Haberi internetten, bir haber sitesinden buldum.
Barış Gündoğan'ın haberi
Demir Bükey Akademisi İleri Sürüş Teknikleri Eğitmeni Mehmet Özcan, AA muhabirine yaptığı açıklamada, yeni model araçlarda bulunan hava yastıklarının, emniyet kemerlerinin takılı olup olmamasına göre açıldığını söyledi.
Çoğu sürücünün aracındaki bu ayrıntıyı bilmediğini belirten Özcan, ''Kemerini takmayan bazı sürücüler, araç çalıştığı anda başlayan ikaz sesini kesmek için piyasada 3-5 YTL'ye bulunabilen çeşitli aparatları kullanarak, sesi önlemeye çalışıyor. (Kemer takılı) imajı veren bu aparatlar ise hava yastıklarını yanlış yönlendiriyor'' dedi.
Hava yastıklarının bir kaza anında, yaklaşık 300 kilometre hızla, saniyenin beşte biri zamanda açıldığını belirten Özcan, şöyle konuştu:
''Bu aparatların kullanıldığı araçlarda, kemerin takılı olduğunu algılayan sistem, hava yastıklarını devreye sokuyor. Ancak, kemer takılı olmadığı için ileri doğru fırlayan sürücü karşıdan hızla gelen balona çarpıyor. Çarpışmanın etkisi ile ortaya çıkan kuvvet yaklaşık bin 200 kilogram civarında. Mike Tyson'un bir sağ direk vuruşunun 700 kilogram olduğu göz önünde tutulursa, oluşan kuvvet 2 Tyson vuruşuna yakın. Yara almadan atlatılabilecek çoğu kaza bu yüzden bir faciaya dönüşebiliyor.''
Kemer başlıklarına takılan aparatların yanı sıra bazı sürücülerin, kemeri takarak koltuk arkasına geçirme yöntemine de başvurduğunu anlatan Özcan, trafik polislerinin yol kontrollerinde bu ayrıntılara dikkat etmesi gerektiğini söyledi.
Özcan, kullanımının artırılması için büyük çaba sarf edilen emniyet kemerinin taksilerde zorunluluk olmamasının ise büyük bir eksiklik olduğunu söyledi.
İnsan hayatının her şeyden değerli olduğunu anımsatan Özcan, ''Taksi, hususi ayrımı yapılmadan tüm araçlarda emniyet kemeri takılması zorunlu olmalı'' dedi.
Barış Gündoğan'ın haberi
Demir Bükey Akademisi İleri Sürüş Teknikleri Eğitmeni Mehmet Özcan, AA muhabirine yaptığı açıklamada, yeni model araçlarda bulunan hava yastıklarının, emniyet kemerlerinin takılı olup olmamasına göre açıldığını söyledi.
Çoğu sürücünün aracındaki bu ayrıntıyı bilmediğini belirten Özcan, ''Kemerini takmayan bazı sürücüler, araç çalıştığı anda başlayan ikaz sesini kesmek için piyasada 3-5 YTL'ye bulunabilen çeşitli aparatları kullanarak, sesi önlemeye çalışıyor. (Kemer takılı) imajı veren bu aparatlar ise hava yastıklarını yanlış yönlendiriyor'' dedi.
Hava yastıklarının bir kaza anında, yaklaşık 300 kilometre hızla, saniyenin beşte biri zamanda açıldığını belirten Özcan, şöyle konuştu:
''Bu aparatların kullanıldığı araçlarda, kemerin takılı olduğunu algılayan sistem, hava yastıklarını devreye sokuyor. Ancak, kemer takılı olmadığı için ileri doğru fırlayan sürücü karşıdan hızla gelen balona çarpıyor. Çarpışmanın etkisi ile ortaya çıkan kuvvet yaklaşık bin 200 kilogram civarında. Mike Tyson'un bir sağ direk vuruşunun 700 kilogram olduğu göz önünde tutulursa, oluşan kuvvet 2 Tyson vuruşuna yakın. Yara almadan atlatılabilecek çoğu kaza bu yüzden bir faciaya dönüşebiliyor.''
Kemer başlıklarına takılan aparatların yanı sıra bazı sürücülerin, kemeri takarak koltuk arkasına geçirme yöntemine de başvurduğunu anlatan Özcan, trafik polislerinin yol kontrollerinde bu ayrıntılara dikkat etmesi gerektiğini söyledi.
Özcan, kullanımının artırılması için büyük çaba sarf edilen emniyet kemerinin taksilerde zorunluluk olmamasının ise büyük bir eksiklik olduğunu söyledi.
İnsan hayatının her şeyden değerli olduğunu anımsatan Özcan, ''Taksi, hususi ayrımı yapılmadan tüm araçlarda emniyet kemeri takılması zorunlu olmalı'' dedi.