Easytronic Park ve Yokuşlarda Kullanımı Hakkında Yardım İsteği

iştikakçı

Kayıtlı Kullanıcı
34-İstanbul
Katılım
2 Mar 2023
Mesajlar
20
Tepkime puanı
2
Puanları
3
Merhaba Forum; iki sorum olacaktı. Tecrübesi olan abi ve kardeşlerimden yardım bekliyorum. Acemi bir şoförüm. Opel Astra 2012 model yarı otomatik aracım var.

1. Soru: Bu zamana kadar aracımı park ederken ayağım frende N konumuna alıp ardından el frenini çektikten sonra aracı istop ettiriyordum. Fakat bir tanıdığım aracı konumuna göre A ya da R aldıktan sonra aracı istop ettirmem gerektiğini söyledi. Bu işin doğrusu nedir? Sırasıyla yapacağım şeyleri bana anlatabilir misiniz rica etsem?

2. Soru: İlk defa dün aracı çok dik yokuşta kullandım. Ve araç 1. Viteste 4.000 devirleri gördü araç bayağı zorlandı gibi geldi bana.Böyle çok dik yokuşlarda ne yapmam gerekir. Aracı nasıl daha efektif kullanırım. Mesela 4.000 deviri gördüğünde manule alıp 2. vitese atsaydım daha mı doğru olurdu. Yoksa aracın beynine mi bırakmam gerekir vites işini. (Bir de yokuş aşağı için de tavsiye verirseniz memnun olurum.
 
İlhan bey öncelikle aramıza hoşgeldiniz.

1. soruda sorduğunuz konuda kesinlikle siz doğru olanı yapıyorsunuz. Otomatik vites araçlar öncelikle N konumuna alınır, sonrasında el freni çekilir. Araç P konumuna alınarak stop edilir. A yada R konumuna alıp stop etmek bana çok saçma geldi. Hangi mantıkla önerdiler çözemedim.

2. sorunuzda aracınızın otomatikleştirilmiş manuel şanzıman var. Yazdığınız durumlarda saçmalaması bence normal. Aracın sesinden yüke bindiğini hissediyorsanız manuel ile yokuşlarda kullanabilirsiniz.
 
Hoşbulduk, çok teşekkür ederim Hasip Bey. Araçta P konumu olmadığı için aracın yükü şanzımana biner denildi. Söyleyen kişinin dediği biçimde yapıp sonrasında aracı çalıştırdığımda ekranda vites yine N konumunda gözüküyor onu da anlayamadım. Cevabınız için çok teşekkür ederim tekrar. Bildiğim şekilde yapmaya devam etmek en iyisi demek ki :)
 
araç vitesi N konumunda iken el freni ile aracı sabitleyip stop etmeniz doğru olan. güvenmediğiniz bir yerde aracı viteste de park edebilirsiniz. ama genel olarak N de bırakmak sistem için iyi oluyor. iniş ve çıkış yokuşlarda M konumunda kullanmanızı öneririm. araç 4000 devirde 2. vitese atsa da devir düşer tekrar 1 e alır genellikle. siz duruma göre yokuş çıkarken vitesi ayarlarsınız. ayrıca inişlerde de M konumuna alın. yoksa araç kendi vites küçültüp bağırtmaya başlar aracı.
 
araç vitesi N konumunda iken el freni ile aracı sabitleyip stop etmeniz doğru olan. güvenmediğiniz bir yerde aracı viteste de park edebilirsiniz. ama genel olarak N de bırakmak sistem için iyi oluyor. iniş ve çıkış yokuşlarda M konumunda kullanmanızı öneririm. araç 4000 devirde 2. vitese atsa da devir düşer tekrar 1 e alır genellikle. siz duruma göre yokuş çıkarken vitesi ayarlarsınız. ayrıca inişlerde de M konumuna alın. yoksa araç kendi vites küçültüp bağırtmaya başlar aracı.
teşekkür ederim. Özellikle inişlerde sürekli bağırttığım için arabayı frenle susturmaya çalışıyordum. Bu da hızımı bayağı düşürüyordu. Tekrar sağ olun.
 
  • Beğen
Tepkiler: cenk artem
Merhaba,bilmeyen kişiler bunları bir problem sanıyor.Yarı otomatik demek şöyle bişey,düz yolda sistem herşeyi olması gerektiği gibi kendi halleder,yokuş çıkarken veya inerken eğim açısına döre devri ayarlayıp manuel olarak sizin vites küçültüp/yükseltmeniz gerekir.
Park konusunda da DUR-El freni çek-freni bırak-N ye al stop et.yokuşta iseniz 1 veya R de bırakabilirsiniz.daha sonra çalıştıracağınız zaman kendi zaten N ye alır.
Saygılar.
 
Geri
Üst