Size de merhaba, ben de aynı aracı kullanıyorum. Aracı sıfır aldım, 2015 ocakta. İlk birkaç ay bu olay beni de canımdan bezdirmişti. Sonra yazılımsal bir güncelleme geldi ve ondan sonra yok denecek kadar azaldı. Sivasta yaşıyorum ve kışın soğuk fazla olduğu için motor bazen işyerine vardığımda ısınıyor. Malum dizel motor yürümeyince ısınmaya başlamıyor. Motor soğukken arabayı zorlamayın sakın, dpf yanmasın, devirli kullanayım diye. Fakat arkadaşın da dediği gibi 2000 devirden önce vites değiştirmeyin. Gittiğiniz mesafe çok mu kısa? Ben 8 km civarı bir yol gidiyorum iş için.
Size tavsiyelerim olacak
1. Aracı servise götürüp 2015 yılında yapılan güncellemenin (dpf ile ilgili olan) yüklenip yüklenmediğini kontrol ettirin. Güncelleme numarası veya versiyonu hatırlamıyorum ama servisin bilmesi gerekir. Bu güncelleme ile gizli temizliği daha aktif ve verimli yapıyor araç ve çoğu zaman haberiniz olmuyor, eğer çok dikkatli değilseniz..
2. Yakıtı nereden alıyorsunuz? Ben uzunca süredir shell kullanıyorum ve memnunum. Araç da daha sessiz çalışıyor.
3. Aracı 2000 devirden önce vites değiştirmeyin ki motor daha verimli çalışsın, egzos daha çok ısınsın. Siz bunu tabii ki bilirsiniz ama ben üzerime düşen uyarıyı yapmış olmak için söyleyim, motor soğukken aracı sıkıştırmayın.
4. Ve en önemlisi sakın dpf yi söktürmeyin, sağda solda sökelim diyen çok usta vardır ama siz onlara uymayın. Dpf iptali, ilerde büyük arızalara yol açabilir. Ayrıca mazottun egzos gazları benzin kadar masum değil, dpf bu yüzden önemli bir filtre. Bunları yaşadığımız ortama salmak pek sağlıklı olmayacaktır.
Dediğim gibi güncelleme sonrası kışın en fazla bir kere uyarı alıyorum o da gizli temizliği farketmeyip üst üste birkaç defa yarım bırakırsam oluyor.
Tapatalk kullanarak iPad Pro aracılığıyla gönderildi