Corsa D akü değişimi sorunları

rekli2259

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
26 Şub 2018
Mesajlar
8
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
37
Siteyi ziyaret et
Selamunaleyküm aracın üzerinde orjinal gm(varta) 50 amper aküsü var son zamanlarda 15 günde bir araba üzerinde İngiliz anahtarı olan uyarı lambası yanıyor araç çekişten düşüyor sağa çekip kontak kapat aç yapıyorum sönüyor araç eski hali gibi devam ediyor 15 20 gün sonra yine yanıyor en son yandığında akşamdı sağa çektim bekliyorum başka uyarı falan çıkıcak mı sorun nedir diye araç far lambaları yanıp söndü ekranda akü simgesi yanıp söndü sonra direksiyon simgesi yanıp söndü abs simgesi yanık kaldı kontağı kapat aç yaptım düzeldi ancak şimdilerde aracı çalıştırmadan abs simgesi diğer sarı simgelere oranla geç sönüyor marş yaptığım an sönüyor abs lambası ve sürüşte sorun yok akü voltaj ve amperİ sorun yaratıp beyini şaşırtıyor diye düşünüyorum akü 6 senelik olmuş değiştirmek istiyorum bu kafa karıştırıcı ikaz uyarılarından kurtulmak için akü değiştirirken kutup başlarını 10 dk sökük bırakın deniyor beyin resetlensin deniyor internet araştırmamda ancak sonrasında orijinal teyp şifre isteme problemi otomatik camların yarıya kadar açıp kapatma gibi sorunlar yaşarmıyım endişesi var belirttiğim durumları yaşayıp kurtulan ve akü değiştirirken aracın enerjisini komple keserek akü değiştiren var mıdır değerli desteğinizi beklemekteyim
 

sas_sas

Kayıtlı Kullanıcı
35-İzmir
Katılım
24 Mar 2010
Mesajlar
788
Tepki puanı
12
Puanları
18
Siteyi ziyaret et
Doğru yöntem, araç çalışırken akü değiştirmek, bence..
 

Stormingful

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
1 Kas 2014
Mesajlar
205
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Selamunaleyküm aracın üzerinde orjinal gm(varta) 50 amper aküsü var son zamanlarda 15 günde bir araba üzerinde İngiliz anahtarı olan uyarı lambası yanıyor araç çekişten düşüyor sağa çekip kontak kapat aç yapıyorum sönüyor araç eski hali gibi devam ediyor 15 20 gün sonra yine yanıyor en son yandığında akşamdı sağa çektim bekliyorum başka uyarı falan çıkıcak mı sorun nedir diye araç far lambaları yanıp söndü ekranda akü simgesi yanıp söndü sonra direksiyon simgesi yanıp söndü abs simgesi yanık kaldı kontağı kapat aç yaptım düzeldi ancak şimdilerde aracı çalıştırmadan abs simgesi diğer sarı simgelere oranla geç sönüyor marş yaptığım an sönüyor abs lambası ve sürüşte sorun yok akü voltaj ve amperİ sorun yaratıp beyini şaşırtıyor diye düşünüyorum akü 6 senelik olmuş değiştirmek istiyorum bu kafa karıştırıcı ikaz uyarılarından kurtulmak için akü değiştirirken kutup başlarını 10 dk sökük bırakın deniyor beyin resetlensin deniyor internet araştırmamda ancak sonrasında orijinal teyp şifre isteme problemi otomatik camların yarıya kadar açıp kapatma gibi sorunlar yaşarmıyım endişesi var belirttiğim durumları yaşayıp kurtulan ve akü değiştirirken aracın enerjisini komple keserek akü değiştiren var mıdır değerli desteğinizi beklemekteyim

Kendi aracımın aküsünü - başka aküyle bağlantı yapmaksızın- değiştirdikten sonra herhangi bir şifre vs. istemedi. Sadece ön camların ayarı gitti, onları da ayarlamak çok kolay. Cam tam açıkken veya kapalıyken 10 saniye tuşa basmaya devam ediyorsun otomatik ayarlanıyor.
 

06corsa

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
30 Eki 2014
Mesajlar
1,202
Tepki puanı
1
Puanları
0
Yaş
40
Siteyi ziyaret et
Sizin sorununuz akünün bitmesi en yakın zamanda değiştirin benzer olay başıma geldi göstergeler titreyerek marş alıyordu eksi akude. Ben varta 60 amper ile değiştirdim gayet memlunum 4 sene geçti üstünden hala saglam. Değişim sırasında ufak bi güç aküsü bağladılar hiç bir sıkıntı olmadı radyo imiş cam mis
 

oktay78

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
17 Eyl 2016
Mesajlar
67
Tepki puanı
11
Puanları
8
Yaş
45
Siteyi ziyaret et
Geçen hafta değiştim aküyü sabahları zor basıyordu kontak corsa d 2008 cdti araç 2012 den beri bende akü gm orjınal idi.şimdi mutlu akü aldım 60 amper d kasalarda teypte şifre yok aküyü rahatlıkla değiştire bilirsin.
 

Opel2010

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
30 Haz 2020
Mesajlar
5
Tepki puanı
1
Puanları
3
Siteyi ziyaret et
Corsa d 2010 kasa orjinal GM aküsü varta marka, 12V 50 Ah güçte, 360A marş akımı. Ebatları: 207x175x190 mm. 9. Yılında radyo açık yarım saat kontak kapalı bekleyince çalışmamıştı; (tırt tırt ses geliyordu) bir akücüye 30tl verip takviye ile Haziran 2020 ye kadar sorunsuz geldim, geçen gün market çıkışı artık iyice bittiğini anladık, marş basma sesi bile gelmiyordu, yine takviye ile hareket ettik ama artık kapıları bile zor kilitlemeye başlamıştı. 1 gün sonra kapıyı açtım ama kilitleyemedim o derece bitikti mecburen son bir kez çalıştırıp biraz şarj etsin istedim. Zor da olsa çalıştı, yarım saat yerinde hareket ettirmeden 1500 devirde çalıştırdım sonra kapıları kilitleyebildim. Öncesinde sürücü kapısından manuel (anahtarla) bile tüm kapıları kilitleyemiyordu.



20200701_001317993b114f9ced96fd.jpg
 
Son düzenleme:

Opel2010

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
30 Haz 2020
Mesajlar
5
Tepki puanı
1
Puanları
3
Siteyi ziyaret et
Orjinal akü 50Ah ama piyasada bunu bulmak zor. O nedenle 60Ah lik akülere yönelmek durumunda kalıyorsunuz. Akü tablası uzunluğu 278mm ye kadar olan aküleri alabilir ama genişliği 175 mm den fazla ve yüksekliği de 190 mm den fazla olmamalı. Akü markası olarak mutlu, inci bosch ve varta dan birini tercih edecektim, fazla para vermemek için yerli almak istedim mutlu 60ah 350 tl bosch ve varta 375 tl idi tercihimi almanya üretimi bosch dan yana kullandım umarım pişman olmam. 2 yıl garantili garanti belgesini doldurtup aldım.
 

Opel2010

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
30 Haz 2020
Mesajlar
5
Tepki puanı
1
Puanları
3
Siteyi ziyaret et
Akcüye gittiğinizde aküyü mutlaka ölçtürün 12 voltun altında ise sıkıntı var demektir benimki 10 yılını tamamlamıştı ve 10 volt çıktı, artık bittim diye bağırıyordu resmen. Aküyü sökerken ya aracı çalışır vaziyette tutuyorlar ya da destek aküsü takıyorlar ki elektronik ayarlar (radyo, cam, esp ayarları) sıfırlanmasın diye. Önce eksi kutbu sökmelerine dikkat edin. Kutup başlarına bakır katkılı gres sürdürün, kutup kelepçelerinin içi pürüzlü ise zımpara ile temizletin. Aküyü taktıktan sonra önce artıyı sonra eksiyi bağladıklarından emin olun. Garanti belgesini kaybetmeyin. Bir de yeni aldığınız akü takılmadan önce ölçtürün gerilimi 12,4 voltun altında ise onu kesinlikle (sülfatlaşmaya başlamış olabilir) almayın ömrü kısa olur, paranızı çöpe atmayın.

20200630_19094944774c24700a2a7d.jpg
 
  • Beğen
Tepkiler: hepdüşünceli

hepdüşünceli

Kayıtlı Kullanıcı
39-Kırklareli
Katılım
2 Ocak 2020
Mesajlar
20
Tepki puanı
0
Puanları
1
Yaş
34
Siteyi ziyaret et
Akcüye gittiğinizde aküyü mutlaka ölçtürün 12 voltun altında ise sıkıntı var demektir benimki 10 yılını tamamlamıştı ve 10 volt çıktı, artık bittim diye bağırıyordu resmen. Aküyü sökerken ya aracı çalışır vaziyette tutuyorlar ya da destek aküsü takıyorlar ki elektronik ayarlar (radyo, cam, esp ayarları) sıfırlanmasın diye. Önce eksi kutbu sökmelerine dikkat edin. Kutup başlarına bakır katkılı gres sürdürün, kutup kelepçelerinin içi pürüzlü ise zımpara ile temizletin. Aküyü taktıktan sonra önce artıyı sonra eksiyi bağladıklarından emin olun. Garanti belgesini kaybetmeyin. Bir de yeni aldığınız akü takılmadan önce ölçtürün gerilimi 12,4 voltun altında ise onu kesinlikle (sülfatlaşmaya başlamış olabilir) almayın ömrü kısa olur, paranızı çöpe atmayın.

20200630_19094944774c24700a2a7d.jpg

Bilgiler için teşekkürler. Herkesin bunları bilmesi lazım bence.
 
Üst