- Katılım
- 23 Eki 2015
- Mesajlar
- 5
- Tepkime puanı
- 0
- Puanları
- 0
Herkeze selamlar.
Aracım 2006 model astra h easytronik 1.6 benzinli 90000 km . Aracım bu sabah arka arkaya 3 kere hata verdi ve sonunda düzgün bir yere park edip bırakma şansım oldu.
Araç hareket halindeyken 2-3 vites aralığında iken şanzıman beyni arızası verdi ve ekranda vites yazısı yok oldu. Sonrasında aracı durdurup bir süre bekleyip tekrar çalıştırdım. Sonrasında yine aynı hata meydana geldi ve sonra yine.
Aracı park ettiğim yere birkaç saat sonra gidip çalışıp çalışmadığını kontrol etmek istedim. Kontak anahtarını çevirip gerekli lambaların sönmesini bekledim , frene basıp aracı çalıştırmak istediğimde hiçbir tepki olmaksızın öylece kaldı.
Aracın aküsü 12.02.2011 tarihinde alınmış ve benden önceki sahibi tarafından araca takılmış. Akü 40 amper mutlu akü. Araç elektronik bakımından 60 amper ile çalışmaya daha müsayit olduğundan aküden kaynaklı bir problem olmasını ümit ediyorum.
Akünün yaşı ve amperi göz önüne alındığında oluşan problemin şanzıman beynine giden akımın yetersizliğinden kaynaklandığını düşünüyorum.
Aracın arıza lambası yanıyor ve hata kodlarında ecn 170000 ve ecn 00000 veriyor.
Hata kodu ecn 170000 şanzıman beyni hatası olarak görünüyor.
Şanzıman beyni araştırmamda 2004-2006 ve 2007 + yukarı modellerde farklı şanzıman beyni kullanıldığını buldum. Ne kadar doğrudur emin değilim.
2006 ve öncesindeki şanzıman beyninde fırçalı motor kullanıldığı için kömür değişmesi illaki gerekecek bir durum ve kontrol ettireceğim. Birde yazılımını güncelleyip deneyeceğim.
2007 ve sonrası modellerde bu parçayı daha farklı ürettiklerinden sanırım tamiri olmuyormuş ve değişmesi gerekebiliyormuş. ( Doğruluğundan emin değilim).
Konuyu toparlamak gerekirse ,
ecn 170000 şanzıman beyni hatası.
Olası sebepleri,
Şanzıman beynine yeterli akım gitmemesi.
Şanzıman beyni parçasındaki fırçalı motorun kömürünün bitmesi.
Şanzıman beyni üzerindeki yazılımın yenilenmesinin gerekmesi.
Aracın baskı balatasının ömrünün bitmesi.
Yarın ilk işim aküyü yenilemek olacak. Sonrasında şarj dinamosunu kontrol ettireceğim. Şarj dinamosu görevini yapamaz duruma gelmiş ve aracın hareket halindeyken bile gerekli akımı elektronik aksama iletmemesine sebep olmuş olabilir.
Birde baskı balatanın azaldığını veya nasıl söyliyim aracın gidişinde düşüş olduğunu hissediyorum. Birkaç ay öncesine kadar yokuşlarda pati ile kalkmaya çalışan araç şimdi çok daha sakin. 90000 km baskı balata için iyi mesafemidir bilemiyorum.
Değerli yorumlarını ve fikirlerinizi bekliyorum. Yarın öğleden sonra gelişmeler hakkında bilgilendirme yaparım. İyi geceler dilerim.
Aracım 2006 model astra h easytronik 1.6 benzinli 90000 km . Aracım bu sabah arka arkaya 3 kere hata verdi ve sonunda düzgün bir yere park edip bırakma şansım oldu.
Araç hareket halindeyken 2-3 vites aralığında iken şanzıman beyni arızası verdi ve ekranda vites yazısı yok oldu. Sonrasında aracı durdurup bir süre bekleyip tekrar çalıştırdım. Sonrasında yine aynı hata meydana geldi ve sonra yine.
Aracı park ettiğim yere birkaç saat sonra gidip çalışıp çalışmadığını kontrol etmek istedim. Kontak anahtarını çevirip gerekli lambaların sönmesini bekledim , frene basıp aracı çalıştırmak istediğimde hiçbir tepki olmaksızın öylece kaldı.
Aracın aküsü 12.02.2011 tarihinde alınmış ve benden önceki sahibi tarafından araca takılmış. Akü 40 amper mutlu akü. Araç elektronik bakımından 60 amper ile çalışmaya daha müsayit olduğundan aküden kaynaklı bir problem olmasını ümit ediyorum.
Akünün yaşı ve amperi göz önüne alındığında oluşan problemin şanzıman beynine giden akımın yetersizliğinden kaynaklandığını düşünüyorum.
Aracın arıza lambası yanıyor ve hata kodlarında ecn 170000 ve ecn 00000 veriyor.
Hata kodu ecn 170000 şanzıman beyni hatası olarak görünüyor.
Şanzıman beyni araştırmamda 2004-2006 ve 2007 + yukarı modellerde farklı şanzıman beyni kullanıldığını buldum. Ne kadar doğrudur emin değilim.
2006 ve öncesindeki şanzıman beyninde fırçalı motor kullanıldığı için kömür değişmesi illaki gerekecek bir durum ve kontrol ettireceğim. Birde yazılımını güncelleyip deneyeceğim.
2007 ve sonrası modellerde bu parçayı daha farklı ürettiklerinden sanırım tamiri olmuyormuş ve değişmesi gerekebiliyormuş. ( Doğruluğundan emin değilim).
Konuyu toparlamak gerekirse ,
ecn 170000 şanzıman beyni hatası.
Olası sebepleri,
Şanzıman beynine yeterli akım gitmemesi.
Şanzıman beyni parçasındaki fırçalı motorun kömürünün bitmesi.
Şanzıman beyni üzerindeki yazılımın yenilenmesinin gerekmesi.
Aracın baskı balatasının ömrünün bitmesi.
Yarın ilk işim aküyü yenilemek olacak. Sonrasında şarj dinamosunu kontrol ettireceğim. Şarj dinamosu görevini yapamaz duruma gelmiş ve aracın hareket halindeyken bile gerekli akımı elektronik aksama iletmemesine sebep olmuş olabilir.
Birde baskı balatanın azaldığını veya nasıl söyliyim aracın gidişinde düşüş olduğunu hissediyorum. Birkaç ay öncesine kadar yokuşlarda pati ile kalkmaya çalışan araç şimdi çok daha sakin. 90000 km baskı balata için iyi mesafemidir bilemiyorum.
Değerli yorumlarını ve fikirlerinizi bekliyorum. Yarın öğleden sonra gelişmeler hakkında bilgilendirme yaparım. İyi geceler dilerim.