fren sistemi

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan sahin67
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

sahin67

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
1 Şub 2011
Mesajlar
229
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
46
Siteyi ziyaret et
arkadaşlar kayın pederimin 1986 fransız model renault9 arabası var...frenlere basınca hemen etki etmiyor, bir kaç kez pompa yapınca ancak işe yarıyor...arabayı bakıma soktu, hatta ön muayeneden bile geçti, hata %11 miş, yani normalmiş....acaba böyle bir fren sistemi olabilir mi? olursada çok saçma, ani bir frenleme de, öndeki yere çakarsın zaten bir kaç kez frene basarken....
 
Sen bir de benim 63 model aracımı kullansan kayın perderinin frenlerini öpüpde başına koyarsın :). Son yıllarda araçların fren sisteminde iyi yönde çok önemli adımlar atıldı. 60 yılların başlarında disk fren neredeyse hayaldi, 80 li yılların başlarında ABS hayatımıza girdi. Benim babamda 85 Renault 9, bende de 90 Renault 11 vardı. Bu araçların frenleri imal edildiği yıllar göz önüne alınırsa başarılı sayılır, ama şimdiki araçların frenleri ile kıyaslanırsa biraz hayal kırıklığına uğrarız. Frenleri neden pompalamak ihtiyacı duyuyorsunuz? Aracın fren sistemindeki westinghouse ünitesi frenler için yeterli hava basıncını sağlayamadığı durumlarda pedal pompalanır, yani bu durumda westinghouseda arıza var, ünite yeterli hava basıncını sağlıyamıyor demektir. Öncelikle westinghouse ünitesine bir baktırın (mesela westinghouse diyaframında kaçak varsa frene basınca pedal kısmına yakın bir yerde hava kaçağına ait sesi duyarsınız), gerekiyorsa frenlerin havasını tekrar aldırın, fren hidroliği özelliğini kaybetmiştir, hidroliğini tamamen boşaltıp (DOT 3 olacak) yeniletin.
 
fren hidroliği kontrol edildi, hava yapma olayı yok...ön muayenede %11 arıza çıkmış yani %30 arızanın altında olduğu için normal gözüküyor.bizde anlamadık nasıl normal..
 
fren hidroliği kontrol edildi, hava yapma olayı yok...ön muayenede %11 arıza çıkmış yani %30 arızanın altında olduğu için normal gözüküyor.bizde anlamadık nasıl normal..

Fren hidroliği zamanla özelliğini kaybeder, rengine aldanmamak lazım, o nedenle birkaç yılda bir eskisi tamamen boşaltılıp yeni hidrolik konmalıdır. Balatalar kalitesiz olursa, disklerin fazla tornalanmaktan dolayı et kalınlığı azaldıysa veya fren diskindeki pistonların yatakları kirden sıkışıyorsa aynı arızayı yapar. Fren pistonlar sökülecek, yatakları zımparalanacak, yeni contalar takılıp alıştırıldıktan sonra araca başlanacak. Westinghouse ünitesi, fren diskleri hidrolik değişimi yapıldığı halde arıza devam ederse bütün fren boruları, rekorlar tek tek kontrol edilmelidir.
 
Maalesef :(, fren balatalarını yenilemek, hidrolik seviyesini tamamlamak sorunu çözmez. En kaliteli balata bile kullanılsa fren pistonları balataya yeterli basıncı veremezse harcanan emeğe ve paraya yazıktır.



Pistonun (kırmızı renkli parçanın) sıhhatli çalışıp çalışmadığını anlamak için tekerlek ve fren balataları söküldükten sonra frene basılır, piston frene basınca rahatlıkla ileri, bırakınca geri gelmelidir.
 
Son düzenleme:
renault9 daki disklerde kuru disk olması lazım onlarıda hava kannallı olanlarla değiştirin kangoların ki uyuyor olması lazım hemde daha büyük frenlemeniz daha iyi olur ama kaliperleride değiştirmeniz gerekecek Savaş abinin dediklerinden sonra yapılacak bir işlem bu tabi
 
Disklerin çapını ölçmeden değiştirmemek lazım, diskler büyük gelirse janta sürtme yapar, malüm eski nesil Renault'ların jantları 13" dir.
 
13"te süreter ben 14" diye düşündüm pardon:D
 
bence normal degil..eger birkac kez basiyor ve fren pedali ancak sertlesiyor fren gücü yok ise bu arada fren pedalida yavas yavas birakiyorsa fren anamerkezinin contalari bozuk
anlayabilmeniz icin resim koyuyorum...piston ici contalarda problem var yani
 
Geri
Üst