Yanılmıyorsam 2001-2002 yıllarında çıkan Astra H kasa zamanla makyajlanarak günümüze kadar geldi. Ben Astra Cdti ile 2009 yılında tanıştım. şuan Atra Clasic olarak satılan H kasayı 4 sene boyunca çok severek kullandım. Az yakması, düşük vergi diliminde olması en büyük artılarındandı. Vücut yapım biraz iri olduğundan arabayı yenilereken yüksek ve büyük araba almak istiyordum. J kasalar ilk çıktığında beni çok da etkilememişti. Ta ki 3 hafta önce showroom da inceleyip test sürüşü yapana kadar...
Yeni J kasa makyajlı aracıma 27 Haziran'da kavuştum. Aslında Temmuz vergi dilimini bekleyecektim ama İzmir Arkas sağolsun sıfır arabayı İzmir'in sıcağında güneşin altında hem de 2. el arabaların satıldığı ve insanların arabaların aralarında dolaştığı yerde tutunca aracı hemen almak istedim. Buradan İzmir Arkas'tan araba alacakların tekrar düşünmesini ve bundan sonra da araba alımlarınızda sizlerin bu hususa dikkat etmesi için ( ki benim kulağıma küpe olmuştur artık bu durum ) yazıyorum.
Arabayı 320 km ya kadar kullandım cam filmi taktırdığım için hep klima açık gezdim. şehir içinde dur kalk trafiğe cok girdim. Otobanda da deneme fırsatım oldu. Müsadenizle kendimce, bilgim yettiğince ve dilim döndüğünce H kasayı ve J kasayı karşılaştırmak isterim.
H kasanın bence zamanına göre dıştan çok daha güzel göründüğüne inanıyorum. J kasa beni bu kadar etkilemedi. H kasanın iç tasarımı çok basit ve sadeydi, J kasanın içi ise uçak kokpiti gibi. şahsen J kasanın dışındansa içinden çok etkilendim. Tabi bu etkilenişimde İnsignia nın da payı büyük.
Satış görevlisine sordum fakat pek bir bilgisi yoktu. Benim de motor konularında pek bir bilgim yoktur fakat bildiğim kadarıyla H kasa Fiat ile ortak geliştirilen MultiJet teknolojisini (ya da MultiJet motorunu ) kullanıyordu. J kasa aynı motoru mu kullanıyor bilmiyorum ama bence iki motor arasında çalışma sesi, stop etme sesi, çalışırken ki çıkan gürültü, rolenti sesi ve gaz verme sesi sırasında ki sesler tamamen değişik. En azından bana öyle geldi.
H kasa klimasız çok iyiydi. 1.vites yine tabiki ölüydü. Sonrası gaza basma vicdanınıza göre çok tatminkardı. J kasa da 1. Vites gerçekten iyileştirilmiş. Sonra ki viteslere zaten lafım yok. 5 beygirlik bir artış çok da güzel olmuş diyebilirim.
Klimalı H kasa bir ölümdü. Cidden bazen inip aracı arkadan ittiresim gelirdi. J kasada klimalı kalkış da haliyle iyileşmiş bu da bence çok güzel olmuş.
H kasa 1360 kg idi. J kasa 1500 kg a çıkmış. Bu da gerçekten güvenli bir araca daha da güven katmış.
H kasa aracımı da sıfır almıştım ve yazın almıştım. İlk zamanlar hiç bu kadar yakmıyordu. Klima hep açıktı. Uzun yolda 4.0 ortalamaya kadar, şehir içinde ise 4.5 ortalamaya kadar da düşürmüştüm. J kasanın maşallahı var. 8.0 lar dan zar zor 6.0 lara indirebildim. Kullanımla zamanla düşecektir inancındayım ama yine de 5 beygirlik bir artış ile 5.5 ler bile bence çok tüketim demektir.
Beni en çok yıkan iki şey oldu. Cosmo donanım alıp aracımda çakmak olmaması ve stepnenin bisiklet lastiği gibi çıkması beni gerçekten çok üzdü. Ben tasarruf mantığını anlamıyorum. Arabaya böyle stepne koyacaklarsa ( tüm araba modeller için konuşuyorum ) araçta çakmak dahi olmayacaksa neden cosmo alayım ki, Cosmo araca şimdi çakmak almak yada 17 inç stepne lastiği almak onca verilen paradan sonra ne yalan söyliyim koyuyor bana. Torpido da raf yeri var ama raf yok. Acaba Tr Opel mi söküyor bu tarz şeyleri Torbalıâda bundan da kuşkuluyum. Alman mantelitesine göre Cosmo araçta çakmak olmaması eğer doğruysa büyük facia.Tasarrufu sen git sunroofta navigasyonda yap, çakmaktan stepneden ne istiyorsun? H kasa cosmonun bile bilgi ekranı renkliydi. Benim ki de renkli ama kırmızı renkli sadece...
Benim aklıma gelenler bu kadar. H ile J kasayı kıyaslarken, Elma ile Armutâu ve ya eski ile yeni teknolojiyi kıyaslamış olabilirim. Sonuç olarak J kasa tabiki H ye göre daha iyi olmuş.
Herkesin araçlarını iyi günlerde kullanmasını dilerim. Keyifli forumlar.
Yeni J kasa makyajlı aracıma 27 Haziran'da kavuştum. Aslında Temmuz vergi dilimini bekleyecektim ama İzmir Arkas sağolsun sıfır arabayı İzmir'in sıcağında güneşin altında hem de 2. el arabaların satıldığı ve insanların arabaların aralarında dolaştığı yerde tutunca aracı hemen almak istedim. Buradan İzmir Arkas'tan araba alacakların tekrar düşünmesini ve bundan sonra da araba alımlarınızda sizlerin bu hususa dikkat etmesi için ( ki benim kulağıma küpe olmuştur artık bu durum ) yazıyorum.
Arabayı 320 km ya kadar kullandım cam filmi taktırdığım için hep klima açık gezdim. şehir içinde dur kalk trafiğe cok girdim. Otobanda da deneme fırsatım oldu. Müsadenizle kendimce, bilgim yettiğince ve dilim döndüğünce H kasayı ve J kasayı karşılaştırmak isterim.
H kasanın bence zamanına göre dıştan çok daha güzel göründüğüne inanıyorum. J kasa beni bu kadar etkilemedi. H kasanın iç tasarımı çok basit ve sadeydi, J kasanın içi ise uçak kokpiti gibi. şahsen J kasanın dışındansa içinden çok etkilendim. Tabi bu etkilenişimde İnsignia nın da payı büyük.
Satış görevlisine sordum fakat pek bir bilgisi yoktu. Benim de motor konularında pek bir bilgim yoktur fakat bildiğim kadarıyla H kasa Fiat ile ortak geliştirilen MultiJet teknolojisini (ya da MultiJet motorunu ) kullanıyordu. J kasa aynı motoru mu kullanıyor bilmiyorum ama bence iki motor arasında çalışma sesi, stop etme sesi, çalışırken ki çıkan gürültü, rolenti sesi ve gaz verme sesi sırasında ki sesler tamamen değişik. En azından bana öyle geldi.
H kasa klimasız çok iyiydi. 1.vites yine tabiki ölüydü. Sonrası gaza basma vicdanınıza göre çok tatminkardı. J kasa da 1. Vites gerçekten iyileştirilmiş. Sonra ki viteslere zaten lafım yok. 5 beygirlik bir artış çok da güzel olmuş diyebilirim.
Klimalı H kasa bir ölümdü. Cidden bazen inip aracı arkadan ittiresim gelirdi. J kasada klimalı kalkış da haliyle iyileşmiş bu da bence çok güzel olmuş.
H kasa 1360 kg idi. J kasa 1500 kg a çıkmış. Bu da gerçekten güvenli bir araca daha da güven katmış.
H kasa aracımı da sıfır almıştım ve yazın almıştım. İlk zamanlar hiç bu kadar yakmıyordu. Klima hep açıktı. Uzun yolda 4.0 ortalamaya kadar, şehir içinde ise 4.5 ortalamaya kadar da düşürmüştüm. J kasanın maşallahı var. 8.0 lar dan zar zor 6.0 lara indirebildim. Kullanımla zamanla düşecektir inancındayım ama yine de 5 beygirlik bir artış ile 5.5 ler bile bence çok tüketim demektir.
Beni en çok yıkan iki şey oldu. Cosmo donanım alıp aracımda çakmak olmaması ve stepnenin bisiklet lastiği gibi çıkması beni gerçekten çok üzdü. Ben tasarruf mantığını anlamıyorum. Arabaya böyle stepne koyacaklarsa ( tüm araba modeller için konuşuyorum ) araçta çakmak dahi olmayacaksa neden cosmo alayım ki, Cosmo araca şimdi çakmak almak yada 17 inç stepne lastiği almak onca verilen paradan sonra ne yalan söyliyim koyuyor bana. Torpido da raf yeri var ama raf yok. Acaba Tr Opel mi söküyor bu tarz şeyleri Torbalıâda bundan da kuşkuluyum. Alman mantelitesine göre Cosmo araçta çakmak olmaması eğer doğruysa büyük facia.Tasarrufu sen git sunroofta navigasyonda yap, çakmaktan stepneden ne istiyorsun? H kasa cosmonun bile bilgi ekranı renkliydi. Benim ki de renkli ama kırmızı renkli sadece...
Benim aklıma gelenler bu kadar. H ile J kasayı kıyaslarken, Elma ile Armutâu ve ya eski ile yeni teknolojiyi kıyaslamış olabilirim. Sonuç olarak J kasa tabiki H ye göre daha iyi olmuş.
Herkesin araçlarını iyi günlerde kullanmasını dilerim. Keyifli forumlar.