Gaz Pedalı Geç Tepki Veriyor

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan metopel
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

metopel

Kayıtlı Kullanıcı
34-İstanbul
Katılım
15 Ocak 2023
Mesajlar
4
Tepkime puanı
2
Puanları
3
Merhaba arkadaşlar.
Araç crossland essential modeldir ve sıfırdır. Aralık 2022 alınmıştır.
Gaz pedaline bastığımda hemen kalkmıyor. Neredeyse çeyrek bastıktan sonra hareket ediyor.
Hafif eğimli bir yol da olsa bu yüzden geri kaçıyor.
Daha araca alışamadım mı yoksa başka bir şey mi var bilemedim.
Bu sorunla karşılaşan oldu mu?
 
  • Beğen
Tepkiler: Crossland2023
Merhabalar bende 2022 opel crossland essential 1.2 otomatik mevcut aynısı bendede oluyor gaza bastığım anda direk tepki alamıyorum belirli bir seviyede bastıktan sonra alıyor gazı ayrıca motor çok sessiz değil sizde de öylemi vites geçişleri hissediliyor ve bazı konumlarda motor bi tık sesli çalışıyor çok değil ama daha önce 1.2 benzinli araç kullandım renault bazen çalıştığını anlamak için gaz ibresine bakıyordum.
 
Daha önceki aracınız sanırım 4 silindirdi...Şimdiki aracınız 3 silindir...Bu yüzden rolanti olsun biraz sıkıştırma olsun Motor sesi dahada fazla gelir...
 
  • Beğen
Tepkiler: cagatay16
Gaz tepkisinin yavaş olması güvenlik amaçlı bu şekilde üretiliyor . Eski atmosferik araçlarda gaz tepkisi çok seridir şuanki araçların hepsi elektronik şöyle düşünün gaz tepkileri eski atmosferik araçlar gibi ayağınızın altında 120 beygir 300 tork bi araç var aracınızı park ediyorsunuz milim milim gelmeniz lazım gaza az bir dokunma ile park ederken vurma riskiniz çok yüksek bunu en aza indirmek için gaz tepkileri otomatik araçlarda bu şekildedir . Siz yinede gaza ilk basışta araba şaha kalksın isterseniz frene basılı tutarken gaza yüklenip devri 1750 ihtiyaca göre 3000 bine kadar getirip ayağını frenden Çek araba nasıl kalkıyor bu şekilde 0-100 de çok otomatik Mercedes bmw aldım . Yokusşta frene tam bastıktan sonra gaza basarsanız sorun ortadan kalkar birazda alışma süreci var işin içinde araba ile ilgili bi sorun yok anlayacağınız . 3 silindirli motorlar sesli çalışıyor bilindiği gibi motor ısındıktan sonra o ses dahada azalır ama 3 silindirli motorların hepsi bu şekilde.
 
Gaz tepkisinin yavaş olması güvenlik amaçlı bu şekilde üretiliyor . Eski atmosferik araçlarda gaz tepkisi çok seridir şuanki araçların hepsi elektronik şöyle düşünün gaz tepkileri eski atmosferik araçlar gibi ayağınızın altında 120 beygir 300 tork bi araç var aracınızı park ediyorsunuz milim milim gelmeniz lazım gaza az bir dokunma ile park ederken vurma riskiniz çok yüksek bunu en aza indirmek için gaz tepkileri otomatik araçlarda bu şekildedir . Siz yinede gaza ilk basışta araba şaha kalksın isterseniz frene basılı tutarken gaza yüklenip devri 1750 ihtiyaca göre 3000 bine kadar getirip ayağını frenden Çek araba nasıl kalkıyor bu şekilde 0-100 de çok otomatik Mercedes bmw aldım . Yokusşta frene tam bastıktan sonra gaza basarsanız sorun ortadan kalkar birazda alışma süreci var işin içinde araba ile ilgili bi sorun yok anlayacağınız . 3 silindirli motorlar sesli çalışıyor bilindiği gibi motor ısındıktan sonra o ses dahada azalır ama 3 silindirli motorların hepsi bu şekilde.
Bahsettiğiniz kalkış yöntemi otomatik şanzıman içerisindeki yağın aşırı ısınmasına ve yanmasına sebep olmaz mı? Çünkü bir yandan tork konvertörü içindeki şanzıman yağı üzerinde motor tarafından aşırı bir baskı oluşurken diğer yandan fren pedalı ile aracın gitmesi engelleniyor. Bu yüzden türbini çeviremeyen yağ aşırı strese maruz kalıyor ve hızla sıcaklığı artıyor olacaktır. Sağlıklı bir yöntem değil gibi
 
Geri
Üst