corsa d motor sorunsalı?

Mustafaeren

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
29 Eyl 2007
Mesajlar
2,940
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
37
Siteyi ziyaret et
yenı 1.4 corsa d aracımı gecenlerde kurcalarken motor uzerınde karter havalandırma dıye tabır edılen hortumunu soktum ıcerısınde mayonezımsı bısey mevcuttu boruyu temızledım sordugumda motorun yag buharı oldugunu soyledıler daha sonra motor yag koyma kapagını actım ondada aynısı mevcuttu.

bı ustaya sordum bunu dedıkı dandık yag koymuslardır olabılır
dıgerıde dedıkı ust kapak sokulecek devrıdaım degısebılır kapak tasşlamada olursa conta dahıl 600 tl yı bulur dedı.
arac su haznesınde cok hafıf sekılde yaglanma mevcuttu
napmam lazım arac daha 94000 km de ustanın dedıgı araca cok kısı bınıp zorladılarsa veya hararet yaptırdılarsa conta yanmıstır dıyo
sızce ne yapmam lazım ? motor mu motor yagımı conta denılen seye baktım 25 30 tl lık bısey ust kapagı kendım soksem degıstıremem mı oyle bıseyde varsa 600 tl cok para devrıdaım ne alaka dıgscek bıde
 
Mustafa Bey,
Aracınızda su eksiltme varmı? eğer yoksa bu kısa mesafe kullanımdan dolayı oluşan kondensdir,eğer eksiltiyorsa sorun contadadır..
kısa mesafe kış ayı bu nomal...ha diyeceksin neresi normal, olmaması gerek ama ne yazık ki tüm motorlarda olur..yapılacak motorun ömrü için motor krankmili havalandırmasından tutun kamşaftdan boğaza giden hortumları söküp çamuru temizlemek motor yağını değiştirmek...
 
abı su eksıltme yok ona cok dıkkat ederım aracı alalı 2000 km ye yakın yol yaptım su aynı sevıyede..
benımde aklıma aynısı geldı motor suyu dahıl motor yagıhortumlar sokulup elden gecırmek kalıtelı bı yag eklemek ben zaten sokebıldıgım hortumları soktum temızledım
ust kapak contasını degıstrmek pek zor bısey gıbı durmuyo alıp kendım degıstrsemmı dıye dusundum bıde ama ne dersın abı?
 
Üs akapak contasını neden değişeceksin ki? kaçırma yapmıyorsa bence elleme. ha... oradaki balçıkları için diyorsan başak ama sana en güzel fikir...karter hava olsun üst kapak hava hortumlarını güzelce elin yatkındır zor değil sök temizle sonra güzel bir uzun yol yap, motor ıyıce yağ da ısınısın...sonra bir yağ değişimi bitti ;) kolay gelsin yani o üst kapakdaki kondes tamaen gider ısınınca buhar olur ne gerek var kapağı sökeceksin birde conta parası vereceksin. yani :)
 
abı zaten soktum temızledım boruları ıclerı tıkalıydı nerdeyse belkıde borular tıkandı dıye kapaktada o buharlasma oldu bı kac gun daha bınıcem tekrar bakıcam motor kapagıda boruda var mı bısey dıye aynı dedıgın gıbı sonra guzel bı motor yagı ılk motorun ıcınıde yıkarıtım yag ıle suyunua degıstrıp guzel bı antıfırız tamamdır o zaman t.ederım :)
 
Çoğu aracın motorunda vardır o problem.Çok bi sorun çıkarmaz ama temizlenmeye temizlenmeye 2-3 yılda bir boğaz kelebeğini kirletir.Dolayisiyle de rolantide hafif oynama ve vuruntu gibi can sıkan şeyler gözlemleyebilirsiniz.Eli yatkın olan herkes açıp onları kendi temizleyebilir.Özellikle yağmurlu ve nemli havalarda o hortum içerisinde su taneciklerine bile rastladım.Orjinal GM yağ olsun en kaliteli Mobil1 olsun bütün yağlarda o sümüksü tabaka oluşuyor...Opeller için hem bu sorununu hem de hava akışını artırcak yeni bir projem var max 100liralık bir maliyetle garantili olarak %10benzin tasarrufu ve %10-15 performans artışı sağlayabileceğimiz bir proje üzerinde çalışıyorum.Kısa zamanda bitecek ve sitede paylaşacağım.Çok basit bir mantıkla DUAL INTAKE diyebilirim.Şu an boru uzunlukları ve çapları üzerinde çalışıyorum.En verimli hallerini bulmaya çalışıyorum.Kısmetse 1hafta içinde bitmiş olacak :)
 
Bendede aynı sorun vardı. En kral yağı koydum yine aynıydı. Bende çok araştırdım sıcak - soğuk kısa mesafe kullanımından dolayı olduğunu öğrendim. Birde yağ kapağının "O" ringini değiştirdim. maşallah şimdilik o sorunum kalktı. Arada olur mu olur problem yapmıyorum
 
diğer modellerde yapıyor mu bilmem ama corsa D lerde o kir boğaz kelebeğinin etrafına yapışıp rolantide hava çekimini zorlaştırıyor ve otomatik gaz sensörü değişen rolantiyi görünce kendi kendine gaz vermeye başlıyor.yetkili servis bana emme manifoldunun ve boğaz kelebeğinin komple değişmesi gerektiğini söyleyip 2700lira masrafı çıkarmıştı.gittiğim bir özel servis benzinle kelebeği 10liraya temizleyip sorunu çözmüştü.şu an bi sorun yok ancak arada bir açıp kendim temizliyorum.üzerinde çalıştığım proje ile hem bu sorunu ortadan kaldırıp hem de performans ve yakıt tüketimi konusunda kesin bir başarı yakalayabileceğimi umut ediyorum.
 
diğer modellerde yapıyor mu bilmem ama corsa D lerde o kir boğaz kelebeğinin etrafına yapışıp rolantide hava çekimini zorlaştırıyor ve otomatik gaz sensörü değişen rolantiyi görünce kendi kendine gaz vermeye başlıyor.yetkili servis bana emme manifoldunun ve boğaz kelebeğinin komple değişmesi gerektiğini söyleyip 2700lira masrafı çıkarmıştı.gittiğim bir özel servis benzinle kelebeği 10liraya temizleyip sorunu çözmüştü.şu an bi sorun yok ancak arada bir açıp kendim temizliyorum.üzerinde çalıştığım proje ile hem bu sorunu ortadan kaldırıp hem de performans ve yakıt tüketimi konusunda kesin bir başarı yakalayabileceğimi umut ediyorum.

çalışmalar sürüyor yakında güzel sonuçlar alacağız lakin korkuyorum küçücük motora yakında turbo takcan diye :)
 
bu arada vectra için üretilen yağ buharı filtresi ile bu sorunu çözdük..külbütör kapağından çıkan tahliye hortumunu ortadan kesip araya vectra külbütör havalandırma filtresi koyduk.
 
Geri
Üst