enjektör ve filtre değişim fiyatı?

onurtrklmz

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
15 Ara 2014
Mesajlar
60
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
35
Siteyi ziyaret et
arkadaşlar merhaba
opel corsa d ile lpg sorunlarım (ufak-tefek de olsa) devam ediyor. aracım 2012. 1.2. essentia.

  • birincisi yakıt tüketimim çok fazla. tam depoyla 330 km gidebiliyorum ki bu tüketim 10 lt/100 km yakıt demek oluyor. (lpg'yi 2.40'tan hesaplarsam 26 kuruş gibi) eski 1.6 aracımda şehiriçi 28 krş yakıyordum. daha iktisatlı olması gerekmez mi?
  • ikincisi araç lpg'ye çok çabuk geçiyor. lpg geçiş ısısını yükselttik (40'a ayarlandı) ama 1-2 marştan sonra bu ayarı kaybetmiş gibi davranıp hemen gaza geçiyor stop ediyor. bu sorunumu daha önce başlıkaçıp öneriler almıştım ama sanırım sorun daha büyük lpg ayar tutmuyor gibi duruyor. beyin vs'den olabilir mi?

yakıt tüketimiyle ilgili lpg'yi takan ustaya gittim 2 enjektörümün vurduğunu (tar tar ses yapıyor) ve filtre değişim vaktinin gelmiş olabileceğini söyledi. filtre ve enjektörler için toplam 220 tl gibi bir fiyat verdi.

bu fiyat normal mi? yukarıdaki sorunlarımı nasıl çözebilirim?

teşekkürler.

lpg markasi : gasitaly
 
Pahalı fiyat vermiş, bildiğim kadarı ile yanlış hatırlamıyorsam 50-60tl civarına var enjektörler.
 
eger bir onceki konunuzdaki ustaniz ile ayni ustaya gidiyorsaniz ,yepyeni bir kit montaji yapsada sorunlariniz son bulmaz , oncelikle enjektorlerin arizali olup olmadigini enjektorlere baglanan kablolari klipsinden teker teker cikararak motorda degisim olup olmadigini gozlemleyebilirsiniz , eger enjektorun kablosunu cikardiginizda motor tepkisi degismiyorsa (tekleme vs) o enjektor calismiyor demektir , bunun yaninda ilk lpg ye gecis devrini 1.500 e yukseltebilirsiniz bu sayede ikinci ve ucuncu lpgye gecislerinde yeteri kadar ayaginiz gaza basili oldugundan stop etmenin onune gecebilirsiniz diye dusunuyorum . aslinda en guzeli , PC baglanti kablosunu 30,40 tlye alip enideal ayarlari kendiniz yapmaniz. Bu arada guncel sehirici 20 kurustan daha az yakiyor aracim.
 
100 km'de 10 lt yakıt şu soğuklarda normal.
aracınızın benzindeki ortalama tüketimi kaç lt ?
valtek enjektör aracınızın kullandığı enjektörler. 150 civarına ben almıştım bu siteden şimdi 125 tl ve filtre hediyeli :D
http://www.lpgyedekparca.com/atiker-enjektor-urun335.html
atiker enjektör markasına çok takılmayın arızalıysa taş çatlasın en kralı 120 bin km yapıyor...
ama bence aracınızda sorun yok. 10 lt soğuk havalarda normal. bizde 1.2 hyundai i20 var ortalama tüketimimiz 8 lt safranboluda ve çok kullanılmamasına rağmen. yani gazdada 9 lt falan yakacaktı. sizde hem kısa mesafe hemde dur kalk yapıyorsanız gazda 10 lt normal...
 
Corsa D 1.4 Twinport aracimda LPG gecis sicakligi Prins VSi2 VC kit ile 47'C seklinde ayarli ve stop etme problemi yasamiyorum. Isterseniz stop etme konusunda sicakligi yukseltmeyi deneyiniz. Ayrica yeni bir yazilim ciktiysa onun da faydasi olacaktir.
 
eger bir onceki konunuzdaki ustaniz ile ayni ustaya gidiyorsaniz ,yepyeni bir kit montaji yapsada sorunlariniz son bulmaz , oncelikle enjektorlerin arizali olup olmadigini enjektorlere baglanan kablolari klipsinden teker teker cikararak motorda degisim olup olmadigini gozlemleyebilirsiniz , eger enjektorun kablosunu cikardiginizda motor tepkisi degismiyorsa (tekleme vs) o enjektor calismiyor demektir , bunun yaninda ilk lpg ye gecis devrini 1.500 e yukseltebilirsiniz bu sayede ikinci ve ucuncu lpgye gecislerinde yeteri kadar ayaginiz gaza basili oldugundan stop etmenin onune gecebilirsiniz diye dusunuyorum . aslinda en guzeli , PC baglanti kablosunu 30,40 tlye alip enideal ayarlari kendiniz yapmaniz. Bu arada guncel sehirici 20 kurustan daha az yakiyor aracim.
Hocam dediginiz şekilde bugün kontrol ettik 2. Ve 4. Enjektörler tepki vermedi bu nedenle enjektorleri değiştirdik geçiş devrini 2000 geçiş ısısını 40 olarak yaptık. Fakat bu gece (bu mesajı yazmadan 10 dakika kadar önce) yine aynı durum yaşandı araç marştan hemen sonra tık sesi verip tüpe geçti ve silkelenerek stop etti.

Bu sefer farklı bir ustaya gittim izmit te yaptırdım ama bu işi bir türlü halledemedik. Akşam vakti moralim bozuldu valla
 
Ya beyinde bir sıkıntı olabilirmi ? Çünkü 2000 devire ayarlamışsanız , marş basar basmaz LPG ye geçmesi biraz garip , yani LPG ye geçmesi için ilk hareketi 2000 devire gelen motorunuz verecektir , ya bide stop etmemeside gerekiyor şahsen motor sıcak îse genellikle gereksiz benzin sarfiyatını düşürmek içîn LPG ile caliştırıyorum o halde bile bir kez bile stop etme ile karşılaşmadım . Ben beyinden şüpheleniyorum , ama iyi bir LPG ciye göstermekte gerek.Moralinizi bozmayın bunlar basit seyler. Allah daha kötüsünden korusun. Umarım en kısa sürede sorununuz hallolur :/
 
Ya beyinde bir sıkıntı olabilirmi ? Çünkü 2000 devire ayarlamışsanız , marş basar basmaz LPG ye geçmesi biraz garip , yani LPG ye geçmesi için ilk hareketi 2000 devire gelen motorunuz verecektir , ya bide stop etmemeside gerekiyor şahsen motor sıcak îse genellikle gereksiz benzin sarfiyatını düşürmek içîn LPG ile caliştırıyorum o halde bile bir kez bile stop etme ile karşılaşmadım . Ben beyinden şüpheleniyorum , ama iyi bir LPG ciye göstermekte gerek.Moralinizi bozmayın bunlar basit seyler. Allah daha kötüsünden korusun. Umarım en kısa sürede sorununuz hallolur :/


Evet değişebilir parçalardan değişmeyen bir tek beyin kaldı ona da bakacağız. ben de ayar tutmaması nedeniyle beyinden şüpheleniyordum. enjektörler zaten ölüymüş en azından yapılan masraf boşuna değil diye kendimi avutuyorum.

En son gittiğim izmitteki usta güven verdi bana iyi ilgilendiler. Sakarya'daki gibi değildi sanırım yine ona giderim çünkü gasitaly den anlayan yakınlarda başka usta yok. :/


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
olay sinir bozucu bir şekilde kendiliğinden düzeldi arkadaşlar. bugün araç lpg'ye hemen geçmedi. özellikle motor soğukken 2-3 defa denedim. gayet iyi.

iyi ihtimal: enjektörler değiştikten sonra bir alışma-kavrama süresi var sonra sorun düzeldi.
kötü ihtimal: lpg beyni (ecu) sapıttı. bir çalışıyor bir çalışmıyor.

sizce hangisi?
 
Son düzenleme:
Geri
Üst