Merhabalar.
Problemimle ilgili öneri ve fikirlerinizi almak isterim. Araç 2008 corsa d essentia 1.2 benzin (lgp yok). 120.000 km' de. Yaşadığım sıkıntı 1 haftadır ortaya çıkan, aracı çalıştırdığımda direksiyon sertleşmesi (direksiyon arıza lambası yanıyor) durumu. 2 defa başıma geldi ve ikisinde de motoru kapatıp tekrar çalıştırınca sertleşme problemi çözülmüş olmasına rağmen direksiyonda (sadece sola doğru çok hafif kırdığımda kendini hissettiren boşluk ve sağa sola mikro kontrolsüz hareketler 1 haftadır mevcut.
Daha önce bu problemi yaşamış sürücüler burada deneyimlerini paylaşmışlar. Ben de bu bilgiler ışığında ilk olarak akü voltajı ölçümü yaptırdım. 14.5 değer çıktı, akü ustası mükemmel durumda dedi. Problemin kaynağı akü olmadığına göre 2. aşama olarak direksiyon sisteminde kablolarda oksitlenme, çıkma, temassızlık, servo motora giden kabloda voltaj ölçümü gibi adımları usta uğraşmak istemediği için yapamadık. Direksiyon ustası ise bu problemin kronik oldugunu ve tork sensörünün arızalı oldugunu (sanırım açı sensörü demek istiyor) değişiminin yapılması gerektiğini ve işçilik dahil 1.200 tl masrafının oldugunu bildirdi.
Sensörün değişimi yerine tamirini önerdim fakat mümkün olmadığını söyledi. Çıkma parça kullanımına da yanaşmadı.
Problemin kaynağına inmiş olduğumuzu düşünüyorumi, sizden daha çok uygun fiyatla çözüme nasıl ulaşırım onu duymak isterim doğrusu. Aracın toplam ederi 35.000 civarı iken basit bi sensöre 1.200tl vermeyi doğru bulmuyorum.
Teşekkürler şimdiden katkısı olacak arkadaşlara.
Problemimle ilgili öneri ve fikirlerinizi almak isterim. Araç 2008 corsa d essentia 1.2 benzin (lgp yok). 120.000 km' de. Yaşadığım sıkıntı 1 haftadır ortaya çıkan, aracı çalıştırdığımda direksiyon sertleşmesi (direksiyon arıza lambası yanıyor) durumu. 2 defa başıma geldi ve ikisinde de motoru kapatıp tekrar çalıştırınca sertleşme problemi çözülmüş olmasına rağmen direksiyonda (sadece sola doğru çok hafif kırdığımda kendini hissettiren boşluk ve sağa sola mikro kontrolsüz hareketler 1 haftadır mevcut.
Daha önce bu problemi yaşamış sürücüler burada deneyimlerini paylaşmışlar. Ben de bu bilgiler ışığında ilk olarak akü voltajı ölçümü yaptırdım. 14.5 değer çıktı, akü ustası mükemmel durumda dedi. Problemin kaynağı akü olmadığına göre 2. aşama olarak direksiyon sisteminde kablolarda oksitlenme, çıkma, temassızlık, servo motora giden kabloda voltaj ölçümü gibi adımları usta uğraşmak istemediği için yapamadık. Direksiyon ustası ise bu problemin kronik oldugunu ve tork sensörünün arızalı oldugunu (sanırım açı sensörü demek istiyor) değişiminin yapılması gerektiğini ve işçilik dahil 1.200 tl masrafının oldugunu bildirdi.
Sensörün değişimi yerine tamirini önerdim fakat mümkün olmadığını söyledi. Çıkma parça kullanımına da yanaşmadı.
Problemin kaynağına inmiş olduğumuzu düşünüyorumi, sizden daha çok uygun fiyatla çözüme nasıl ulaşırım onu duymak isterim doğrusu. Aracın toplam ederi 35.000 civarı iken basit bi sensöre 1.200tl vermeyi doğru bulmuyorum.
Teşekkürler şimdiden katkısı olacak arkadaşlara.