Hayır etmez tabii, zaten edecek bir durum olsa hiç manuel modda kullanım imkanı vermezdi...Bu şanzımanların en büyük özelliğidir o hem otomatik, hemde manuel kullanım tarzı...
Zaten manuel kullanımda değişen bir şey yok, o vitesi siz atmasanız, beyin devreye girip attıracak...Yani itilen,devreye giren yine aynı anda aynı motor..Siz sadece komuta eden beynin yerine alıyorsunuz o kadar...Mekanik planda her şey aynı devam ediyor...
sadece easytronicle ilgili bazı detayları unutmayın..
1. Park halinde her zaman ' N ' konumunda bırakıp el frenini çekin...
A da ya da R de bırakmak uzun vadede şanzımana ciddi zarar veriyor..
2. Kullanırken hiç bir zaman geri kaçırmamaya dikkat edin...Yokuş ve benzeri eğimlerde 2 kuralı mutlaka uygulayın..Ya el freni ile kalkın, ya da sol ayakla frene basıp, sağla gazı verip öyle kalkış yapın...Yeterki geri kaçmasın .....Bu da servise gelen easytronic araç arızalarının baş sebebidir...
Easytronic aracı kullanırken kalkışta fazla gazla vites değişimlerini uygulamayın..Yani 'A' modundayken hafif gaz verip kalktığınızda vites geçmeden hemen önce ayağınızı bir miktar gazdan çekin....İnanılmaz bir şekilde yumuşak bir geçiş olduğunu göreceksiniz...Hatta hiç sarsıntı ve yığılmasız..zaten bu kuralı deneyin, zaman içerisinde vites geçmeden hemen önce ayağınız alışıp gazdan çekiceksiniz ve rahat geçişlerle...Bu kuralla ilgili bir notta yakıt tasarrufu ile ilgili....Bunu uygulayın inanılmaz az benzin harcarsınız, çünkü araç zorlanmadığını anlayıp, sürekli bir üst vitese geçecek, komple mekanik v.b aksamları da minimum düzeyde yıpratmış olursunuz... Ben meriva 1.6 aracımla bu sayede 100 km de yaklaşık şehir içi 7.5 litre benzin yakıyorum...yani 100 milyonluk benzinle şehir içi 450 kilometre gidiyorum...