hararet sorunu

erdal kurban

Kayıtlı Kullanıcı
42-Konya
Katılım
7 Ocak 2021
Mesajlar
9
Tepkime puanı
0
Puanları
1
Siteyi ziyaret et
herkeze hayırlı günler.2010 model 136 binde opel astra j 1,6t 180 hb aracım var 3 gün önce bir yere giderken birden hararet 90 dan 130 kadar çıkıp inmeye başladı dalgalanma yapıyorhemen ustaya götürdüm yakındı tam yolumun üstünde gösterdim bilgisayara bagladı hiç bir sorun gözükmedi.su eksilmesi yoktu.devir daim pompası söküldü değişmesi için sağlam dedi usta tekrar takıldı.termostata baktı açmıyor dedi arıza ondan deyip onu değiştirdi.havasını aldı tekrar su ekledi ve tamam dendi tekrar teste çıktık yine aynı sorunlar devam etti.sürekli MOTOR AŞIRI ISINDI SOĞUTUCU SICAKLIĞI YÜKSEK VE YÜKSEK MOTOR SICAKLIGI NEDENİYLE KLİMA KAPALI UYARISI VERİYOR ve hararet hep 90 ila 130 arasında oynuyor.sabah ilk çalıştırdığımda ise selamlamadan sonra hen hararet direk 90 a çıkıyor motor soğukken.napmam gerekiyor bence ustada işin içinde çıkamadı başına gelen arkadaşlar varsa yardımcı olursanız sevinirim.3 gündür kafayı yicem arabayı alalı 1 ay oldu sogudum gercekten .ve radyatörde sıcak tıkalı dadeğilmiş bu arada
 
Dolaşımla alakalı bir sorun var gibi, kalorifer peteği tıkalı olma ihtimali geliyor aklıma.

Peki havalandırma sıcak üflüyor mu 25-26 derecelere getirdiğinizde? Araba çalışır çalışmaz hararet 90 oluyorsa, kalorifer hemen sıcak üflemesi lazım. Çalışır çalışmaz hemen onu kontrol edin.

Aklınızın köşesinde yağ soğutucu olsun, genleşme kabında yağ birikintisi var mı bakılmalı.
 
radyatördeki sensörlere bakın
sonuçta suyun soğuk olduğunu biliyorsunuz 90 derece gösteriyorsa ısıyı okumama durumu söz konusu,
 
Dolaşımla alakalı bir sorun var gibi, kalorifer peteği tıkalı olma ihtimali geliyor aklıma.

Peki havalandırma sıcak üflüyor mu 25-26 derecelere getirdiğinizde? Araba çalışır çalışmaz hararet 90 oluyorsa, kalorifer hemen sıcak üflemesi lazım. Çalışır çalışmaz hemen onu kontrol edin.

Aklınızın köşesinde yağ soğutucu olsun, genleşme kabında yağ birikintisi var mı bakılmalı.
hocam çalışır çalışmaz sıcak üflüyomu bilmiyorum bakmadım fakat sıcak üflüyor ustaya radyatör tıkalı mıdır diye sordum ustaya usta kontroletti tıkalı olmadıgını her iki yanıda ısındıgını suyun dolaştığını söyledi tıkalı olsa soğuk olur dedi.hocam inanın kafayı yicem.2,3 gündür arabaya da binemiyorum korkuyorum daha fazla masraf açmasından .cihaza bağlandığında hata da vermiyor bi sıkıntı olsa çıkmazmı.hararet ibresi bilgiğiniz durmadan oynuyor
 
radyatördeki sensörlere bakın
sonuçta suyun soğuk olduğunu biliyorsunuz 90 derece gösteriyorsa ısıyı okumama durumu söz konusu,
hoacm ilk çalıştığında su soğuk ama 5,6 km gideyim su kaynıyo motor kaputunu açıncada motorun sıcaklıgı baris belli sıcak
 
hoacm ilk çalıştığında su soğuk ama 5,6 km gideyim su kaynıyo motor kaputunu açıncada motorun sıcaklıgı baris belli sıcak
Hayır anlamadığım
gece parkettin sabah arabayı çalıştırdın direk hararet 90 derece değil mi ? öyle yazdınız onu soruyorum
su soğuk olup araç ekranında 90 derece görüyorsanız sorun sensörde olur

5 6 km gidince motorun ısınması gayet normal sokak arası 5 6 km demek ortalama 15-20 dk yol demek bu da normal.

önemli olan soğuk motorda 90 derece diyorsa sensörlere bak
ama su sıcaklığı normal gösterip daha sonra aşırı ısınıyorsa radyatörden devirdaime kadar gözle ve elle kontrol etmeniz lazım
fan doğru mu açıyor termostat sağlam mı doğru ısı damı açıyor bakması lazım ustanın.
antifrizli kullanmadıysan aracını motor içi pas küf olabilir onlarda tıkama yapar bir yerleri ama onu da bakarar görebilirsin.

hararet gerçekten varsa motor için büyük sorun
 
Hayır anlamadığım
gece parkettin sabah arabayı çalıştırdın direk hararet 90 derece değil mi ? öyle yazdınız onu soruyorum
su soğuk olup araç ekranında 90 derece görüyorsanız sorun sensörde olur

5 6 km gidince motorun ısınması gayet normal sokak arası 5 6 km demek ortalama 15-20 dk yol demek bu da normal.

önemli olan soğuk motorda 90 derece diyorsa sensörlere bak
ama su sıcaklığı normal gösterip daha sonra aşırı ısınıyorsa radyatörden devirdaime kadar gözle ve elle kontrol etmeniz lazım
fan doğru mu açıyor termostat sağlam mı doğru ısı damı açıyor bakması lazım ustanın.
antifrizli kullanmadıysan aracını motor içi pas küf olabilir onlarda tıkama yapar bir yerleri ama onu da bakarar görebilirsin.

hararet gerçekten varsa motor için büyük sorun
teşekkür ederim hocam evet doğru geceden sabaha kadar duruyor soguk ilk marşta çalışınca direk 90 nı buluyor sogukken yürümeye başlayıncada sürekli 90 ile 130 a dayanıp düşüp çıkıyor.bu arada da çekişi de etkiliyor 130 a dayanınca tekleme ve çekiş düşüyor
 
teşekkür ederim hocam evet doğru geceden sabaha kadar duruyor soguk ilk marşta çalışınca direk 90 nı buluyor sogukken yürümeye başlayıncada sürekli 90 ile 130 a dayanıp düşüp çıkıyor.bu arada da çekişi de etkiliyor 130 a dayanınca tekleme ve çekiş düşüyor
sensörlere bakın hocam öncelikle.
lazerli ısı ölçer ile net ısıları görebilirsiniz takometrede 130 gösterip aslında gerçek ısı 80 derece olabilir.

ustanız detaylı baksın sensörler bir şeyleri etkiliyor gibi elektrik tesisatına falan komple bakın temas etmeyen kablo olur kırık bir soket olur bilemiyorum

ama soğuk motorda direk su sıcaklığı 90 göstermemeli.

bilmem anlatabildim mi
 
Soğuk motorda bile 90 gösteriyorsa cihaza soğuk iken bağlayıp orj. Hem termostat ısısını hem radyator ısısını okumak lazım motor soğuk iken termostat ısınmalı radyator soğuk olmalı müşir gibi geldi bana
 
Soğuk motorda bile 90 gösteriyorsa cihaza soğuk iken bağlayıp orj. Hem termostat ısısını hem radyator ısısını okumak lazım motor soğuk iken termostat ısınmalı radyator soğuk olmalı müşir gibi geldi bana
bide o şekilde deneteyim ustama akşamdan bırakayım hocam.ama cihaza bağladı hiç bir hata vermedi
 
Geri
Üst