arkadaşlar 4.5 sene kadar vectra macerasından sonra artık dizele geçmek istememden dolayı araç arıyordum. Jetta focus c5 gibi uzayan bir listem vardı.
bütçe değişkendi araba için ama jetta gereksiz pahalı bulduğum için vazgeçtim. c5 ise tam kafama yatan bir araba olmasına rağmen km ve birçoğunun direksiyon ve vites durumuyla km ekranı birbirini karşılamadı. icradan bile km düşürülmüş c5 denk geldi düşünün
sonra bizim avukat abilerimizden birindeki focusu kullandıktan sonra açıkcası biraz daha focusa kaymaya başladım.
tek sorun d segmenti vectradan sonra nasıl olur sorusuydu.
amcamda araba isteyip duruyordu o d segmenti istemediği için ona 2009 titanium focus denk geldi araba full orjinal ve 99 binde olunca bakımlı kitap gibi gördük direk aldık
bayram öncesi 10 gün ve bayramda 400 km toplamda 1500 km kadar araba bendeydi. uzun yoldada başarılı notu alınca benden direk kendimizede baktık bir tane
yine aynı şekilde full orjinal 2009 99 binde birtanede tanıdıklardan bana denk geldi.
öncelikle ford arabası sert bir araba. ama bunu lastiklerle giderebiliyorsunuz. bunuda amcamın arabasında 2 yıllık conti var araba kütük gibiydi. benim focusta yine 2 yıllık michelin lastiklerle pamuk gibi olmasada normal bir geçiş yapıyorum bozuk yollarda.
trim sesleri ve malzeme kalitesi hususunda arabada birçok yerde sert plastik var. özellikle alt taraflarda. ama bu beni açıkcası rahatsız etmedi çok fazla. kişiden kişiye değişir. arabanın en kalitesiz yeri sanırım klima paneli. kadifemsi bir his için yapılan plastikten yapmışlar bir iki tuşta soyulma var iki araçtada. ve focusların neredeyse tamamında aynı sorun var.
trim sesi ise arabada yok denecek kadar az desem doğru olur. bir tek 2009 sonunda biten şöför tarafı elektrikli koltukta bazen tık diye bir ses geldi iki arabadada nerden geldiğini çözemedim. kronik bir ses sanırım. onun haricinde ses seda yok trim olarak.
donanım olarak ise baya baya iyi bir araç . x paket olmadığı için bi xenon farlar ve sunroof harici standart donanım var. esp ise her donanım seviyesinde opsiyonel satılmış oda ilginç bir ayrıntıydı. en azndan titanium ve x paketine koy diyesi geliyor insanın
aynı şekilde paket paket aracın bg ve tork verisi değişiyor.
trend ve trend x modelinde 90 bg 215 nm tork verisi varken
collection bazılarıda 90 bg versiyon ile geldiği gibi 109 bg 240 nm tork ile geliyor.
titanium ve titanium x paketlerde standart 109 bg 240nm tork verisi var aracın.
90lıktan en büyük farkı bu 109 bg versiyonun değişken geometrili turbo kullanması . arabada neredeyse turbo lag yok gibi. benzinli gibi gidiyor
1750 rpm'de max torku sağladığı için neredeyse 2000 deviri geçmeden şehir içinde rahatlıkla gidebiliyorsunuz.
sert kullanımda 7.5 lt kadar çıkan tüketim arabayı sakin kullanırsanız 5.8 lt kadar düşebiliyor. ben en azından bu kadar düşürebildim. ortlama şuanda 6.5 lt gösteriyor trafikli yolda sabah akşam gidip gelmeme rağmen bence iyi bir rakam bu değer.
aracın yalıtımından bahsedecek olursak titanium pakette motor izalasyonuna dikkat etmişler. kokpite ses gelmiyor motordan. haricinde ise 130 civarı hızlarda aynalardan doğru rüzgar sesi geliyor. tabi bunu arkadan gelen lastik sesi ile ayırt edebilirseniz anlıyorsunuz. arka taraftan malesef stabilize yolda lastik sesi geliyor. vectramın gözünü seveyim dedim bu noktada ama bir ses sitemi varki arabada standar sony 3 ve 4 kademede bile ne yol nede rüzgar sesini duymanıza olanak sağlamıyor
30 kademeli ses seviyesi olan bu teypte full bass açıkken bile 26 seviyeye kadar zerre bozma olmadan mükemmel bir ses alıyorsunuz. basslar ve tizler midler muhteşem geliyor bence
koltuklara gelecek olursak opelin koltuklarından rahatlar ki bunu dayımda diyor bel desteği iyi yanal destekleri spor araba gibi sarıyor. ama arka koltuğun ortası pek rahat değil buda bir gerçek.
kafalıklar aktif değil standart ama başa tam oturuyor opelde geride kalıyor genelinde.
vites geçişleri aracın çok güzel. yolları net ve hafif kemikli olunca spor araba gibi gaza getiriyor
bagaj olarak vectradan 115 lt az bagaj hacmi var. bu babam için sorun olacak kullandığından değil lazım olduğunda iyi oluyormuş
aydınlatma olarak yorum yapamayacağım . amcamın aracında xenon takmışlar bundada beyaz ampul var gece kör oluyoruz. ampul değişiminden sonra net birşeyler söyleyebilirim.
saklama gözü olarak arabada baya bol. kapı içleri çok derin. kolçak önünde 2 tane bardaklık vites önünde bir göz var. torpido üstünde ne küçük ne büyük orta hallice bir göz var baya işe yarıyor.
birde far anahtarının altında bir oyuk var. sağa sola birşey koymak isterseniz zorlanmıyorsunuz yani.
kolçak çok derin değil ileri gerisi var sadece. içinde 12v adaptör bulunuyor ve en can alıcı noktası 220 v priz titanium pakette standart geliyor
ne işe yarayacak diyenler olabilir ama yiğenim laptopu takıp bayramda 1000 km yol yaptı . açtı telefonundan modem olarak can sıkıntısı olmadan gitti geldi
arka yan camlarda protokol perdesi mevcut . arka camda birşey yok standart
ayrıca arabada hareket sensörlü orjinal alarm var.
arabanın yol tutuşundan bahsetmek gerekirse. tek kelime ile vectrayı aradınmı diyenler olursa aramadım. hemde vectradan yüksek olmasına rağmen. bağımsız süspansiyon tabi bu konuda büyük avantaj sağlıyor.
şuanda aklıma gelenleri yazdım. merak ettikleriniz olursa memnuniyetle cevap veririm. şuana kadar pişmanlık duymadım. aklıma gelenler olursa bende eklerim.
birkaç resim aracımla ilgili ekleyeyim. detaylı resimleride ileride ekleyeceğim.
bütçe değişkendi araba için ama jetta gereksiz pahalı bulduğum için vazgeçtim. c5 ise tam kafama yatan bir araba olmasına rağmen km ve birçoğunun direksiyon ve vites durumuyla km ekranı birbirini karşılamadı. icradan bile km düşürülmüş c5 denk geldi düşünün
sonra bizim avukat abilerimizden birindeki focusu kullandıktan sonra açıkcası biraz daha focusa kaymaya başladım.
tek sorun d segmenti vectradan sonra nasıl olur sorusuydu.
amcamda araba isteyip duruyordu o d segmenti istemediği için ona 2009 titanium focus denk geldi araba full orjinal ve 99 binde olunca bakımlı kitap gibi gördük direk aldık
bayram öncesi 10 gün ve bayramda 400 km toplamda 1500 km kadar araba bendeydi. uzun yoldada başarılı notu alınca benden direk kendimizede baktık bir tane
yine aynı şekilde full orjinal 2009 99 binde birtanede tanıdıklardan bana denk geldi.
öncelikle ford arabası sert bir araba. ama bunu lastiklerle giderebiliyorsunuz. bunuda amcamın arabasında 2 yıllık conti var araba kütük gibiydi. benim focusta yine 2 yıllık michelin lastiklerle pamuk gibi olmasada normal bir geçiş yapıyorum bozuk yollarda.
trim sesleri ve malzeme kalitesi hususunda arabada birçok yerde sert plastik var. özellikle alt taraflarda. ama bu beni açıkcası rahatsız etmedi çok fazla. kişiden kişiye değişir. arabanın en kalitesiz yeri sanırım klima paneli. kadifemsi bir his için yapılan plastikten yapmışlar bir iki tuşta soyulma var iki araçtada. ve focusların neredeyse tamamında aynı sorun var.
trim sesi ise arabada yok denecek kadar az desem doğru olur. bir tek 2009 sonunda biten şöför tarafı elektrikli koltukta bazen tık diye bir ses geldi iki arabadada nerden geldiğini çözemedim. kronik bir ses sanırım. onun haricinde ses seda yok trim olarak.
donanım olarak ise baya baya iyi bir araç . x paket olmadığı için bi xenon farlar ve sunroof harici standart donanım var. esp ise her donanım seviyesinde opsiyonel satılmış oda ilginç bir ayrıntıydı. en azndan titanium ve x paketine koy diyesi geliyor insanın
aynı şekilde paket paket aracın bg ve tork verisi değişiyor.
trend ve trend x modelinde 90 bg 215 nm tork verisi varken
collection bazılarıda 90 bg versiyon ile geldiği gibi 109 bg 240 nm tork ile geliyor.
titanium ve titanium x paketlerde standart 109 bg 240nm tork verisi var aracın.
90lıktan en büyük farkı bu 109 bg versiyonun değişken geometrili turbo kullanması . arabada neredeyse turbo lag yok gibi. benzinli gibi gidiyor
1750 rpm'de max torku sağladığı için neredeyse 2000 deviri geçmeden şehir içinde rahatlıkla gidebiliyorsunuz.
sert kullanımda 7.5 lt kadar çıkan tüketim arabayı sakin kullanırsanız 5.8 lt kadar düşebiliyor. ben en azından bu kadar düşürebildim. ortlama şuanda 6.5 lt gösteriyor trafikli yolda sabah akşam gidip gelmeme rağmen bence iyi bir rakam bu değer.
aracın yalıtımından bahsedecek olursak titanium pakette motor izalasyonuna dikkat etmişler. kokpite ses gelmiyor motordan. haricinde ise 130 civarı hızlarda aynalardan doğru rüzgar sesi geliyor. tabi bunu arkadan gelen lastik sesi ile ayırt edebilirseniz anlıyorsunuz. arka taraftan malesef stabilize yolda lastik sesi geliyor. vectramın gözünü seveyim dedim bu noktada ama bir ses sitemi varki arabada standar sony 3 ve 4 kademede bile ne yol nede rüzgar sesini duymanıza olanak sağlamıyor
30 kademeli ses seviyesi olan bu teypte full bass açıkken bile 26 seviyeye kadar zerre bozma olmadan mükemmel bir ses alıyorsunuz. basslar ve tizler midler muhteşem geliyor bence
koltuklara gelecek olursak opelin koltuklarından rahatlar ki bunu dayımda diyor bel desteği iyi yanal destekleri spor araba gibi sarıyor. ama arka koltuğun ortası pek rahat değil buda bir gerçek.
kafalıklar aktif değil standart ama başa tam oturuyor opelde geride kalıyor genelinde.
vites geçişleri aracın çok güzel. yolları net ve hafif kemikli olunca spor araba gibi gaza getiriyor
bagaj olarak vectradan 115 lt az bagaj hacmi var. bu babam için sorun olacak kullandığından değil lazım olduğunda iyi oluyormuş
aydınlatma olarak yorum yapamayacağım . amcamın aracında xenon takmışlar bundada beyaz ampul var gece kör oluyoruz. ampul değişiminden sonra net birşeyler söyleyebilirim.
saklama gözü olarak arabada baya bol. kapı içleri çok derin. kolçak önünde 2 tane bardaklık vites önünde bir göz var. torpido üstünde ne küçük ne büyük orta hallice bir göz var baya işe yarıyor.
birde far anahtarının altında bir oyuk var. sağa sola birşey koymak isterseniz zorlanmıyorsunuz yani.
kolçak çok derin değil ileri gerisi var sadece. içinde 12v adaptör bulunuyor ve en can alıcı noktası 220 v priz titanium pakette standart geliyor
ne işe yarayacak diyenler olabilir ama yiğenim laptopu takıp bayramda 1000 km yol yaptı . açtı telefonundan modem olarak can sıkıntısı olmadan gitti geldi
arka yan camlarda protokol perdesi mevcut . arka camda birşey yok standart
ayrıca arabada hareket sensörlü orjinal alarm var.
arabanın yol tutuşundan bahsetmek gerekirse. tek kelime ile vectrayı aradınmı diyenler olursa aramadım. hemde vectradan yüksek olmasına rağmen. bağımsız süspansiyon tabi bu konuda büyük avantaj sağlıyor.
şuanda aklıma gelenleri yazdım. merak ettikleriniz olursa memnuniyetle cevap veririm. şuana kadar pişmanlık duymadım. aklıma gelenler olursa bende eklerim.
birkaç resim aracımla ilgili ekleyeyim. detaylı resimleride ileride ekleyeceğim.