Eiback anlamadim gitti..

BLACK STORM

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
28 Ara 2008
Mesajlar
23
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
44
merhaba arkadaşlar..2004 astra g hatcback aracıma3.5mmlik yay taktım..görüntü harika oldu..fakat takan usta önlerin tam olarak yaya basmadığını amortisörlere fazla bindiğini söyledi..sonra bende farkettimki önler arkalar kadar sert değil süspansiyonu daha yumuşak..bi arkadaşım astra hye taktı farkı anladım onun tam olmuş..nedendir bu konuda yardımcı olursanız sevinirim..teşekkürler..
 
yayı amortisörle takım kullanman gerekir ustam bir süre sonra arabanın her yerinden ses gelmeye başlar
 
Aynen sadece yay ile olmuyor.ani frenlemede arabanin başi bi tarafa arkasi bitarafa kayiyor.
 
en güzeli sen birde ayarlı amortisör al... ;)
 
ama arkadaşımın astra h de problem olmadı.orjinal amortisörlerile hiçbir sorun olmadı..yani astra g de yay kullananlar mutlaka amortisörleri değiştiriyorlarmı..
 
aslında arkadasında da problem var ama siz farkedemişsiniz o an. yukarıda da yazdığı gibi. o yaylara güvenip hızla bir viraja gir bakalım... yay tutarken amortisör itecek sizde kıcı bir tarafa başı bir tarafa gitmeye çalışan aracın içinde salavat getireceksiniz... haa sadece görüntü diyorsanız sözüm yok o zaman güvenli sürüşü tercih edin...
 
Aracınız içi uygun olan yayı aldıysanız bu tğr bir problemin olmamaıs gerekir. Daha güvenli bir uygulama için amortisör değişikliği tabii ki gerek ama sizin probleminiz bu değil şu an. almış olduğunuz yay (tabii astra G ye göre ise) zaten boyut oturma vs olarak orjinal amortisörlerin ölçülerine göre yapılıyor.

Ben de Astra H aracıma yay aldım ve sizin ki gibi bir problemle karşılaşmadım. Ha tam bir süspansiyon modu ve sağlıklı sonuçlar için yayalara uygun spor amortisör almak şart o ayrı.
 
can haklı kullanan bilir yazılanları okumakta bir yere kadar..benim aracımın kıçı başı daha iyi tutuyor şuan resimdeki araç benim, astra h eibach yay aldım viraj kabiliyeti ciddi şekilde arttı..bizim başlıktaki herkeste var aşağı yukarı.param olsa spor amortisörde alırdım o ayrı konu
 
Burdaki en büyük yanılgı kişilerin araçlarına uygun yayı almamasından oluyor. Tuning shop'a gidince genelde adamlar ellerindeki yayı veriyorlar. Biz astra h dizel için olan yay için aylarca bekledik. Niye çünkü benzinli ve dizel motor ağırlıkları farklıydı. Eğer bu iş universal olsa firmalar niye uğraşıp aynı marka ve model araç için farklı yay üretsinler ki?

Spor yayların aracı kötü etkilediği konusuna ise karşıyım. Bu iş süspansiyon modifiyesindeki ilk noktadır. eğer ciddi bir markadan yay aldıysanız, orada aracınızın sınırlarını ve hangi orjinal ekipmanlarla kullanılabileceği yazar. Örneğin astra H için orjianl amortisörler 4cm2e kadar olan yayları kaldırabilir. Bu durumunda 3,5 luk yay aracınızın tuuşunu az da olsa artıracaktır. Bu durumda aracın viraj kabileyeti ve limiti eskisine göre artar. Ancak siz bunu fazla zorlayıp viraja fizik kurallarına aykırı girerseniz tabii ki aracın savrulması, spin atması vb doğal olacaktır.

Bu başlıkta olduğu gibi araca uymayan yay taktığınzda veya orjianl yay ve amortisörleri kestirerek kullandığınızda zaten baştan kural hatası yapıyorsunuz :)
 
cevaplarınız için teşekkürler arkadaşlar..astra g için istedik yaylar o şekilde geldi..acaba gerçekten astra g için olmayabilirmi gelen yaylar..uygun olup olmadığını nerden anlayabilirim acaba...
 
Geri
Üst