Hangi istasyondan Lpg alalım?

Teşekkürler;

Ben BRC yetkili serviste yeni bakım yaptırdım. Adam 2 adet filtre değiştirdi ve ikisi için de "çok kirli değillermiş" dedi. Filtrelerden biri bir su bardağının yarısı boyunda silindirik bir şeydi. İkinci filtreyi sistemiyle beraber söküp içeriye giderek orda değiştirdi. Toplam 40 TL verdim. Bilmem sizin dediğiniz regülatör ve filtre midir benim değiştirttiklerim?

Teşekkürler
Eser Atalas
Yok bunlardan birisi (su bardağının yarısı olan) gaz fazında LPG filtresi. İçeride değişen de muhtemelen gaz valfi içindeki sıvı faz lpg filtresidir. Sıvı faz filtresi regülatör girişinden önce, LPG deki partikülleri süzer. Diğeri ise regülatörde buharlaşıp gaz haline geçen LPG yi rail'e gitmeden önce süzer. Regülatörü temizletmek daha zor bir iştir. Pek ellemek istenmez normalde. Ancak bir sorun sezilirse açılır. Yani rutin yapılan bir işlem değil.
Regülatörün 2 görevi vardır.
1. Sıvı haldeki LPG yi buharlaştırmak. Bu sebeple aracın soğutma suyu regülatör içinden geçip ısı alan gaza ihtiyacı olan ısıyı vermek. Bu sebeple sıralılarda soğutma sıvısı 30 derece civarına gelmeden gaza geçişe izin verilmez. Verilirse regülatör donabilir. Yabancı literatürde regülatörün ismi "vaporizer" olarak da geçer. Yani buharlaştırıcı. İşte burada gaz buharlaşırken içinde LPG harici ne varsa (yağ vs) hepsi regülatörde kalmış olur. Bu kalan artıklar katkılı otogaz tarafından regülatörden sökülüp rail ve enjektörlere gider. Bu aşamadaki filtre (yarım bardak veya yağ filtresi benzeri olan) bir gaz filtresidir ve bu atıkları tam olarak süzemez.

2. Regülatörün 2. görevi gaz basıncını istenen düzeyde tutmak. Ortalama 7-10 bar olan tank basıncını 2 bar civarına indirmektir.

LPG servislerinden normalde regülatörümü temizlemek istiyorum gibi birşey istemek onlara ters gelebilir zira dediğim gibi bu normalde ancak regülatör kaynaklı bir sorun görülürse yapılır. Ama istek üzerine de yapılabilir. Bu iş için iyi bir servise gitmek lazım zira regülatör içinde yay, diyafram, valf, meme, piston gibi hassas parçalar vardır. Geri toplaması işi bilen biri tarafından yapılmalıdır. Ayrıca regülatör sökülünce soğutma sıvısı vs de döküleceği için uzun ve zahmetli bir iştir.
Bence regülatörle ilgili bir servis gerekene kadar katkılı otogaz riskine girmeyin. Eninde sonunda regülatör servis isteyecektir ve o zaman bu işi halledersiniz.
 
Yok bunlardan birisi (su bardağının yarısı olan) gaz fazında LPG filtresi. İçeride değişen de muhtemelen gaz valfi içindeki sıvı faz lpg filtresidir. Sıvı faz filtresi regülatör girişinden önce, LPG deki partikülleri süzer. Diğeri ise regülatörde buharlaşıp gaz haline geçen LPG yi rail'e gitmeden önce süzer. Regülatörü temizletmek daha zor bir iştir. Pek ellemek istenmez normalde. Ancak bir sorun sezilirse açılır. Yani rutin yapılan bir işlem değil.
Regülatörün 2 görevi vardır.
1. Sıvı haldeki LPG yi buharlaştırmak. Bu sebeple aracın soğutma suyu regülatör içinden geçip ısı alan gaza ihtiyacı olan ısıyı vermek. Bu sebeple sıralılarda soğutma sıvısı 30 derece civarına gelmeden gaza geçişe izin verilmez. Verilirse regülatör donabilir. Yabancı literatürde regülatörün ismi "vaporizer" olarak da geçer. Yani buharlaştırıcı. İşte burada gaz buharlaşırken içinde LPG harici ne varsa (yağ vs) hepsi regülatörde kalmış olur. Bu kalan artıklar katkılı otogaz tarafından regülatörden sökülüp rail ve enjektörlere gider. Bu aşamadaki filtre (yarım bardak veya yağ filtresi benzeri olan) bir gaz filtresidir ve bu atıkları tam olarak süzemez.

2. Regülatörün 2. görevi gaz basıncını istenen düzeyde tutmak. Ortalama 7-10 bar olan tank basıncını 2 bar civarına indirmektir.

LPG servislerinden normalde regülatörümü temizlemek istiyorum gibi birşey istemek onlara ters gelebilir zira dediğim gibi bu normalde ancak regülatör kaynaklı bir sorun görülürse yapılır. Ama istek üzerine de yapılabilir. Bu iş için iyi bir servise gitmek lazım zira regülatör içinde yay, diyafram, valf, meme, piston gibi hassas parçalar vardır. Geri toplaması işi bilen biri tarafından yapılmalıdır. Ayrıca regülatör sökülünce soğutma sıvısı vs de döküleceği için uzun ve zahmetli bir iştir.
Bence regülatörle ilgili bir servis gerekene kadar katkılı otogaz riskine girmeyin. Eninde sonunda regülatör servis isteyecektir ve o zaman bu işi halledersiniz.

Çok teşekkürler, çok anlaşılır yazmışsınız ve çok işime yarayacak...

Saygılarımla
Eser Atalas
 
ankamall karsısı kadoil gayet uzun götürüyo
 
opet kullanıyordum ses yoktu arabada,mecburen sun pete döndük rölantide kır kırr kırr diye motor sesi gelmeye başladı..open ile sun pet aynı menşeili deniyor ama benim izlenimim bu yönde oldu..totali çok övüyorlar bayramda giderken totalden doldurup deneyeceğim yine yazarım buraya..ama opetten ipragaz ve milangazdan memnundum vuruntu sesli çalışma çekiş kaybı,km kaybı gibi şikayetlerim olmamıştı ama sun peti sevmedim,z16xe sevmedi daha doğrusu:)
 
petrol ofisinden memnunum... shellden aldıgım zaman petrol ofisinde ki km yi yapamıyorum. Antalya sıcak oldugundan mıdır nedır ucup gidiyor.
 
petrol ofisinden memnunum... shellden aldıgım zaman petrol ofisinde ki km yi yapamıyorum. Antalya sıcak oldugundan mıdır nedır ucup gidiyor.

sizn araçta lpg var mıydı,5 dk önce bi başlık açmışsınız,vites geçişlerinde çekmiyor diye başlık açmışsınız yanılmıyosam ve moderatör sormuş: westi555 ti galiba.."araçta lpg var mı? " demiş,siz de yok demişsiniz..şimdi de lpg uçup gidiyor demişsiniz_?
 
Son düzenleme:
petrol ofislerinde satılan pogaz - milangazdır, her iki yerdende aynı gazı alıyorsunuz biri yoksa diğerinden alabilirsiniz

opet/ipragaz katkılı gaz olduğundan genelde yağ yakan/eksilten ve sıralı sistem olmayan araçlarda tercih ediliyor, yeni model araçlarda ve sıralı sistem araçlarda kullanılması istenmiyor. ustaların ve uzun yol şoförlerin anlattıklarına dayanarak yazdım hiçbir resmiyeti yoktur :) Açıkcası bende yeni araçlarda sürekli yağlı gazın kullanılmasından endişe duyuyorum
 
petrol ofislerinde satılan pogaz - milangazdır, her iki yerdende aynı gazı alıyorsunuz biri yoksa diğerinden alabilirsiniz

opet/ipragaz katkılı gaz olduğundan genelde yağ yakan/eksilten ve sıralı sistem olmayan araçlarda tercih ediliyor, yeni model araçlarda ve sıralı sistem araçlarda kullanılması istenmiyor. ustaların ve uzun yol şoförlerin anlattıklarına dayanarak yazdım hiçbir resmiyeti yoktur :) Açıkcası bende yeni araçlarda sürekli yağlı gazın kullanılmasından endişe duyuyorum[/QUOTE

İpragazın katkılı olduğunu sanmıyorum..
Opet/İpragaz katkılı yazmışsınızda
 
sizn araçta lpg var mıydı,5 dk önce bi başlık açmışsınız,vites geçişlerinde çekmiyor diye başlık açmışsınız yanılmıyosam ve moderatör sormuş: westi555 ti galiba.."araçta lpg var mı? " demiş,siz de yok demişsiniz..şimdi de lpg uçup gidiyor demişsiniz_?

rıfat bey yukarı belirttiğim arabam 2006 c4 sxpk içindi. Dikkatinizden dolayı teşekkür ederim bilinçli ve doğru bir takipçisiniz...
 
petrol ofislerinde satılan pogaz - milangazdır, her iki yerdende aynı gazı alıyorsunuz biri yoksa diğerinden alabilirsiniz

opet/ipragaz katkılı gaz olduğundan genelde yağ yakan/eksilten ve sıralı sistem olmayan araçlarda tercih ediliyor, yeni model araçlarda ve sıralı sistem araçlarda kullanılması istenmiyor. ustaların ve uzun yol şoförlerin anlattıklarına dayanarak yazdım hiçbir resmiyeti yoktur :) Açıkcası bende yeni araçlarda sürekli yağlı gazın kullanılmasından endişe duyuyorum

opet aygaz değilmiydi :S
 
Geri
Üst