Hareket halindeyken motor sıcaklığı düşüyor

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan Ozan2
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

Ozan2

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
11 Nis 2011
Mesajlar
86
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
34
Siteyi ziyaret et
Herkese merhaba.2010 astra 1.6 180 bg otomatik vites araç kullaniyorum.Daha önce aracın silkeleme problemiyle ilgili bir konu açmıştım.Otomatik izmir arkas ve mercanlar otomatik vites  beyninden kaynaklandiğını söylediler.şimdide başka bir sorun baş göstermeye başladı.Aracı çalıstırıp yola çıktıktan sonra 15 km geçmesine rağmen motor sıcaklıgı ancak 90 dereceye geliyor.İzmir - Altınoluk arasi 220 km yol yaptim ve hareket halindeyken motor sıcaklığı bazen 90 derecenin altına düsüyor genelde aracı sürerken buğu yapmasin diye klimayi acyebasmadan bir tık açıp camlara yönlendiriyorum.Hareket halindeyken motor sıcaklıgının 90 in altına indiğini görünce ki yaklaşık 50-70 dereceye düşünce havalandırmayı kapattım ve normale döndü.Ancak buğu olunca tekrar açtığımda aynı problem başlıyor.Daha önce başına böyle bir problem gelen oldumu ?
 
Ynt:

Hocam araba lpgliyse ondan olabilir. Bir de termostat da olabilir sorun. Benim önceki araç puntoda da vardı bu sorun. Termostati değiştirmistim.
 
Ynt: Hareket halindeyken motor sıcaklığı düşüyor

termostatın arızalanmış. değişmesi gerekiyor. Daha detaylı olarak şöyle söyleyim. Termostat motor suyu optimum dereceye ulaşana kadar kapalı kalır ve motor suyunun devir daim yapmasını engeller. Isı optimum derecenin üzerine çıkınca termostat açılarak su devir daiminin yapılmasını sağlar. radyatöre giden sıcak su soğuyarak tekrar devir daim sistemine girer. seninki açık kalarak arıza yaptığı için sürekli devir daim yapıyor ve ısının yükselmesine izin vermiyor. Kapalı kalsaydı araçta hararet olacaktı. o tehlikeli bir durum olurdu. Şu durumda aracında park halinde iken veya sıkışık trafikte ısı artar ama radyatöre soğuk hava girecek kadar hız yapınca ısı düşmeye başlar. dediğim gibi değişmesi gerekiyor. Bu durum aracın yakıtını %10 civarı artırır ayrıca. Orijinal termostat 350-500 tl gibi birşey olması lazım. İşçilik, soğutma suyu, antifriz değişimi için de ayrıca ödeme yapacaksın. Geçmiş olsun.
 
Ynt:

cihan seker link' Alıntı:
Hocam araba lpgliyse ondan olabilir. Bir de termostat da olabilir sorun. Benim önceki araç puntoda da vardı bu sorun. Termostati değiştirmistim.

Hocam araba lpg li değil.
 
Ynt: Hareket halindeyken motor sıcaklığı düşüyor

alize05 link' Alıntı:
termostatın arızalanmış. değişmesi gerekiyor. Daha detaylı olarak şöyle söyleyim. Termostat motor suyu optimum dereceye ulaşana kadar kapalı kalır ve motor suyunun devir daim yapmasını engeller. Isı optimum derecenin üzerine çıkınca termostat açılarak su devir daiminin yapılmasını sağlar. radyatöre giden sıcak su soğuyarak tekrar devir daim sistemine girer. seninki açık kalarak arıza yaptığı için sürekli devir daim yapıyor ve ısının yükselmesine izin vermiyor. Kapalı kalsaydı araçta hararet olacaktı. o tehlikeli bir durum olurdu. Şu durumda aracında park halinde iken veya sıkışık trafikte ısı artar ama radyatöre soğuk hava girecek kadar hız yapınca ısı düşmeye başlar. dediğim gibi değişmesi gerekiyor. Bu durum aracın yakıtını %10 civarı artırır ayrıca. Orijinal termostat 350-500 tl gibi birşey olması lazım. İşçilik, soğutma suyu, antifriz değişimi için de ayrıca ödeme yapacaksın. Geçmiş olsun.

Hocam teşekkür ederim.Bundan 2 yıl önce araç calisyirdigim anda fanı 2 kademe birden açıyordu o zaman termostat garantiden değişmişti.2 yılda termostat tekrardan bozulurmu ?
 
Ynt: Hareket halindeyken motor sıcaklığı düşüyor

bozulabilir. Sonuçta mekanik bir parça. 3-4 kez aynı parçayı değiştirenler bile var. siz yetkili veya özel bir servise gösterin. 15 dakikada hallederler.
 
Ynt: Hareket halindeyken motor sıcaklığı düşüyor

hocam bu olay benim başıma da gelmişti ama o zamn benim aracım focus dizeldi ben pek önemsememiştim healde motor karakteri böyle diye , araç sadece 2500 devir üstünde kullanıldığında motor sıcaklığı 90 ye gelliyordu oda otoban sürüşlerinde o sıcaklığa geliyordu , onun acısını bigün gece karda yolda  kalmıştım o zamn anladım
 
Ynt: Hareket halindeyken motor sıcaklığı düşüyor

Bahsettiğiniz memleketler çok soğuk yerler değil muhtemelen fanla ilgili bir sıkıntı olabilir ama benim 1.3cdti aracım bu mevsimde trakyada sakin kullanımda 10km sonra ancak 90c oluyor ve yokuş aşağı gaz kestiğim yerlerde de 90 olan sıcaklık 60-70e  kadar düşebiliyor.
 
Ynt: Hareket halindeyken motor sıcaklığı düşüyor

ofer link' Alıntı:
Bahsettiğiniz memleketler çok soğuk yerler değil muhtemelen fanla ilgili bir sıkıntı olabilir ama benim 1.3cdti aracım bu mevsimde trakyada sakin kullanımda 10km sonra ancak 90c oluyor ve yokuş aşağı gaz kestiğim yerlerde de 90 olan sıcaklık 60-70e  kadar düşebiliyor.
Hocam dizel motorlar geç ısınır o normal.Dediğiniz gibi İzmir de Balıkesirde oldukça sıcak yerler.
 
Ynt: Hareket halindeyken motor sıcaklığı düşüyor

kurtlukaya link' Alıntı:
hocam bu olay benim başıma da gelmişti ama o zamn benim aracım focus dizeldi ben pek önemsememiştim healde motor karakteri böyle diye , araç sadece 2500 devir üstünde kullanıldığında motor sıcaklığı 90 ye gelliyordu oda otoban sürüşlerinde o sıcaklığa geliyordu , onun acısını bigün gece karda yolda  kalmıştım o zamn anladım

Conta mı yaktınız ?
 
Geri
Üst