motoru durdurun.
ATF yağını değiştirin (sadece 90 hp motorlar için)
Yağı uygun bir kaba boşaltın Yağ tahliye tapası için olan contayı tekrar 15 Nm (maks. 20 Nm) ile sıkın. Şanzımana yaklaşık 5,0 l ATF dökün ve yağ seviyesini kontrol edin.
Dikkat: Özel olarak çevre dostu yağ çöpleri atın, sadece atmayın on, bkz. motor yağı değişimi

Soğuk veya ılık yağ ile yağ seviyesi
 
Geri
Üst