Direksiyonda sertleşme hk.

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan teddyx
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

teddyx

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
21 Ocak 2019
Mesajlar
7
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Merhaba,

2014 model 1,6 CDTI Astra'm var. Aracı 1 yıldır kullanıyorum ve henüz 45,000KM'de.

Son 3 haftadır rölantideki yumuşaklığı gitmiş gibi. Özellikle aracı sabah ilk çalıştrıp kullandığımda bariz fark ediliyor direksiyonun öncesine kıyasla daha sertleşmiş olduğu. Yalnız bu sertlik aracın kullanımını pek etkilemiyor ancak 1 yıldır çok rahatlıkla kullandığım direksiyon düşük hızlardaki manevralarda eskiye kıyasla daha sert.

Elektrikli direksiyon olduğu için acaba aküden kaynaklı olabilir mi diye düşündüm ama gereksiz yere de akü değişimi yapmak istemiyorum. Sizin bu konuda bilgi ve tecrübeleriniz var mı? Rica etsem yardımcı olabilir misiniz?
 
Merhaba,

2014 model 1,6 CDTI Astra'm var. Aracı 1 yıldır kullanıyorum ve henüz 45,000KM'de.

Son 3 haftadır rölantideki yumuşaklığı gitmiş gibi. Özellikle aracı sabah ilk çalıştrıp kullandığımda bariz fark ediliyor direksiyonun öncesine kıyasla daha sertleşmiş olduğu. Yalnız bu sertlik aracın kullanımını pek etkilemiyor ancak 1 yıldır çok rahatlıkla kullandığım direksiyon düşük hızlardaki manevralarda eskiye kıyasla daha sert.

Elektrikli direksiyon olduğu için acaba aküden kaynaklı olabilir mi diye düşündüm ama gereksiz yere de akü değişimi yapmak istemiyorum. Sizin bu konuda bilgi ve tecrübeleriniz var mı? Rica etsem yardımcı olabilir misiniz?
Yüksek ihtimalle aküden kaynaklanan bir durum, bir elektrikçide akü ölçümünü yaptırırsanız içiniz rahat eder.

SM-C7000 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Benim aracın aküsü biraz zayıflamış ve direksiyonda bahsettiğiniz gibi sertlik meydana gelmişti. Uzun bir yolculuktan sonra sanırım akü iyice şarj oldu ve sıkıntım ortadan kalkmıştı. Sizin sorununuz da yüksek ihtimalle aküden olduğunu düşünüyorum.
 
  • Beğen
Tepkiler: teddyx ve husooz
Benim aracın aküsü biraz zayıflamış ve direksiyonda bahsettiğiniz gibi sertlik meydana gelmişti. Uzun bir yolculuktan sonra sanırım akü iyice şarj oldu ve sıkıntım ortadan kalkmıştı. Sizin sorununuz da yüksek ihtimalle aküden olduğunu düşünüyorum.

Verdiğiniz örneği bizzat yaşadım. Uzun yolda direksiyon kendini toplamıştı. Ancak kontak kapatıp saatler sonra tekrar çalıştırdığımda yine sertleşmişti.

Araçta AGM akü var. Bunu akücülerde şarj edebilme imkanımız var mı? Sağlıklı olur mu acaba?
 
Herhangi bir uyarı vermiyorsa,servo dan değildir diye düşünüyorum...Arkadaşların dediği gibi ilk olarak akü,sonra daha basit düşünürsek lastiklerin basıncı olabilir...Malum kış ayları...Bende uzun süre kontrol etmedim(bu aralar pek kullanmadım aracı) lastikleri,soğuktan 28 29 psi olmuşlar..
 
Herhangi bir uyarı vermiyorsa,servo dan değildir diye düşünüyorum...Arkadaşların dediği gibi ilk olarak akü,sonra daha basit düşünürsek lastiklerin basıncı olabilir...Malum kış ayları...Bende uzun süre kontrol etmedim(bu aralar pek kullanmadım aracı) lastikleri,soğuktan 28 29 psi olmuşlar..

Herhangi bir uyarı yok. Lastik basınçlarına da özellikle dikkat ederim. Hatta bu olaydan sonra basınçları özellikle EKO değeri olan 38-39 dolaylarında tutuyorum.
 
Ozaman arkadaşların dediği gibi akü dür...
 
Geri
Üst