- Katılım
- 12 Tem 2016
- Mesajlar
- 1
- Tepkime puanı
- 0
- Puanları
- 0
- Yaş
- 34
Arkadaşlar Merhabalar,
Geçen yıl (2015) gedizlerden 0km aldığım opel astra edition aracımda sorunlar bitmek bilmiyor!
öncelikle aracı teslim aldıktan 4 ay kadar sonra 3000 km civarında direksiyonda titreme oluştu, ve aynı gün servise gidip sorunun ne olduğuna bakmalarını rica ettim ve 1 gün sonra bana dönüş yapıp fren disklerimin yamulduğunu ve tornalama yapılması gerektiğini söylediler,
ben telefonda bunu duyunca tabi telefonu kapatıp hemen servise gittim. ve servis yetkilisi ile bana bunu daha detaylı açıklamalarını istedim.
bu arada ben makina mühendisiyim, mekanik ve malzeme bilgim oldukça iyidir,
servis yetkilisi bana aracı fren diskleri sıcakken yıkatmış olabileceğimi yada su birikintisine girmiş olabileceğimi söyledi
bende bu fren disklerinin bu şekilde yamulma ihtimalinin olasılık dışı olduğunu ve kesinlikle üretimden kaynaklı bir sorun olduğunu açıkça anlattım,
arkadaşla bu arada fren disklerinin üretimi kabaca döküm kalıplarına basılan akışkan çeliğin sıkıştırılması ve sonrasında hassas cnc torna tezgahlarında işleme sonucu üretilirler ve son olarak yüzeysel sertleştirme (nitrasyon) ve taşlama ile üretim sonlanmış olur.
neyse ben bu fren disklerinin yenileri ile değişimini talep ettim ve bana değişim yapamayacaklarını ancak tornalama yaptırabileceklerini söylediler. bende kabul etmedim ve kesinlikle yenileri ile değişim olmasını istiyorum dedim ve biraz tartıştıktan sonra kabul ettiler sonunda. ve 2 gün sonra aracı teslim almaya gittiğimde servis formunda fren diskleri tornalanmıştır diye bir yazı !
tabi orada kavga gürültü çıktı ve yapabileceğimiz birşey yok diyip arabayı bana verdiler.
bende nedense kabullendim ve çıktım servisten,
sonrasında 2 ay geçmeden tekarar aynı sorun! ve be nyine aynı gün tekrar gedizlere gittim ve bu fren disklerinin kesinlikle değiştirilmesini istedim. ve daha önceki sorundan dolayı sanırım hemen tamam hemen talep açıyorum dediler. ve aynı gün arayıp fren disklerini yeni taktığımız için balataları da ücret karşılığında değiştirelim mi biri eski biri yeni olmasın dediler. ve bende kabul ettim.
ve gelelim mutsuz sona. şu an itibarı ile tekrardan aynı sorun çirkin yüzünü gösterdi, üstelik bu sefer frene basmama da gerek yok 110km/h a çıkınca araba masaj koltuğu moduna geçiyor ve frene dokunamıyorsunuz, bugün drekt opel türkiyeyi aradım ve sorunları en başından anlattım ve bu sorunun kökten çözümünün bulunması için detaylı araştırma talep ettim.
ama bir yandan da bu arabaya güvenim inanılmaz azaldı.
opel türkiye gedizler ile iletişime geçmiş ve gedizler beni aradı ve bu cuma aracı servise getirmemi istediler.
bu aracın bu problemini çözebileceklerini sanmıyorum, sorun sadece frendiskinden de kaynaklanmıyor bana kalırsa. fren sisteminin absnin dengesiz basınç dağılımı yüksek ihtimal benim gözümde, bu da frene her bastığımda ön ve arka frenler farklı adımlarda basınç uyguladğından kasanın tamamına gerilim uyguluyor.
bu aracın değişimi söz konusu olurmu sizce yada dava açsam paramı geri alabilirmiyim,
araç şu anda 20.000 km de
Geçen yıl (2015) gedizlerden 0km aldığım opel astra edition aracımda sorunlar bitmek bilmiyor!
öncelikle aracı teslim aldıktan 4 ay kadar sonra 3000 km civarında direksiyonda titreme oluştu, ve aynı gün servise gidip sorunun ne olduğuna bakmalarını rica ettim ve 1 gün sonra bana dönüş yapıp fren disklerimin yamulduğunu ve tornalama yapılması gerektiğini söylediler,
ben telefonda bunu duyunca tabi telefonu kapatıp hemen servise gittim. ve servis yetkilisi ile bana bunu daha detaylı açıklamalarını istedim.
bu arada ben makina mühendisiyim, mekanik ve malzeme bilgim oldukça iyidir,
servis yetkilisi bana aracı fren diskleri sıcakken yıkatmış olabileceğimi yada su birikintisine girmiş olabileceğimi söyledi

bende bu fren disklerinin bu şekilde yamulma ihtimalinin olasılık dışı olduğunu ve kesinlikle üretimden kaynaklı bir sorun olduğunu açıkça anlattım,
arkadaşla bu arada fren disklerinin üretimi kabaca döküm kalıplarına basılan akışkan çeliğin sıkıştırılması ve sonrasında hassas cnc torna tezgahlarında işleme sonucu üretilirler ve son olarak yüzeysel sertleştirme (nitrasyon) ve taşlama ile üretim sonlanmış olur.
neyse ben bu fren disklerinin yenileri ile değişimini talep ettim ve bana değişim yapamayacaklarını ancak tornalama yaptırabileceklerini söylediler. bende kabul etmedim ve kesinlikle yenileri ile değişim olmasını istiyorum dedim ve biraz tartıştıktan sonra kabul ettiler sonunda. ve 2 gün sonra aracı teslim almaya gittiğimde servis formunda fren diskleri tornalanmıştır diye bir yazı !
tabi orada kavga gürültü çıktı ve yapabileceğimiz birşey yok diyip arabayı bana verdiler.
bende nedense kabullendim ve çıktım servisten,
sonrasında 2 ay geçmeden tekarar aynı sorun! ve be nyine aynı gün tekrar gedizlere gittim ve bu fren disklerinin kesinlikle değiştirilmesini istedim. ve daha önceki sorundan dolayı sanırım hemen tamam hemen talep açıyorum dediler. ve aynı gün arayıp fren disklerini yeni taktığımız için balataları da ücret karşılığında değiştirelim mi biri eski biri yeni olmasın dediler. ve bende kabul ettim.
ve gelelim mutsuz sona. şu an itibarı ile tekrardan aynı sorun çirkin yüzünü gösterdi, üstelik bu sefer frene basmama da gerek yok 110km/h a çıkınca araba masaj koltuğu moduna geçiyor ve frene dokunamıyorsunuz, bugün drekt opel türkiyeyi aradım ve sorunları en başından anlattım ve bu sorunun kökten çözümünün bulunması için detaylı araştırma talep ettim.
ama bir yandan da bu arabaya güvenim inanılmaz azaldı.
opel türkiye gedizler ile iletişime geçmiş ve gedizler beni aradı ve bu cuma aracı servise getirmemi istediler.
bu aracın bu problemini çözebileceklerini sanmıyorum, sorun sadece frendiskinden de kaynaklanmıyor bana kalırsa. fren sisteminin absnin dengesiz basınç dağılımı yüksek ihtimal benim gözümde, bu da frene her bastığımda ön ve arka frenler farklı adımlarda basınç uyguladğından kasanın tamamına gerilim uyguluyor.
bu aracın değişimi söz konusu olurmu sizce yada dava açsam paramı geri alabilirmiyim,
araç şu anda 20.000 km de