- Katılım
- 27 Mar 2011
- Mesajlar
- 178
- Tepkime puanı
- 0
- Puanları
- 0
- Yaş
- 36
Corsa D aracına performans egzoz yaptırmak isteyenler,performans egzozlarla ilgili kafasında soru işareti olanlar,kendim denedim-tecrübe ile sabittir 
Öncelikle aracın motorunu ele alalım 1.2 veya 1.4 hiç farketmez atmosferik motora sahip güçlü catalitic convertor e sahip yakıt cimrisi bu araçların egzoz sistemlerinde orta susturucu bulunmuyor.çünkü sessizliği zaten güçlendirilmiş convertor sağlayabiliyor.bunun üzerine tekrardan orta susturucu yapmak olmayan sesi kesmeye çalışmaktır.Ne var ki çevremizde gördüğümüz ve veba gibi yayılan performans son susturucuları geçenlerde benim de kafama yatmıştı ve çok fazla düşünmeden gidip son susturucuyu çıkarttırıp yerine iyi bir markanın performans tipi egzozunu taktırdım.Bir defa hata burdaydı egzoz işi aracın çıkardığı gazın hacmine çıkış hızına ve sıcaklığına göre seçilmeliyken ben piyasada kullanılan standart ölçülerde olan perf. egzoz taktırdım.Ses olarak inanılmaz tok-bas ve güçlü bir ses aldım ancak içeride gürültüden çok fazla rahatsız oluyordum.dışarıdan ise kızgın hoş bir ses duyuluyordu ancak istediğim şey bu kadar gürültülü değildi.Kaldı ki egzozu yapan usta bile içi boş düz boru çektiren 206lardan bile bu kadar güçlü ve tok gelmediğini söyledi.Performansı ölçmek için 4litre benzin harcayıp defalarca deneme yaptım.Kalkış-roll-top speed-ani hızlanmalar...gibi bir çok testten sonra farkettim ki aracın arka baskısı düştüğü için kalkışlar ve ara hızlanmalar eskisinden daha kötüydü.Alt devirlerde araç çok fazla zorlanıyor,üst devirlerde ise daha fazla güç üretip daha iyi hızlanıyordu.Aslında yaptığım şey orta olan balansı bozup alt devirlerden ödün verip üst devirleri canlandırmaktı.Ara hızlanmalar ise rezalet denilecek seviyedeydi.Sesten rahatsız olup egzozcuya tekrar gittim ve orta susturucu takmasını istedim.Çıkan ses içeride yine fazlaydı ama dışarıya hafif bir hırıltı geliyordu.Söz yerindeyse OPC nin çıkardığı sesin aynısıydı dışardan duyulan ancak araç içinde akustik yankı oluşup beni rahatsız etmişti.Performansı tekrar test ettiğimde ise alt devirlerin serileştiğini aracın çok seri kalktığını ancak üstlere doğru dengesizleştiğini ve seste aşırı bozulma-incelme olduğunu farkettim.Şu an tekrar eski egzoza döndüm.Sanırım iyi para verip orjinal opc egzozu kullanmadığımız sürece bu iş hep böyle olacaktır.Hem sessiz hem çok hafif hırıltılı hem de performans isteyen arkadaşlara orjinalden şaşmamalarını tavsiye ederim....
teknik açıklamaya gelirsek şunları söyleyebilirim:
1)atmosferik motor geri basınca ihtiyaç duyar.geri basınç egozda sıkışan havanın piston kollarına kadar tekrar ulaşıp güç uygulaması ve hızlanmasına yardımcı olması içindir.Bunu araç düşük devirlerde yani şehir içinde en çok kullanılan devirlerde yapar.yüksek devirlerde ise artık olabildiğince egzoz gazının hızlı tahliye olması lazımdır.bu tip egzozlar düz boru mantığıyla yapıldığı için araç tabiki de üst devirlerde gazı hızlı tahliye edip çabuk hızlanır.Yani aslında performans egzoz diye satılan şeyler düz boruya sarılmış sahte kazandan ve göz alıcı krom uçtan ibaret olduğu için geri basıncı düşürür.ayrıca delikli haznesi veya elyafı olmadığından egzoz buharı boruda kalır ve zamanla boruları çürütür.Bunun yanında bir de çıkan gaz soğuyamadığından manifolt sıcak kalır ve motora uzun vadede çok zarar verir.
2)Orta susturucusu olmayan bu araca üzerindeki orjinal son susturucusu veya piyasadaki performans susturucuları ile beraber yapılan orta susturucu ise geri basıncı artıracağından kalkışlarda veya düşük devirde aracı serileştirir,ara hızlanmalar düzelir ve araç daha da sessizleştirir,yakıt ekonomisi sağlar ancak üst devirlere çıktıkça orjinali kadar seriliği kalmaz.
bu durumda ya üst devirden vazgeçersin çabuk kalkarsın sessiz gidersin ya alt devirden vazgeçersin çok dikkat çekersin motoruna ve cebine zarar verirsin
ya da paraya kıyıp orjinal opel performans egzoz taktırıp hem güç alırsın hem çok haifif hırıltı...
zaten insan şöyle bir soru sorabilir kendine : opelin deliler gibi ar-ge yapıp hesap kitapla ürettiği egzozdan nasıl olabilir de sanayide merdiven altında hazırlanmış düz boru üzerine kaynatılmış boş kazan ve parlak krom ucu olan egzoz daha fazla güç verebilir?

Öncelikle aracın motorunu ele alalım 1.2 veya 1.4 hiç farketmez atmosferik motora sahip güçlü catalitic convertor e sahip yakıt cimrisi bu araçların egzoz sistemlerinde orta susturucu bulunmuyor.çünkü sessizliği zaten güçlendirilmiş convertor sağlayabiliyor.bunun üzerine tekrardan orta susturucu yapmak olmayan sesi kesmeye çalışmaktır.Ne var ki çevremizde gördüğümüz ve veba gibi yayılan performans son susturucuları geçenlerde benim de kafama yatmıştı ve çok fazla düşünmeden gidip son susturucuyu çıkarttırıp yerine iyi bir markanın performans tipi egzozunu taktırdım.Bir defa hata burdaydı egzoz işi aracın çıkardığı gazın hacmine çıkış hızına ve sıcaklığına göre seçilmeliyken ben piyasada kullanılan standart ölçülerde olan perf. egzoz taktırdım.Ses olarak inanılmaz tok-bas ve güçlü bir ses aldım ancak içeride gürültüden çok fazla rahatsız oluyordum.dışarıdan ise kızgın hoş bir ses duyuluyordu ancak istediğim şey bu kadar gürültülü değildi.Kaldı ki egzozu yapan usta bile içi boş düz boru çektiren 206lardan bile bu kadar güçlü ve tok gelmediğini söyledi.Performansı ölçmek için 4litre benzin harcayıp defalarca deneme yaptım.Kalkış-roll-top speed-ani hızlanmalar...gibi bir çok testten sonra farkettim ki aracın arka baskısı düştüğü için kalkışlar ve ara hızlanmalar eskisinden daha kötüydü.Alt devirlerde araç çok fazla zorlanıyor,üst devirlerde ise daha fazla güç üretip daha iyi hızlanıyordu.Aslında yaptığım şey orta olan balansı bozup alt devirlerden ödün verip üst devirleri canlandırmaktı.Ara hızlanmalar ise rezalet denilecek seviyedeydi.Sesten rahatsız olup egzozcuya tekrar gittim ve orta susturucu takmasını istedim.Çıkan ses içeride yine fazlaydı ama dışarıya hafif bir hırıltı geliyordu.Söz yerindeyse OPC nin çıkardığı sesin aynısıydı dışardan duyulan ancak araç içinde akustik yankı oluşup beni rahatsız etmişti.Performansı tekrar test ettiğimde ise alt devirlerin serileştiğini aracın çok seri kalktığını ancak üstlere doğru dengesizleştiğini ve seste aşırı bozulma-incelme olduğunu farkettim.Şu an tekrar eski egzoza döndüm.Sanırım iyi para verip orjinal opc egzozu kullanmadığımız sürece bu iş hep böyle olacaktır.Hem sessiz hem çok hafif hırıltılı hem de performans isteyen arkadaşlara orjinalden şaşmamalarını tavsiye ederim....
teknik açıklamaya gelirsek şunları söyleyebilirim:
1)atmosferik motor geri basınca ihtiyaç duyar.geri basınç egozda sıkışan havanın piston kollarına kadar tekrar ulaşıp güç uygulaması ve hızlanmasına yardımcı olması içindir.Bunu araç düşük devirlerde yani şehir içinde en çok kullanılan devirlerde yapar.yüksek devirlerde ise artık olabildiğince egzoz gazının hızlı tahliye olması lazımdır.bu tip egzozlar düz boru mantığıyla yapıldığı için araç tabiki de üst devirlerde gazı hızlı tahliye edip çabuk hızlanır.Yani aslında performans egzoz diye satılan şeyler düz boruya sarılmış sahte kazandan ve göz alıcı krom uçtan ibaret olduğu için geri basıncı düşürür.ayrıca delikli haznesi veya elyafı olmadığından egzoz buharı boruda kalır ve zamanla boruları çürütür.Bunun yanında bir de çıkan gaz soğuyamadığından manifolt sıcak kalır ve motora uzun vadede çok zarar verir.
2)Orta susturucusu olmayan bu araca üzerindeki orjinal son susturucusu veya piyasadaki performans susturucuları ile beraber yapılan orta susturucu ise geri basıncı artıracağından kalkışlarda veya düşük devirde aracı serileştirir,ara hızlanmalar düzelir ve araç daha da sessizleştirir,yakıt ekonomisi sağlar ancak üst devirlere çıktıkça orjinali kadar seriliği kalmaz.
bu durumda ya üst devirden vazgeçersin çabuk kalkarsın sessiz gidersin ya alt devirden vazgeçersin çok dikkat çekersin motoruna ve cebine zarar verirsin

ya da paraya kıyıp orjinal opel performans egzoz taktırıp hem güç alırsın hem çok haifif hırıltı...
zaten insan şöyle bir soru sorabilir kendine : opelin deliler gibi ar-ge yapıp hesap kitapla ürettiği egzozdan nasıl olabilir de sanayide merdiven altında hazırlanmış düz boru üzerine kaynatılmış boş kazan ve parlak krom ucu olan egzoz daha fazla güç verebilir?