gaz kesme cekisden dusme

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan sedat123
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

sedat123

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
5 Mar 2018
Mesajlar
6
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
arakadaslar merhaba aracim1.4 opel corsa benzin/lpg modelidir. aracimin surekli cekisden dusmesi ve gaz yememesinden biktim artik.aracim soguk iken problem yok ancak isindigi zaman. aracta cekis dusuyor gaz yemiyor patirtili ve daha darbeli calismaya basliyor. 3000-3500 devirden sonra arac aciliyor ve gaz yemeye basliyor. 3000 devire kadar arac saniyelik olarak bi kasiyor bi gaz yiyor daha sonra aciliyor nadirde olsa devir sonuna kadar acmiyor ve katalitik konvertor isigi yaniyor 1 hafta kadar yandiktan sonra sonuyor yin bi sure sonra ayni sey tekrarliyor.bazen park halindeyken yolda giderken gaz verdigimde arada patlama oluyor genele arac gaz yemiyorken yapiyor.tahmijimce aracin yakitida artti. sorunu hem benzinde hemde gazda yapiyor.aklim birkac ariza gekiyor subap bogaz kelebegi atesleme bobini ve bi motor ustasini ustun körü kontroluyle katalizor demesi pek inanasim gelmedi ama olasilik tabi bu konu hakkinda yardimci olabilecek arkadaslarin bilgilerine ihtiyacim var yardimci olursaniz sevinirim.
 
Son düzenleme:
arakadaslar merhaba aracim1.4 opel corsa benzin/lpg modelidir. aracimin surekli cekisden dusmesi ve gaz yememesinden biktim artik.aracim soguk iken problem yok ancak isindigi zaman. aracta cekis dusuyor gaz yemiyor patirtili ve daha darbeli calismaya basliyor. 3000-3500 devirden sonra arac aciliyor ve gaz yemeye basliyor. 3000 devire kadar arac saniyelik olarak bi kasiyor bi gaz yiyor daha sonra aciliyor nadirde olsa devir sonuna kadar acmiyor ve katalitik konvertor isigi yaniyor 1 hafta kadar yandiktan sonra sonuyor yin bi sure sonra ayni sey tekrarliyor.bazen park halindeyken yolda giderken gaz verdigimde arada patlama oluyor genele arac gaz yemiyorken yapiyor.tahmijimce aracin yakitida artti. sorunu hem benzinde hemde gazda yapiyor.aklim birkac ariza gekiyor subap bogaz kelebegi atesleme bobini ve bi motor ustasini ustun körü kontroluyle katalizor demesi pek inanasim gelmedi ama olasilik tabi bu konu hakkinda yardimci olabilecek arkadaslarin bilgilerine ihtiyacim var yardimci olursaniz sevinirim.
Katalitik konvertör pek çok arızanın müsebbibidir, önemseyin, düzgün bi ustaya kontrol ettirin konuyu.

D5503 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Katalitik konvertör pek çok arızanın müsebbibidir, önemseyin, düzgün bi ustaya kontrol ettirin konuyu.

D5503 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
İzmirde değilim ama İzmir'de 2CR bayisi olarak da destek veren Kemal Opeli duymuştum. Ya da tanıdığım Joker Opel var. Aklınızda bulunsun, deneyimlerseniz bizimle de paylaşmanizi istirham ederim.

D5503 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
katalitik konvertorun bu tip arizalar verdirdigini duydum ancak benim takildigim nokta araci gosterdigim ustalarin katalitik konvertor demesi ve benim ozaman neden arac 3500 devirden sonra kendini aciyor katalizor tikali olsa surekli aracta yilgilma olmasi gerekli dedigim de hic bir motor ustasinin mantikli cevap verememesi ve haklisin demesi.eksoz ustasinin da kesinlikle katalizor adim kadar eminim demesi ve hemen sokmeye kalkmasi abi ariza ondan kaynaklaniyosa degistirelim ama degilse bosa takip sokmus olacaksin dedigimde geri adim atmasi hep kusku yaratti ama sanirim daha deneyimli ustalar bulmam gerek. yardiminiz isin tesekkurler
 
Bu ustalar bobin ve bujilere baktı mi acaba. Patlama genelde ateşleme sorunundan kaynaklanır. Isınınca yapıyorsa bobin bozuk olma olasılığı yüksek. Başıma yeni aldığım bininde gelmişti. Boğaz kelebeği egr o2 sensörü arızası veriyordu. Sanırım konvertör hatasını benzinde veriyor. Yanmamış yakıt fazla gidince verebilir. Benzinli araçta pek tıkanmaz olsa olsa içindeki madde kırılır parçaları susturucuyu tıkanabilir.
 
elektrikciye bobinin arizasi olup olmadiginin nasil anlasildigini ve bakabilirmiyiz diye sordugumda. direk degismesi gerekir dedi. arizali olup olmadigi yenisini taktigimizda ayni sorunu yaratmazsa arac uzerinden cikarilan bobinin arizli pldugunu gosterir dedi. acikcasi bobinin ariza tespiti hakkinda bilgim yok olculerek tespit edilir mi eldilemezmi bilmiyorum.arac sorunu her iki yakitta da veriyor. ilk calismasi ise eskiye nazaran ilk mars ta almasina ragmen biraz uzadi gibi sanki ama iki uc mars yapmadim hic. ama dedigim gibi yaz ayinda bu problem daha da artiyor kis ayinda hava soguk iken okadar problem yaratmiyor simdilerde hava 15-20 derece seyrettigi icin yine bas gosterdi.
 
elektrikciye bobinin arizasi olup olmadiginin nasil anlasildigini ve bakabilirmiyiz diye sordugumda. direk degismesi gerekir dedi. arizali olup olmadigi yenisini taktigimizda ayni sorunu yaratmazsa arac uzerinden cikarilan bobinin arizli pldugunu gosterir dedi. acikcasi bobinin ariza tespiti hakkinda bilgim yok olculerek tespit edilir mi eldilemezmi bilmiyorum.arac sorunu her iki yakitta da veriyor. ilk calismasi ise eskiye nazaran ilk mars ta almasina ragmen biraz uzadi gibi sanki ama iki uc mars yapmadim hic. ama dedigim gibi yaz ayinda bu problem daha da artiyor kis ayinda hava soguk iken okadar problem yaratmiyor simdilerde hava 15-20 derece seyrettigi icin yine bas gosterdi.
Ölçülebiliyor galiba...

http://otomobilteknoloji.blogspot.com.tr/2016/04/atesleme-bobini-nedir-arizasi-belirtileri.html?m=1

http://otomobilteknoloji.blogspot.com.tr/2016/03/atesleme-enduksiyon-bobini-gorevi-nedir.html?m=1

D5503 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
bu gun elektrikciye bobin kontrolu yapmak icin aradim.mumkun degil cok ugrasilmasi gerekir falan dedi yogunum dedi. bende is basa dustu deyip bobini kendim soktum ve bujiye giden plastikte derin bi catlak var ve catlaktan alev attirmis gibi iz var elektrikciye sordugumda getir bakalim hemen dedi bende ben hallederim yogunsundur abi dedim. bujiye giden tek plastik degisir mi acaba yoksa komple bobinmi degismesi gerekli.
 
Geri
Üst