- Katılım
- 20 Ara 2014
- Mesajlar
- 21
- Tepkime puanı
- 0
- Puanları
- 0
Aracım 2001-- 2.0 vectra cdx manuel -- lpg li --
Aracımı yaklaşık 4 ay önce aldım , aldığımda benzinli idi , lpg yi ben taktırdım.. İlk aracım olduğu için her türlü acemiliğim var (bu daha önce böylemiydi ,ses yapıyomuydu ,orjinali nasıl olur bilemem)
Aracımı ve kendimi tanıttığıma göre gelelim sıkıntılarıma ; aracı ilk aldığımda temmuz-ağustos ayları olması nedeni ile midir bilemem , aracımı ilk çalıştırdığımda motorun ısınmasını beklemeden yola çıktığımda sıkıntı yoktu , şimdi ise yaklaşık 1-2 dk bekleyerek hava sesinin kesilmesini ve motorun kendine gelmesini bekliyorum
Vereceğim linkte video görüntüsü var inşallah düzgün çıkar ;
https://youtu.be/viKsyS75bfk
Video görüntülenebiliyor ise ; aracımı çalıştırır çalıştırmaz , motoru ve sanırsam hava debimetresinin oradan gelen sesi duyuyorsunuzdur , araç ısınıncaya kadar bu ses (hava sesi) gelmekte ;
1-) Bu ses normal midir ?
2-) Önceleri sadece ilk çalıştırmada rölanti dengesizliği vardı , forum içersinden yaptığım araştırma neticesinde ; lpg li araçlarda ki zengin-fakir karışım olacağını düşünerekden fazla önemsemedim , 2 hafta önce ise ilk çalıştırma sırasındaki rölanti dengesizliğinde , motor arıza ışığını yaktı ?
3-) Aracın 4500 deviri geçememesi ve ışıklarda durma esnasında stop etmesi gibi etkenlerden yola çıkarak , forum içerisinden yaptığım araştırma sonucunda eksantrik devir sensörü diye tahmin ettiğim arızamı , bugün itibarı ile cihazla ölçtürerek p0340 hatası ile kesinleştirdik
4-) Şimdi ben Hatay/Dörtyol dayım , aracı ilk olarak Osmaniye Selçuk oto özel servise götürdüm , aracın arızasının eksantrik sensörü olduğunu ama ellerinde parça olmadığını söylediler , bende gün içerisinde İskenderun Anıl Opel yetkili servisine götürdüm onlarda ellerindeki sensörün kablo demetsiz olduğunu kablo demetinin sipariş ile geleceğini (kablo demeti+sensör) ücretinin 650 TL olduğunu beklersem 1 ay içerisinde geleceğini söyleyince teşekkür ederek çıktım ve yine İskenderun daki Mert oto özel servise gittim , yine tech 2 cihazıyla kontrol ederek arızanın eksantrik devir sensöründen kaynaklı gözüktüğünü ama arıza kaydını sildiklerinde beyin arıza kodununda yandığını , aracı kendilerine 1 gün bırakmamı söylediler
5-) Buraya yüklediğim videoyu ustaya izlettim o da kontrol etmem lazım aracı bırak dedi , işlerimin olduğunu bi müsait olduğum zaman kendisine bırakabileceğimi söyleyerek oradan ayrıldım
6-) Son götürdüğüm ustaya eksantirik sensörü olarak hangi marka var elinizde dedim , siemens dediler , krank sensörünü de değiştirelim mi dedim gerek olmayabilir dedi ...
7-) Videoyu izlediyseniz , sorunum sadece eksantrik sensörü müdür ? Krank sensörünü değiştirmeme gerek var mı ? Orjinal kablolu tip gm eksantrik sensörünü nerden bulabiliriz (tabi ki fiyatının da az uygun olması lazım 650 TL veremem) veya Siemens olan iş görür mü ?
Boğaz kelebeğini veya diğer söyleyebileceğiniz parçaları temizletmeli miyim ?
9-) İş yoğunluğumdan ötürü 2 hafta daha aracımı götüremeyeceğim , günlük 60 km yol yapıyorum , araca bu şekilde binsem sıkıntı yaratır mı ?
Çok uzun yazdım ama af ola ...
Aracımı yaklaşık 4 ay önce aldım , aldığımda benzinli idi , lpg yi ben taktırdım.. İlk aracım olduğu için her türlü acemiliğim var (bu daha önce böylemiydi ,ses yapıyomuydu ,orjinali nasıl olur bilemem)
Aracımı ve kendimi tanıttığıma göre gelelim sıkıntılarıma ; aracı ilk aldığımda temmuz-ağustos ayları olması nedeni ile midir bilemem , aracımı ilk çalıştırdığımda motorun ısınmasını beklemeden yola çıktığımda sıkıntı yoktu , şimdi ise yaklaşık 1-2 dk bekleyerek hava sesinin kesilmesini ve motorun kendine gelmesini bekliyorum
Vereceğim linkte video görüntüsü var inşallah düzgün çıkar ;
https://youtu.be/viKsyS75bfk
Video görüntülenebiliyor ise ; aracımı çalıştırır çalıştırmaz , motoru ve sanırsam hava debimetresinin oradan gelen sesi duyuyorsunuzdur , araç ısınıncaya kadar bu ses (hava sesi) gelmekte ;
1-) Bu ses normal midir ?
2-) Önceleri sadece ilk çalıştırmada rölanti dengesizliği vardı , forum içersinden yaptığım araştırma neticesinde ; lpg li araçlarda ki zengin-fakir karışım olacağını düşünerekden fazla önemsemedim , 2 hafta önce ise ilk çalıştırma sırasındaki rölanti dengesizliğinde , motor arıza ışığını yaktı ?
3-) Aracın 4500 deviri geçememesi ve ışıklarda durma esnasında stop etmesi gibi etkenlerden yola çıkarak , forum içerisinden yaptığım araştırma sonucunda eksantrik devir sensörü diye tahmin ettiğim arızamı , bugün itibarı ile cihazla ölçtürerek p0340 hatası ile kesinleştirdik
4-) Şimdi ben Hatay/Dörtyol dayım , aracı ilk olarak Osmaniye Selçuk oto özel servise götürdüm , aracın arızasının eksantrik sensörü olduğunu ama ellerinde parça olmadığını söylediler , bende gün içerisinde İskenderun Anıl Opel yetkili servisine götürdüm onlarda ellerindeki sensörün kablo demetsiz olduğunu kablo demetinin sipariş ile geleceğini (kablo demeti+sensör) ücretinin 650 TL olduğunu beklersem 1 ay içerisinde geleceğini söyleyince teşekkür ederek çıktım ve yine İskenderun daki Mert oto özel servise gittim , yine tech 2 cihazıyla kontrol ederek arızanın eksantrik devir sensöründen kaynaklı gözüktüğünü ama arıza kaydını sildiklerinde beyin arıza kodununda yandığını , aracı kendilerine 1 gün bırakmamı söylediler
5-) Buraya yüklediğim videoyu ustaya izlettim o da kontrol etmem lazım aracı bırak dedi , işlerimin olduğunu bi müsait olduğum zaman kendisine bırakabileceğimi söyleyerek oradan ayrıldım
6-) Son götürdüğüm ustaya eksantirik sensörü olarak hangi marka var elinizde dedim , siemens dediler , krank sensörünü de değiştirelim mi dedim gerek olmayabilir dedi ...
7-) Videoyu izlediyseniz , sorunum sadece eksantrik sensörü müdür ? Krank sensörünü değiştirmeme gerek var mı ? Orjinal kablolu tip gm eksantrik sensörünü nerden bulabiliriz (tabi ki fiyatının da az uygun olması lazım 650 TL veremem) veya Siemens olan iş görür mü ?

9-) İş yoğunluğumdan ötürü 2 hafta daha aracımı götüremeyeceğim , günlük 60 km yol yapıyorum , araca bu şekilde binsem sıkıntı yaratır mı ?
Çok uzun yazdım ama af ola ...
Son düzenleme: