Daha önce de açtım ama sonuç çıkmadı tekrar: KORNA saçmalığı

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan wikican
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

wikican

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
7 Nis 2009
Mesajlar
155
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
49
www.nasill.com
Arkadaşlar sık sık lazım oluyor korna,
ama Corsa nız varsa çalamıyorsunuz malesef.
Hele ki dönmekte veya manevra yapmaktaysanız o butonlar sağda solda değil, ellerinizin olduğu yerle alakası olmayan üstte ve altta olabiliyor veya başka yerlerde.

Özellikle sokağa dönerken korna çalmanız çok zort. Ancak tek elinizle direksiyonu tutarken diğeri ile o saçma buton nerede gözle bulup basmanız icab etmekte.

Yolda ise durum çok daha riskli, sollama yaparken viraj dönerken kesinlikle korna çalmaya çalışmıyorum bile neden? O salak butonu bulacam diye direksiyon hakimiyetiniz %50 azalıyor. üstelik çevirdiğiniz direksiyonda onlar nerde bilmiyorsunuz göz teması gerekiyor bu yol hakimiyetini de düşürüyor.

Velhasılı kelam daha önce de sövüp saymıştım yine sövüp sayıyorum buna. Motoru kasası diğer özellikleri bu kadar saygıdeğer bir araca böylesine berbat ötesi mühendislikten uzak bir korna koyap opele yazıklar olsun diyorum TEKRAR.

Bunu pratik olarak çözen şöyle birşey yaptım diyen varsa ilk fırsatta kornayı düzelttirecem.

Daha önce açtım bu konuyu da birkaç arkadaş hep beraber ağlaştık :) bir çözüm çıkmadı. Bu bir sorun ama nasıl orjinallik bozulmadan güzel bir korna koyulur onu çözemedim.
Direksiyon simidinin ortasında olan korna en ideal kornadır. Her zaman aynı yerde ve elinizin altında.

Bu arada ne yapılır yine düşünüyorum ama bi çözüm bulamadım.
 
Benimde COMBO'da tek şikayetçi olduğum konu kornası zaten. Aslında Combonun suçu değil Corsanın suçu :)
 
combolar da da mı öyle.. ben portföyü bilmiyorum kaç araçta böyle korna var.

Opel bi çok sürücüye aynı eziyeti yaşatmak için pek çok araca böyle saçma korna koymuş galiba.

Kim icad etmiş bunu ya. Direksiyon kenarlarında korna üstelik basması da bi o kadar zor. Nasıl bir mühendistir bu, ne biçim mantık, bilgisayar oyunu mu zannetmiş bunu.
 
Ercan öncelikle burası self servis bölümü
Yaptığınız projeleri diğer arkadaşlar ile paylaşacağınız bölüm.

Bir çok araçta ortada airbag kapağı olduğu için korna direksiyonu sürüş güvenliği açısından tutmanız gereken 9:15 pozisyonunda tutmanız gerektiği düşünülerek yana alınmıştır.
Direksiyonu sürüş kurallarına göre tutarsan basmakta sorun yaşamazsın.
Direksiyonu simit çevirir gibi çevirirsen ararsın tabi.
Ortada olması fiziki açıdan biraz zor. Kaza anında patlayan airbag ile anlında korna işaseti ile gezmek istemezsin heralde

Okadar problem oluyorsa şunu yapabilirsin. Debryaj pedalının yanına ayagınla basabileceğin bir buton koyarsın. elinle direksiyonu çevirirken ayagınla kornaya basarsın.

Bukadar yapacağın başka bişey yok.
 
amcamın manı vardı 75 model onda açıktaki bi kabloyu direksiyon şaftına değdirince çalardı korna
alakası yok ama aklıma geldi birden :D

9.15 e göre ayarlıdır o kornalar, bizimkilerde de ortada olmasına rağmen 9.15 teyken başparklarla basabilelim diye yanlara doğru uzanıyor buton.
 
Ben de biri böyle bir proje yapmıştır diye sordum zaten.

üstelik 9:15 sadece teoridir, dönerken sollama yaparken vs. 9:15 e genelde uymazsınız. Üstelik ben 9:15 de sürüş yapamayanlardan biriyim direksiyon hakimiyetim yarı yarıya düşüyor o pozisyonda.

Neyse ince butonlar var aklımda onlarla bişey yapmak geliyor karaköye inince bakacam. Kağıt gibi ince plastik butonlar oluyor. direksiyonun ortasına yapıştırmak geliyor aklıma.

Airbag onu patlatıp atar bişey de olmaz.
 
çok estetik duruo bence ayrıca planlı çizim yapılıo die düşünüorum...SAYGILAR
 
ercan kardeş sana şöyle bir çözüm önerebilirim. kornanın kablosu direksiyon milinden geçiyordur. ordan bi paralel kablo alıp istediğin yere butonu yerleştirebilirsin. orjinal bişey olsun diyorsan soldaki sinyal kolunun cruise controllüsünü alıp cruise kontrol tuşlarına bağlayabilirsin. sadece aklıma gelen bir örnek. bu sadece senin hayal gücüne kalmış .iş bi butona ve iki kabloyu uzatmaya bakar.
dediğine katılıyorum . direksiyon çevirme esnasında basmak zor. ama adamlarda koyacak yer bulamamışlar. onlarada hak vermek lazım. ortada airbağ. sol sinyal kolunda cruise kontrol tuşları, sağ silecek kolunda yol bilgisayarı kontrol tuşları.. yani....
corsa yı da tam bilmediğim için daha da yorum yapmayayım. ama dediğim gibi küçük bi işlemle istediğin yere taşıyabilirsin.
 
bende aynı durumdan şikayetçiyim. Düz yolda giderken bir şekilde bulunuyor ama direksyon düz değilken özellikle sokak dönüşlerinde çok kötü bir durum. cc li sinyal kolu alıp oraya bağlamak mantıklı aslında :D brodwayler gibi sinyal kolundan korna çalarız :D
 
Geri
Üst