Debriyaj baskı balatası bitik mi?

marmarali83

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
15 Ara 2011
Mesajlar
1,735
Tepkime puanı
1
Puanları
38
Siteyi ziyaret et
Aracı aldığımda debriyaji bitikti. Arac Yokuş yukarı kalkarden zorlanıyordu. Aldığımda baskı balatası ve bilya değiştirdim. Degiseli 20-25 bin km kadar oldu.
Bugün araçla bozuk bir yola girdim. Yolun girişi güzeldi ama ilerleri aracın geçemeyecegi şekilde bozuktu. Yol dar olduğundan geri geri çıkarken hafifte yokuş olmasından dolayı aracı biraz zorladım sanırım. Çok yoğun olmasada bi yanık kokusu geldi. Yanık kokusu geldiğinde bayıri henüz cikmistim. Araci orda bırakıp işimi hallettim yarım saat sonra araca bindigimde kalkış yaparken patinaj yapıyormuş gibi titreyetek kalktı. Yolumun üzerinde bir yokuş vardı. Yokustan inerken aracı durdurup el freni çektim. Birinci vitese takip el frenini indirdim. Arac yokuş aşağı yavaşça 10-15 cm kadar aktı durdu 3-4 saniye sonra birdaha 10-15 cm daha aktı durdu. Aynı testi yine yokuş iner pozisyonda geri vitesle de yaptım. Yine aynı şekilde 10cm kadar akıp duruyor, 4-5 saniye Sonra bi 10-15 cm daha akıyordu.
Bu durum yeni baskı balata ile daha20-25 bin km kullandığım aracımin balatasinin bitik olduğunu mu gösteriyor. Bilen arkadaşlar lütfen cevap yazsın. Moralim çok bozuldu.

GT-I8150 cihazımdan Tapatalk 2 ile gönderildi
 
baskı balatayı ne marka taktınız kolay kolay bu hale gelmez yani... ben nişanlıma verdiğim zaman aracı beyaz duman çıkarttığını biliyorum koku ne kelime ama balata halen taş gibi sizinkide hemen arıza yapmaması gerek bence
 
25000 km de balata bitmesi çok zor. Çok dik rampalarda vitesin kaçırması normal zaten kompresör ile alakalı birşey. Geri geri çıkarken muhtemelen yarım debriyaj yaptınız koku ondan olmuştur ve titremede büyük ihtimal balatanın yanması ile alakalı
 
Ya luk yada sachs di. Bunlar orjinal parçası diye bunlardan almıştım. Bilya ve balata aynı marka değil. Biri luk biri sachs dı. Balata tam olarak hangi marka tam hatırlamıyorum ama bu markalardan birisiydi.
 
bu senin aracının kompresorunun iyi olmadığını gösteri debrajla ne alaka hakan? :)
debraj araç çalışırken 3 fitesde kalkış yapma testi ile belli olur debraj sertleşmesi olumuştur yada voland ama asla bitik değil
 
bu senin aracının kompresorunun iyi olmadığını gösteri debrajla ne alaka hakan? :)
debraj araç çalışırken 3 fitesde kalkış yapma testi ile belli olur debraj sertleşmesi olumuştur yada voland ama asla bitik değil

Oncelikle Cevaplar için size ve diğer arkadaslara çok teşekkür ederim .
Bayırda aracı park ederken hani el frenini çekin ama kesinlikle vitesede takın derler ya ordan debriyajla alakası vardır diye düşündüm. Balata şanzıman ile motor arasındaki bağlantıyı tam yapsa araç aşağı doğru Akmaz diye yorumladım. Birde birkaç sitede debriyaj nasıl test edilir başlıklı konularda bu 3. Vites testini iki defadan fazla yapmayın yazıyordu. Bu şekilde yazdiklarina göre araca zarar verebilecek bir testdir düşüncesiyle onu denemedim. Yokuş testini de yine o sitelerden okumuştum. İşin ehli olmadığımdan En zararsiz test yokuş testi diye. Denemistim.
Bu kompresör testinde değerler belli bir değer aralığında değilse araç motor istiyor demekti heralde değil mi?
Aracimda yağ Yakma, su eksiltme, Beyaz duman atma, yağ çubuğundan hava yada duman gelmesi gibi sorunlardan hiçbiri yok. Arac yağı değiştirirken koyulan yağ, 10bin km sonra yine aynı seviyedeyken değişiyor. Aldigimdan beri sadece antifiriz degisiminde su eklendi hiç eksiltme olmadı.
 
hakan muhtemelen titreme bir süre sonra geçecek.diğerlerini yok say zaten:) no panic:D
 
hakan muhtemelen titreme bir süre sonra geçecek.diğerlerini yok say zaten:) no panic:D

Biraz önce araçla biryere gitmem gerekti. Gerçekten de titreme gitmiş. Normal bir şekilde kalkisi yaptı. İcim rahat etmedi evin önünden üç dört defa durup kalktım. :) hepsinde normal Allaha Şükür.

Cevaplar için hepinize teşekkür ederim.
 
Geri
Üst