easytronic şanzuman yardım

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan modesit
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

modesit

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
18 Eki 2009
Mesajlar
262
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
48
Siteyi ziyaret et
selamlar 2005 astra easytronic aracım var yazın arıza yaptı.çalışır haldeki aracımı stopettim.tekrar çalıştırmak istediğimde ekranda a4 yazısı çıktı.vitesi boşa aldım n çıktı ama 3-4 saniye sonra -- işareti çıktı. arıza lambasıda yanıyordu.aracımın aküsü hiç değişmemiştir.ilk sahibinden aldım aracımı.servise götürdüm.opel odak.şanzuman beyninin arıza yaptığını söylediler.30000 bakımını da orada yaptırdım.benim sormak istediğim,forumda aradım hep arızalar f yazısı ekranda çıkıyor şekli
nde oldu.acaba kandırıldımmı ? aracımın servisteki kontrollerinde başka hiçbir sıkıntısı çıkmadı.sadece akün zayıf değişmesi gerektiğini söylediler.söylemek istediğim aracımın aküsünün zayıf olması şanzuman beynine elektrik akımı göndermesinlen bir alakası varmı? yoksa a4 harfi gerçekten arıza mı beni bilgilendirirseniz çok memnun olurum. teşekkür ediyorum.
 
akü voltajı easytronik için önemlidir,debriyaj pedalına basma,vitesleri değiştirme gibi sizin yaptığınız işlemleri o sizin adınıza aküden aldığı elektirik ile yapıyor,A4 arıza değil..araç auto modda 4. viteste takılı kalmış A4 budur...büyük ihtimal akü kötü durumda ve şanzıman vitesleri değiştirecek elektiriği alamıyor..
 
teşekkür ederim uzun lafın kısası bizi kandırdılar.nasıl düzeldi peki araç? aküyü değiştirmezsem yine aynı problem olur mu?
 
aracımın yanına beni yaklaştırmadılar bile.yasakmış.ben de aracımın işlemlerini yaptırırken o esnada aracı içeri aldılar.o akşam aracım serviste kaldı.sizin aracınız da easytronic. a1 de giderken a2 ye geçişte alttan bir ses geliyor tam vites değişeceği sırada bu ses normalmidir?tık tık şeklinde. aracımda debriyaj balatası var.balataların bitip bitmediğini ve kontrolünü usta yapabilip bana bilgi verebilir mi?teşekkürler.
 
akünüz şarz tutmuyorsa,uzun süre kullanmadığınızda,araçda alarm da varsa yapabilir,marşda basmaz..kapılarınız kumanda ile kilitlenmez,camlar açık kalır vs vs.....takın bir akü kış geldi kafanızda yolunuzda açık olsun:) önce aküyü bir elektirikçide ölçtürün isterseniz 5 dakikanızı almaz bu işlem..
 
bütün viteslerin değişiminde ses gelir,dişlilerin yer değiştirirken çıkardığı sestir bu,ama anormal derecede (cartlama diye tarif edilir) farklı bir ses geliyorsa şanzımanın sökülüp senkromençler başta olmak üzere incelenmesi gerekir..

bende easytronik kullanıyorum,size nacizane tavsiyem 2. viteste araç yavaşlamaya başladığında ve duracaksanız aracı boşa alın,1. vitese otomatik geçmesine izin vermeyin çünkü sistem gereksiz yere aracın üzerinde sürat varken vitesi 1 e geçmeye zorluyor,bu hem dişlilere hem balataya zarar verir,özellikle yokuş çıkışlarda 2. vitesten 1. vitese o kadar erken geçiyorki (motorun devri düşmesin serilik kaybedilmesin diye böyle ayarlanmış sanırım) dişlilerden muazzam bir zorlanma sesi geliyor,böyle durumlarda vitesi manuele alıyorum ve vitesleri ben seçiyorum..
 
lütfen bu mesajı silermisiniz. yanlışlıkla iki kez yazmışım
 
:(çok teşekkür ederim size beni aydınlattınız.aracıma yaptıgım masraf 1270tl.800 tl easytronic arızası.inanasım yok.470 tl 30000 bakımı.başka bir arıza da bulamadılar zaten.bujiler.fren hidroliği.motor yağı filtreler değişti.
 
arkadaşlar,7 şubat 2010 belgrad ormanları programına katılmak için istanbulda oturma mecburiyeti var mı?kiminle konuşmamız gerek.
 
Geri
Üst