corsa d. 1.3 turbo sorunu acil yardim

ALİ3542

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
25 Kas 2018
Mesajlar
7
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
merhaba arkadaslar aracım corsa d 1,3 140binde ve sorunum 4. vitesten 5e atiyorum devir saati 3bini geçiyor ve aniden arza lambasi yanip sönüyor araç 3000 devri geçmiyor ve 120 km yi geçmiyor kontak açip kapatiyorum düzeliyor ama bu aralar sık sık yapiyor yüksek devirde.. daha önce bAsina gelen bu sorun ile ilgili bilgisi olan lütfen yardim edebilirmi.... bir tamirciye gidip deneme yanılma işlerine girip çok kurcalatmak istemiyorum nokta atiş yapmak istiyorum bilgisi olan arkadaslar acil yardim..
 
merhaba arkadaslar aracım corsa d 1,3 140binde ve sorunum 4. vitesten 5e atiyorum devir saati 3bini geçiyor ve aniden arza lambasi yanip sönüyor araç 3000 devri geçmiyor ve 120 km yi geçmiyor kontak açip kapatiyorum düzeliyor ama bu aralar sık sık yapiyor yüksek devirde.. daha önce bAsina gelen bu sorun ile ilgili bilgisi olan lütfen yardim edebilirmi.... bir tamirciye gidip deneme yanılma işlerine girip çok kurcalatmak istemiyorum nokta atiş yapmak istiyorum bilgisi olan arkadaslar acil yardim..

her viteste mi yapıyor yoksa sadece 4ten 5'e geçerken mi?
 
arıza koduna bakmak lazım.

egr gibi duruyor arızanız.
 
Egr mi arza kodu turbo yüksek basınç hatası egr düzgün aciyor işini görüyor 3 neden var bana göre selonoid valfi map sensoru yada watagate ama daha önce başına gelen varsa yardım etmesini bekliyorum deneme yanılma işi hem maliyetli yüksek hemde zaman uzun olur
 
Egr mi arza kodu turbo yüksek basınç hatası egr düzgün aciyor işini görüyor 3 neden var bana göre selonoid valfi map sensoru yada watagate ama daha önce başına gelen varsa yardım etmesini bekliyorum deneme yanılma işi hem maliyetli yüksek hemde zaman uzun olur

geçen hafta benim başıma geldi ama konu şu:

astra j 1.3 cdti servise götürün uyarısı

sizde bir turbo hortumlarına baktırın
 
Egr mi arza kodu turbo yüksek basınç hatası egr düzgün aciyor işini görüyor 3 neden var bana göre selonoid valfi map sensoru yada watagate ama daha önce başına gelen varsa yardım etmesini bekliyorum deneme yanılma işi hem maliyetli yüksek hemde zaman uzun olur

Tam anlayamadim fakat eger hata kodu olarak yüksek turbo basinci arizasi veriyorsa yüksek ihtimal selenoid valfi arizasi diyebiliriz.
 
map veya maf
 
turbo selenoid valfi westgate'i açarak basınç boşaltıyor. Özellikle dip gaz yapıldığında 3.vitesin sonlarına doğru yada 4.vitesin sonlarına doğru havayı boşaltarak korumaya alır kendini. Genellikle yazılımlı araçlarda olur bu sorun. Özellikle CDTI motorların turboları diğer turbolara oranla yazılım sonrası daha yüksek barlara 1.8 lere kadar çıkabiliyor buda bu soruna neden oluyor.
 
Bülent abi selonoid valfi olabileceğini tamirci bi arkadaşımda dedi ama önce map ı değiştirelim sonra arza düzelmez ise mecbur turbo yu sokup selonoid valfe bakarız dedi turboyuda turbocuya gösteririz dedi bilemiyorum yani
 
Geri
Üst