DaimlerChrysler Araştırma geliştirme bölüm başkanı Prof. Dr. Herbert Kohler’in ‘Dizel ve benzinli motorların en güçlü yanlarını birleştirerek oluşturduğumuz ve bir dizel motorla aynı emisyon değerlerine sahip geleceğin benzinli motoru’ olarak tanımladığı DiesOtto konsepti seri üretime geçmek için gün sayıyor.
Mercedes Benz mühendisleri tarafından geliştirilen yeni motor çalışma prensibi olarak dizel motorlara benziyor. Adını dört zamanlı motorların mucidi August Otto ve dizel motorun mucidi Rudolph Diesel’den alan ‘DiesOtto’ benzinli motorların geleceği açısından önemli bir adım olarak görülüyor.
Otomobillerin de saldığı ve sera gazı etkisi yaparak küresel ısınmaya neden olan kirli gazlar, herkesin olduğu gibi otomobil üreticilerinin de bir numaralı gündem maddesi haline geldi. Ekonomi ve çevre temizliği hedefiyle ortaya çıkan yeni teknolojiler hız kesmeden yoluna devam ediyor. İlk olarak Toyota Prius’la adını duyduğumuz, daha sonra Honda Civic Hybrid modelinin ülkemizde satılmaya başlanmasıyla daha da iyi tanıdığımız çevreci otomobiller hep tüketim ve emisyon değerleri ile göz önündeydi. Daha sonra Volkswagen hibrid olmayan ancak ürettiği güce oranla çok az yakan TSI motorunu yollara sürerek çevrecilik rekabetine yeni bir boyut kazandırdı. Herkes tarafından çok beğenilen bu motorlar daha uzun süre en iyi güç/tüketim oranlarıyla liderliğini korur derken Mercedes’in o müthiş haberi geldi.
Volkswagen’in 1.4 lt 170 HP güç üretebilen TSI motoruna meydan okuyan Mercedes, 4 silindirli, direkt enjeksiyonlu, değişken subap zamanlamalı ve turboşarjlı 1.8 litrelik motordan tam 238 HP güç ve 400 Nm tork elde edebiliyor. Bunu yaparken harcadığı yakıt ise S serisi gibi büyük bir otomobile rağmen sadece 6.1 litre. Mercedes’in 2005 yılında tanıttığı çevreci Bluetec dizel motorlarının Amerika’da kazandığı büyük başarısını DiesOtto ile benzinli motorlarda yakalamasına kesin gözüyle bakılıyor.
Mercedes’in daha küçük otomobillerinde DiesOtto’yu kullanarak hem performansı hem de yakıt ekonomisini düşünen müşterilere yeni alternatifler üretmesi için ise biraz daha beklememiz gerekecek.
alıntıdır...
Mercedes Benz mühendisleri tarafından geliştirilen yeni motor çalışma prensibi olarak dizel motorlara benziyor. Adını dört zamanlı motorların mucidi August Otto ve dizel motorun mucidi Rudolph Diesel’den alan ‘DiesOtto’ benzinli motorların geleceği açısından önemli bir adım olarak görülüyor.
Otomobillerin de saldığı ve sera gazı etkisi yaparak küresel ısınmaya neden olan kirli gazlar, herkesin olduğu gibi otomobil üreticilerinin de bir numaralı gündem maddesi haline geldi. Ekonomi ve çevre temizliği hedefiyle ortaya çıkan yeni teknolojiler hız kesmeden yoluna devam ediyor. İlk olarak Toyota Prius’la adını duyduğumuz, daha sonra Honda Civic Hybrid modelinin ülkemizde satılmaya başlanmasıyla daha da iyi tanıdığımız çevreci otomobiller hep tüketim ve emisyon değerleri ile göz önündeydi. Daha sonra Volkswagen hibrid olmayan ancak ürettiği güce oranla çok az yakan TSI motorunu yollara sürerek çevrecilik rekabetine yeni bir boyut kazandırdı. Herkes tarafından çok beğenilen bu motorlar daha uzun süre en iyi güç/tüketim oranlarıyla liderliğini korur derken Mercedes’in o müthiş haberi geldi.
Volkswagen’in 1.4 lt 170 HP güç üretebilen TSI motoruna meydan okuyan Mercedes, 4 silindirli, direkt enjeksiyonlu, değişken subap zamanlamalı ve turboşarjlı 1.8 litrelik motordan tam 238 HP güç ve 400 Nm tork elde edebiliyor. Bunu yaparken harcadığı yakıt ise S serisi gibi büyük bir otomobile rağmen sadece 6.1 litre. Mercedes’in 2005 yılında tanıttığı çevreci Bluetec dizel motorlarının Amerika’da kazandığı büyük başarısını DiesOtto ile benzinli motorlarda yakalamasına kesin gözüyle bakılıyor.
Mercedes’in daha küçük otomobillerinde DiesOtto’yu kullanarak hem performansı hem de yakıt ekonomisini düşünen müşterilere yeni alternatifler üretmesi için ise biraz daha beklememiz gerekecek.
alıntıdır...