Corsa d hararet 112 deyken fan açması

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan Manço
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

Manço

Kayıtlı Kullanıcı
06-Ankara
Katılım
27 Ara 2021
Mesajlar
9
Tepkime puanı
1
Puanları
3
Siteyi ziyaret et
Merhaba, 2010 model 1.4 corsa aracimda hararet 112 ye kadar yükseliyor sonra fan açıyor ve 100-102 gibi seviyelere düşüyor. Daha önce 108 de açardı. 108 de açtığı dönemde su eksiltme problemimden dolayı devirdaim değişmişti ama tam olarak sorun cozulmedi. Bu kez termostat contasi değişti. Test sürüşündeyken dükkana gelince bütün soğutma suyu bir anda boşaldı şaşırdık ve kaputu açınca radyatordeki plastik hava alma vidasinin çatlak olduğunu ordan kaçtığını gördük. Usta çıkma orijinalini baya bi aradıktan sonra buldu ve taktı. Tekrar soğutma sıvısı ilave edildi ve test ettik sorun yok gibi gördük. Bu işlemden önce ben 108 de fan açtığını ve sicakligin düştüğünü görüyordum şimdi neden 112 ye kadar çıkmış olabilir ? Conta yakma vs gibi sorun oluşturur mu bu durum ? Varsa tecrübesi olan arkadas paylaşırsa sevinirim.
 
Aracın normalde 100de fan açıp 92lere düşmesi lazım. Devirdaimi orjinal kullanmalisin 108 veya 112 yüksek dereceler
 
  • Beğen
Tepkiler: Manço
Merhaba, 2010 model 1.4 corsa aracimda hararet 112 ye kadar yükseliyor sonra fan açıyor ve 100-102 gibi seviyelere düşüyor. Daha önce 108 de açardı. 108 de açtığı dönemde su eksiltme problemimden dolayı devirdaim değişmişti ama tam olarak sorun cozulmedi. Bu kez termostat contasi değişti. Test sürüşündeyken dükkana gelince bütün soğutma suyu bir anda boşaldı şaşırdık ve kaputu açınca radyatordeki plastik hava alma vidasinin çatlak olduğunu ordan kaçtığını gördük. Usta çıkma orijinalini baya bi aradıktan sonra buldu ve taktı. Tekrar soğutma sıvısı ilave edildi ve test ettik sorun yok gibi gördük. Bu işlemden önce ben 108 de fan açtığını ve sicakligin düştüğünü görüyordum şimdi neden 112 ye kadar çıkmış olabilir ? Conta yakma vs gibi sorun oluşturur mu bu durum ? Varsa tecrübesi olan arkadas paylaşırsa sevinirim.
Dediğiniz sıcaklıklar çok yüksek. Zaten 110 dereceye kadar çıkması riskli bir durum. Bende de Corsa D var ve 92 de termostat 100 derecede de fan açıyor.
 
Aracın normalde 100de fan açıp 92lere düşmesi lazım. Devirdaimi orjinal kullanmalisin 108 veya 112 yüksek dereceler
Sağol hocam ben kontrol ettireyim yetkili servise. Sanayide bir iki ustaya götürmüştüm devirdaim değişti termostat değişti ama çare yok yetkili servise gidecem gibi...
 
Dediğiniz sıcaklıklar çok yüksek. Zaten 110 dereceye kadar çıkması riskli bir durum. Bende de Corsa D var ve 92 de termostat 100 derecede de fan açıyor.
Eyvallah hocam teşekkürler paylaşım için
 
Merhaba, 2010 model 1.4 corsa aracimda hararet 112 ye kadar yükseliyor sonra fan açıyor ve 100-102 gibi seviyelere düşüyor. Daha önce 108 de açardı. 108 de açtığı dönemde su eksiltme problemimden dolayı devirdaim değişmişti ama tam olarak sorun cozulmedi. Bu kez termostat contasi değişti. Test sürüşündeyken dükkana gelince bütün soğutma suyu bir anda boşaldı şaşırdık ve kaputu açınca radyatordeki plastik hava alma vidasinin çatlak olduğunu ordan kaçtığını gördük. Usta çıkma orijinalini baya bi aradıktan sonra buldu ve taktı. Tekrar soğutma sıvısı ilave edildi ve test ettik sorun yok gibi gördük. Bu işlemden önce ben 108 de fan açtığını ve sicakligin düştüğünü görüyordum şimdi neden 112 ye kadar çıkmış olabilir ? Conta yakma vs gibi sorun oluşturur mu bu durum ? Varsa tecrübesi olan arkadas paylaşırsa sevinirim.
Yanlış hatırlamıyorsam fan açma corsa d için 102 yada 108di. 2. ve 3. kademelerin dereceleri dahada yüksetir. Orjinal termostatla değiştirirseniz müşürde değişir. Sizin 112 derecede kaçıncı kademe açılıyor biliyor musunuz?
 
Yanlış hatırlamıyorsam fan açma corsa d için 102 yada 108di. 2. ve 3. kademelerin dereceleri dahada yüksetir. Orjinal termostatla değiştirirseniz müşürde değişir. Sizin 112 derecede kaçıncı kademe açılıyor biliyor musunuz?
Kademesini bilmiyorum hocam. En son orjinal termostat taktirdim yetkili serviste su eksiltmenin termostattan olduğunu tespit ettiler. Dün takıldı şimdi deneyeceğim bakalım. Bunun dışında baska bir sorun da gaz pedali arizasi vermeseydi onun için de gaz pedalı değişti, gqz kelebeği arızası da vermiş ama onu silmişler tekrarlarsa kelebeğin de değişmesi lazım dediler. Maalesef bugün yine ariza verdi gaz kelebeği hatası vermiş servis baktı tekrar ve 8000 lira istedi aracı aldım çıktım sanayide temizletmeyi düşünüyorum öncelikle bakalım... Bu parça 8000 lira kadar eder mi bilemedim...
 
Kademesini bilmiyorum hocam. En son orjinal termostat taktirdim yetkili serviste su eksiltmenin termostattan olduğunu tespit ettiler. Dün takıldı şimdi deneyeceğim bakalım. Bunun dışında baska bir sorun da gaz pedali arizasi vermeseydi onun için de gaz pedalı değişti, gqz kelebeği arızası da vermiş ama onu silmişler tekrarlarsa kelebeğin de değişmesi lazım dediler. Maalesef bugün yine ariza verdi gaz kelebeği hatası vermiş servis baktı tekrar ve 8000 lira istedi aracı aldım çıktım sanayide temizletmeyi düşünüyorum öncelikle bakalım... Bu parça 8000 lira kadar eder mi bilemedim...
Gaz kelebeği arızası için sigorta kutusunu söküp pinlerini temizleyin buyuk ihtimal düzelecek hatta pedalı bile boşuna değiştirdiniz diye bilirim size
 
Gaz kelebeği arızası için sigorta kutusunu söküp pinlerini temizleyin buyuk ihtimal düzelecek hatta pedalı bile boşuna değiştirdiniz diye bilirim size
Hocam elim alet tutar ama işte ariza tecrübemiz yok çalışma mantığını da tam bilmeyince maymun olduk yetkili servisle sanayi arasında. En son tanıdık bir hurdacidan çıkma kelebek aldık taktık deniyorum henüz ödeme yapmadım. Eğer sorun devam etmezse 1000 lira da ona verecez... bahsettiğin sigorta kutusu kaputta mi yoksa içeride olan mi ?
 
Bende h kasa var bende de bir kaç kere verdi pedal arızası motor kaputu içindeki sigorta kutusuna biraz bastırdım düzeldi ayrıca Facebook da da aynı arıza ile karşılaşan ve sorunu sigorta kutusunun pinlerini temizlemekle çözen çok kişi var pedal kolay kolay bozulmaz aynı şekilde gaz kelebeği de siz olmadi bir elektrixiye gidip söküp temizletin
 
  • Beğen
Tepkiler: Manço
Geri
Üst