egr iptali

benimde buji zamanı yaklasiyo. çift var su anda üstünde. sanirim orjinallide çift tirnak. teke mi donsek acaba simdi. performansta o kadar fark eder diyosan bi düsünebilirim..

LPG için özel üretim olan bujileri denemende fayda var.
 
arkadas ne egr imiş arabadan soğuttu herkeste aynı sorunnn :(
 
bende egr yı ıptal ettım araba dusuk devırlerde ıyı performans verdı ama son suratı dustu. 170-180 lerı gorurken 150 de kalıyor artık.
 
benimde buji zamanı yaklasiyo. çift var su anda üstünde. sanirim orjinallide çift tirnak. teke mi donsek acaba simdi. performansta o kadar fark eder diyosan bi düsünebilirim..
ama benzınde eskısı gıbı performans vermıyo yanı cıft tırnakdaki gibi lpg cınıze sorun onların zaten bı tanıdıkları oluyo opel servisi
 
Olur muhtemelen çalışma mantığı ve şekli aynı sonuçta

egrbaglantiemacopy.jpg


Astra h 1.3 dizel içinde uygulanırmı bu... birde bu şemayı alıp bir elekronikçiye göstersem yaparmı yoksa arabadan anlayan bir elektronikçininmi yapması lazım...
 
ben bu şemayı ustama gösterdim yaparız ama takacağımız soketin ayakları devre şemasında nereye bağlanıyor görünmüyor dedi... bunu öğrenebilirmiyim birde yukarıdaki sorumu tekrar sorayım 1.3 dizel astralar (2006) için olurmu bu...
 
egr iptal ederseniz düşük devirlerde araç hem rahat yürür hemde yakıt sarfiyatı gözle görünür düşer ancak arabasına göre 150 160tan sonra zor gider :) test ettiğimiz kadarıylada astra h larda yaklaşık 180km hızla giderken turbo basınç yükseltmesinde sorun yaşanır arıza ışığı yakar ve motor kendini korumaya alarak siz stop edene kadar 30% düşük hızda gidersiniz ama motoru durdurup tekrar çalıştırınca normale döner.

Sonra bu durum sizi kıllandırır ve egr yi tekrar aktif hale getirip kullanırsınız.. kullanınca arabanın hantallığını ve artan yakıt tüketimini belirgin bir şekilde görünce tekrar egryi iptal edip 180den fazla basmamaya kendinizi alıştırırsınız :)

kısa bir örnekleme yaparsakta;
astra 1,3 2007 ile egr iptal edilmeden önce istanbuldan bilecik'e net 260km gidildi ortalama hız 70-110 arası ve vardığımızda ortalama tüketim 4.7lt/100km idi..

egr iptal edildikten sonra yine aynı 70-110 km hız ile varıldığında ortalama tüketim 4.1lt/100 gösteriyordu.. hatta bazen 3.9lara kadar düşmüştü :)
(araçta 3 kişiyiz başka ekstra bir ağırlık yok)

egr iptali yazılımsal olarak mehmet gazihan tarafından yapıldı.

Alttada egr iptal edildikten sonra uzun yolda çekilen ortalama tüketim değeri.

egr iptal edildikten sonra performans ve yakıt tüketimi ile ilgili bir bilgi hiç görmediğim için koydum eğer ben inanmıyorum başka delil koy diyen olursa video çekiminide özel olarak gönderebilirim.
 

Ekli dosyalar

  • Ad3m(378).webp
    Ad3m(378).webp
    72.6 KB · Görüntüleme: 74
bu yazdıklarına bakarak egr iptali iyi bişeydir gibi bir sonuç mu çıkartmalıyız?
 
Geri
Üst