Corsa D gösterge gidip gelmesi

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan EmrahŞ
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

EmrahŞ

Kayıtlı Kullanıcı
16-Bursa
Katılım
27 Tem 2024
Mesajlar
4
Tepkime puanı
0
Puanları
1
Siteyi ziyaret et
Arkadaşlar merhaba, foruma bugün üye oldum.
2 ay önce 2011 corsa 1.3 cdti aracımı aldım. Problemim şu araç seyir halindeyken, önce teybin ses açma yuvarlağının ışığı ve üstteki GID ekranı sanırım onlar kapanıyor, otomatik merkezi kilit tık deyip atıyor, sonra göstergeler ( hız ,devir, yakıt) sıfıra düşüp kendine gelmeye çalışıyor,o arada arıza ışıkları yanıyor,. Gündüz de aynı problem oluyor. Bazen kendi düzeliyor, bazen durdurup çalıştırıyorum düzeliyor. Yapma sıklığı çok değişken , bozuk yolla falan alakalı değil.
Göstergelere bakıldı motorları kartı sağlam
Elektrikçi baktı akü normal dedi
Başına gelen varsa, yardımcı olursanız çok sevinirim, sinir bozucu bir problem, teşhis koyamadık bir türlü.
 
Bende arabayı çalıştırırken göstergeler gidip geliyordu. Araba zor çalışıyordu.

Elektrikçiye gösterdiğimde akü sağlam diyordu ancak başka elektrikçide kontrol ettirdiğimde akü arızalı çıkmıştı.

Akü değişikliğinden sonra bu sorunla karşılaşmadım.


Sizin sorunla birebir aynı değil ama bende de göster ekranı vs gidip geliyordu.
 
Arkadaşlar merhaba, foruma bugün üye oldum.
2 ay önce 2011 corsa 1.3 cdti aracımı aldım. Problemim şu araç seyir halindeyken, önce teybin ses açma yuvarlağının ışığı ve üstteki GID ekranı sanırım onlar kapanıyor, otomatik merkezi kilit tık deyip atıyor, sonra göstergeler ( hız ,devir, yakıt) sıfıra düşüp kendine gelmeye çalışıyor,o arada arıza ışıkları yanıyor,. Gündüz de aynı problem oluyor. Bazen kendi düzeliyor, bazen durdurup çalıştırıyorum düzeliyor. Yapma sıklığı çok değişken , bozuk yolla falan alakalı değil.
Göstergelere bakıldı motorları kartı sağlam
Elektrikçi baktı akü normal dedi
Başına gelen varsa, yardımcı olursanız çok sevinirim, sinir bozucu bir problem, teşhis koyamadık bir türlü.

Sizin sorun dinamo olabilir. Akünün üzerindeki ışığı kontrol edin. Yeşil mi yoksa siyah mı?
 
Sizin sorun dinamo olabilir. Akünün üzerindeki ışığı kontrol edin. Yeşil mi yoksa siyah mı?
Aküyü kontrol ettim, akünün ışığı yeşil görünüyor.
 
Arkadaşlar merhaba, foruma bugün üye oldum.
2 ay önce 2011 corsa 1.3 cdti aracımı aldım. Problemim şu araç seyir halindeyken, önce teybin ses açma yuvarlağının ışığı ve üstteki GID ekranı sanırım onlar kapanıyor, otomatik merkezi kilit tık deyip atıyor, sonra göstergeler ( hız ,devir, yakıt) sıfıra düşüp kendine gelmeye çalışıyor,o arada arıza ışıkları yanıyor,. Gündüz de aynı problem oluyor. Bazen kendi düzeliyor, bazen durdurup çalıştırıyorum düzeliyor. Yapma sıklığı çok değişken , bozuk yolla falan alakalı değil.
Göstergelere bakıldı motorları kartı sağlam
Elektrikçi baktı akü normal dedi
Başına gelen varsa, yardımcı olursanız çok sevinirim, sinir bozucu bir problem, teşhis koyamadık bir türlü.
Opcom Mdı Tech2 gibi cihazlarla arıza tespiti yaptırdınız mı Launcerlada olur.
Sonuçta o arıza ışıkları yanıp sönmüş dahi olsa arabanın bcm'sine bir arıza kodu bırakıyor onlara bakarak bir arıza tespiti yapmaya çalışmakta fayda var.
Sizin arızanıza ilk etapta cihazla bakmak lazım oto elektikçiye gidince bakacağı şeyler standart şeylerdir.
Akü voltajı şarj dinamosundan gerekli elektrik çıkıyor mu gibi bu arada motor kısmında gövde şaseden aküye gelen kablo varya onun gövdeye vidalandığı yeri kontrol ettirmeyide unutmayın gevşemiştir oksitlenmiştir zaman zaman iletim sorunu olabilir buda doğal olarak enerjide anlık düşme ve yükselmeye sebebiyet verebilir.
 
Opcom Mdı Tech2 gibi cihazlarla arıza tespiti yaptırdınız mı Launcerlada olur.
Sonuçta o arıza ışıkları yanıp sönmüş dahi olsa arabanın bcm'sine bir arıza kodu bırakıyor onlara bakarak bir arıza tespiti yapmaya çalışmakta fayda var.
Sizin arızanıza ilk etapta cihazla bakmak lazım oto elektikçiye gidince bakacağı şeyler standart şeylerdir.
Akü voltajı şarj dinamosundan gerekli elektrik çıkıyor mu gibi bu arada motor kısmında gövde şaseden aküye gelen kablo varya onun gövdeye vidalandığı yeri kontrol ettirmeyide unutmayın gevşemiştir oksitlenmiştir zaman zaman iletim sorunu olabilir buda doğal olarak enerjide anlık düşme ve yükselmeye sebebiyet verebilir.

Önerileriniz için teşekkürler, aslında ilk bu arıza ile karşılaşınca, direkt tanıdık bir beyinciye gittim, cihaza bağlandı. Plaka lamba aydınlatmaları gibi bir iki basit hata harici birşey çıkmadı.
Bcm modülünden şüpheleniyorum ama, onunda kolay kolay arızalanmadığını söylüyorlar.
Şu şase kablosunu kontrol ettireyim, hayırlısı bakalım, tekrar teşekkürler.
 
Geri
Üst